OldschoolHr forum

Oldtimeri => Karoserija => Autor teme: izigoing - 10 Svibnja, 2018, 12:43:58

Naslov: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: izigoing - 10 Svibnja, 2018, 12:43:58
Citam.. cujem.. razna misljenja kako se restauracije tribaju radit...

Netko voli/radi ovako.. netko onako...

Pa da konkretno pitam kakva su vasa misljenja na temu dali je bolje ici na hrđu sa konvertorom.. ili pjeskarenje pa dalje...

Koje su negativne strane za jedni i za drugo?
I koji problemi kasnije mogu nastat kod jednog ili kod drugog slucaja.

U cemu je razlika.. zasto netko ide na pjeskarenje a netko na konvertor?

 
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: OVERDOSEDSPEEDJUNKIE - 10 Svibnja, 2018, 13:38:09
Nisam stručan ni iskusan, ali koliko sam shvatio problem je što se pjeskarenjem veće plohe mogu deformirati, a i čišćenje pijeska  može bit muka.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Igor V. - 10 Svibnja, 2018, 14:20:57
Koji dio ,koliko hrđe,površinski.
Dali cijeli auto ili ne.
Dali se slaze i sve supljine otvaraju ili ne?
Konvertor hrđe nemoze sloj 1mm hrđe pretvoriti.
Dobar je tamo gdje je korozija napravila rupice u debljem materijali a to nemozes izbrusiti i iucetkati van.
Najbolje je brusenje ako ide.
Moras neki primjer dati.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: bubuleja - 10 Svibnja, 2018, 15:51:10
Najbolje je guljenje..skidanje sa oštrom špatulom...ali nema niko živaca za to..pa pjeskare..
Ili mažu...a mazanje nemoze pobijediti pjeskarenje...pjeskarenje se moze odraditi i sa manjim pijeskom sitnijim pod manjim pritiskom ..nećete isto šasiju tretirati i truli krov...
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: izigoing - 10 Svibnja, 2018, 20:00:27
Opcenito pitam.. usporedba postupka..

Konkretno razmislja o svojoj bubi koja i nije trula puno...  al rastavljat ce se skroz.

Al opcenito me zanima pozitivna i negativna strana oboje.
 Nekako mi se uvik cinilo bolje pjeskarenje  komplet i sve na novo...
Al vidim da dosta majstora ide na konvertor pa me zanimalo zasto...
Znaci bolje nije nikako.. samo mozda jednostavnije?
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Igor V. - 10 Svibnja, 2018, 20:34:33
Ja bi rekao ako ide sve na rastavljanje najbolje je skidanje spahtlom i zamjena komplet panela.

Ako ide pjeskarenje opet zamjena komplet panela i otvaranje svih rupa i ispuhivanje cijelog auta.
Mukotrpan posao.

Ako ima malo hrđe na mjestima najbolje obrusiti,zakrpati i namazati konvertorom pa dalje kako vec ide.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: ivmatic86 - 10 Svibnja, 2018, 20:57:03
Najučinkovitije uklanjanje ruzine je potapanje u melasu (šećerni sirup) koji dan i ispiranje vodom- ko to ovde radi- niko. Slike bi dosta pomogle... Ali ako se rado o manjoj ruzini- brušenje ili četkanje, konverter, epoxy primer, filler, šprickit i bojanje u šta očeš. Podvozje obavezno polyuretan i poviše plastobit  :hi:
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 10 Svibnja, 2018, 23:15:27
Ekipa nikako da skuži ili da prožvaće što bi to bio rust converter.

Ruzinava ili rđava površina se tretira OBAVEZNO tako da se ukloni ruzina.
Kad je ruzina odnosno rđa uklonjena... kad je nema, pazi ovo opet - kad ruzine nema,
i kad je ta površina očišćena, kad je GOLO ŽELJEZO, ali čisto i suho 100%, e onda
se na tu površinu nanese sloj rust convertera, pusti se da se to posuši i dalje kako oćeš.
Ali opet nakon svega toga mora bit sloj temeljne ili ti ga prajmera.

I gotovo... ništa ali, kako, vamo, namo.

Namjena rust covertera je usporavanje nastanka nove ruzine, kod već starijih površina od metala.
Postoji više vrsta rust convertera. Također, pod raznim tehničkim terminima dolaze na tržište, ali to je opet to.
Iz prakse znam, da rust converter dosta usporava nastanak nove ruzine...
Ruzinu ili rđju ništa ne može zaustaviti, ali je može usporiti, zato je ovo odlična stvar.

Radim sa time ohoho godina, doduše na teretnim brodovima, ali željezo je željezo.
Pokušat ću snimit mini filmić u vlastitoj produkciji vezano za taj rust converter.  :wink2:
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: bubuleja - 11 Svibnja, 2018, 07:16:12
Ekipa nikako da skuži ili da prožvaće što bi to bio rust converter.

Ruzinava ili rđava površina se tretira OBAVEZNO tako da se ukloni ruzina.
Kad je ruzina odnosno rđa uklonjena... kad je nema, pazi ovo opet - kad ruzine nema,
i kad je ta površina očišćena, kad je GOLO ŽELJEZO, ali čisto i suho 100%, e onda
se na tu površinu nanese sloj rust convertera, pusti se da se to posuši i dalje kako oćeš.
Ali opet nakon svega toga mora bit sloj temeljne ili ti ga prajmera.

I gotovo... ništa ali, kako, vamo, namo.

Namjena rust covertera je usporavanje nastanka nove ruzine, kod već starijih površina od metala.
Postoji više vrsta rust convertera. Također, pod raznim tehničkim terminima dolaze na tržište, ali to je opet to.
Iz prakse znam, da rust converter dosta usporava nastanak nove ruzine...
Ruzinu ili rđju ništa ne može zaustaviti, ali je može usporiti, zato je ovo odlična stvar.

Radim sa time ohoho godina, doduše na teretnim brodovima, ali željezo je željezo.
Pokušat ću snimit mini filmić u vlastitoj produkciji vezano za taj rust converter.  :wink2:
  :good:  :thank_you2:
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Dario1806 - 11 Svibnja, 2018, 08:49:04
Ja osobno sam svog audija rastavio do zadnjeg šarafa, sve,ali sve što se moglo sam špatlom ogulio, ono što se nije moglo je išlo brusilicom, četkom na bušilici i ostalim metodama.
Nakon dolaska do golog lima se opralo nitrom i rust converter ( tannox, cca 22eur 1L ), pa na to mobihel onaj zeleni primer i onda na to 2k epoxy temeljna, tek kad je odstajao koji mjesec tako je otišao lakireru
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: OVERDOSEDSPEEDJUNKIE - 11 Svibnja, 2018, 08:53:23
Koliko je meni poznato, rust converter, kao što mu ime kaže, služi za konverziju/pretvaranje hrđe u neaktivan spoj. Zapravo mu namjena nije ni čišćenje/uklanjanje hrđe niti zaštita zdravog metala. Više bi bio za metal koji se neda spasiti ni očistiti jer je totalno korodiran (ne samo površinski) pa se na njemu "deaktivira" hrđa da bi se proces truljenja usporio. Dakle, odgađanje limarskih radova. A da štiti od hrđanja sam po sebi određeno vrijeme - štiti.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Alfa Veloce - 11 Svibnja, 2018, 10:57:52
Moje iskustvo govori da se sva hrđa mora kompletno ukloniti. Bilo pjeskarenjem, brušenjem, suhim ledom, orahovom ljuskom ili nekako drugačije. Poslije toga jako je bitno što ranije nanijeti zaštitu. Konverter hrđe ili epoxy temelj? Po mom iskustvu najbolji je epoxy i to onaj za kamionski program.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 11 Svibnja, 2018, 12:22:42
Koliko je meni poznato, rust converter, kao što mu ime kaže, služi za konverziju/pretvaranje hrđe u neaktivan spoj......

Pogrešno....
Kako se može ruzina pretvoriti u nešto ? Da je nema ? Nema te fore.
Kako se može neutralizirati ta ruzina, da je zaustaviš ? Nema te fore.
Priča o aktivnim/neaktivnim spojevima i slično.... Bezveze priča.
Možeš je 'zagušiti', ali to je sve kratkoročno.
Ona se jedino mehaničkim putem može i mora ukloniti.

Konverter bi značio pretvarač...
Dakle, stara ruzinava metalna ploha je mehaničkim putem očišćena.
Ona je i dalje vizualno ruzinava, ali ruzine nema, radi se tu o dotrajalom materijalu.
Jedna ruka rust convertera na toj plohi, napravit će vizualno fenomalnu površinu.
I hoće, nakon par sati kad se rust converter osušio, dojam je woooow.

I ponavljam, rust converter dosta dobro usporava ruzinu.
Jasno, na starim metalnim površinama, ruzina spava.
Na novijim metalnim površinama, ona se tek rađa.

To je to.

Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: OVERDOSEDSPEEDJUNKIE - 11 Svibnja, 2018, 12:34:14
Ma nisam ni mislio da "nestane". Površinsku odvojivu hrđu otkloniš mehanički, ali ako ti je kompletan komad metala dubinski zahrđao, možeš ga čistit do besvjesti, ispod je opet hrđa. Onda je ovaj pretvarač uspori u napredovanju i raspadanju metala. Jel´ tako?  :confused:
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 11 Svibnja, 2018, 12:48:18
Ima, ima svakakvoga alata. O da...

Više - manje na brodovima se koriste zračni alati.
Neznam to objasniti na hrvatski, ustvari znam, ali to je primorsko mornarski žargon.
Piketine na zrak, takozvani needlegunovi ili needlescaleri... Izvrsna stvar.
Snop iglica koji udara u sitne rupe/pore. Mogu bit i oštre zvjezdice, polumjeseci i slično.
Ukoliko je jako duboko i nepristupačno, a usko... Npr. cijevi i tuneli.
Onda se to udara sa water blastanjem, ajmo reć miniwash, ali hebeni miniwash itd.
I tako dalje, duga priča, ne toliko bitna za temu.

Evo jedan video sam našao na brzinu, moj kolega piči u noćnoj...
Odmah staviti video na 1:30 da se vidi taj needlegun.

https://www.youtube.com/watch?v=ZMN78znTCdU

Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: chaos - 11 Svibnja, 2018, 13:01:29
Citat: OVERDOSEDSPEEDJUNKIE
ali ako ti je kompletan komad metala dubinski zahrđao, možeš ga čistit do besvjesti, ispod je opet hrđa.

Nije, ako se potopi u kiselinu.

Nakon toga u roku max. 30-40 min treba zaustaviti doticaj zraka (čitaj kisika)  i metala.
To može i konverter, a može i bilo koji 2komponentni temelj.

Onaj vama omiljeni 2k zeleni mobihel je slab na neke Hempelove i Glasurit 2k boje!
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 11 Svibnja, 2018, 13:07:26
Ma nisam ni mislio da "nestane". Površinsku odvojivu hrđu otkloniš mehanički, ali ako ti je kompletan komad metala dubinski zahrđao...

Ovo što je Chaos kvotao te, ja sam previdio...

Ruzina/hrđa kao dubinska hrđa - NE POSTOJI.
Ona je uvijek na površini, ma koliko bila duboka rana.

Sa dobrim adekvatnim alatima svaka ruzina/hrđa se može uklonit.
Nema je koja se ne može ukloniti.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: izigoing - 12 Svibnja, 2018, 00:17:58
Odlicni savjeti.. hvala kolega po moru
U mene gelcoat pa neznam puno o ruzini 😉🤣
I ja sam razumija princip blize Overdozovom..  hvala na ispravku :)

Morat cu mestra detaljnije ispitat o tim limarskim radovima i planu...
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: jonge - 12 Svibnja, 2018, 12:55:42
Sve šta se pobrusi, ispjeskari ili ispiketa dobro odradi posao, ali ostanu male pukotine u kojima je ruzina, i tu nastupa Rust remover, i on se kemijski veže na željezninoksid, i dosta smanji mogućnost pojave ruzine tj. sporogoreći požar, ukloni se kisik, i požar se gasi, tj spriječi se dotok.
Zato je Rust remover dobar jer štiti od oksidacije dok se promet ne nanese.
Naravno cinćanje je najbolje, ili kad bi moga karoseriju potoćat u bazen piture i pustite da se osuši

Poslano sa mog S41 koristeći Tapatalk

Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: petak - 15 Svibnja, 2018, 09:14:05
Ajde da priupitam pametnije i iskusnije od mene.

Kako se riješiti ruzine u šupljinama u koje se ne može pristupiti. U šupljinu u koju ne možeš ni prst gurnuti kako treba, a iz nje curka ruzina.
Ajmo reći da imaš cijev (karikiram) fi20-25mm izvana je super uređena i ruzine nema, ali iznutra curka ruzina.

Kako to zaštititi?

Ili s čim tretirati da se ta ruzina "ubije"?

Šta napraviti da spasim "cijev" od daljnjeg propadanja?

Da se razumijemo dostupne površine nisu nikakav problem i njih sam riješavao na način da sam ogolio do zdravog lima, premazao "rust converterom", pa temeljna, pa boja.
Ali ovakve male uske, nepristupačne šupljine su mi problem.

Hvala na odgovoru kakav god bio!

Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 15 Svibnja, 2018, 11:12:30

Da se razumijemo dostupne površine nisu nikakav problem i njih sam riješavao na način da sam ogolio do zdravog lima, premazao "rust converterom", pa temeljna, pa boja.
Ali ovakve male uske, nepristupačne šupljine su mi problem.


Evo, način upotrebe i namjena rust convertera je u ovom gore citatu.
Mada, već su neki u ovoj temi to isto rekli, jel...

Ajmo dalje.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 15 Svibnja, 2018, 11:31:36

Ajde da priupitam pametnije i iskusnije od mene.

Kako se riješiti ruzine u šupljinama u koje se ne može pristupiti. U šupljinu u koju ne možeš ni prst gurnuti kako treba, a iz nje curka ruzina.
Ajmo reći da imaš cijev (karikiram) fi20-25mm izvana je super uređena i ruzine nema, ali iznutra curka ruzina.


Nisam baš nešto extra pametan, ali 20 godina borim se sa ruzinom. Profesionalno.

Već sam spomenuo water blasting, ili hydro blasting. Dakle, udarat na neprijatelja sa vodom.

U off shore industriji je to itekako zastupljeno, kod klasičnih brodova dosta manje.
Off shore (platforme) koriste na tisuće cijevi koje moraju iznutra biti savršeno čiste.
Tu tada dolazi do izražaja taj water blasting. Sa time zadnjih 7-8 godina radim.
Tu se radi o maksimalno jakim i snažnim ajmo reć mini washevima.

Samo da napomenem da je toliko jako da može otkinut čovjeku prst, ili bar probit do kosti.
Ukoliko pogledate ovaj video, vidjet ćete da rukovatelji tih mašina to izuzetno poštuju.
Ovakve jake mašine nisu za tanke auto limove, ali postoje i slabije takve machine.
Sa njima nisam nikad radio, ali sa ovima iz videa gotovo redovno.
Nema rupice iz koje ovaj stroj neće 'ubiti boga u ruzini'.
Također onaj vrh na pištolju, nozzle, kako se to kaže, nije kao na miniwash, dosta je oštriji udar vode.
Postoje i jako dugački pištolji, ali i takozvani rabitti (zečevi) za ući u dubinu cijevi.
Pogledat na videu na 6.00

https://www.youtube.com/watch?v=fBzpRQDcXVU



Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: petak - 15 Svibnja, 2018, 11:37:14
Romyo.....super su ovi filmići što si ih stavio, vrlo efikasan način riješavanja ruzine, ali većini jako nedostupni......

Ja imam konkretan problem koji bi volio riješiti, a neznam kako.....ruzina na nepristupačnim mjestima........zato pitam....

Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 15 Svibnja, 2018, 11:49:40
Petak kužim te, nije ovo tu za aute limove i auto cijevčice.  :hi:

Neznam, ali eto bar da ekipa zna pa neka odgugla waterblasting ili hydroblasting,
jer postoje i slabije ovakve stvari za slabije limove...
Kad sam bio na tečaju za rukovatelja ovog čuda, (obavezno se treba imat certifikat za ovo),
pa sam vidio da ima i slabijih ovakvih mašina, za auto industriju i slično.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: petak - 15 Svibnja, 2018, 11:55:47
I sam sam u brodogradnji pa znam za hrpu tih uređaja, kako rade i što mogu ali ne mogu se primjeniti na tanke limove autoindustrije.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: OVERDOSEDSPEEDJUNKIE - 15 Svibnja, 2018, 13:02:50
Mislim da je takva mjesta nemoguće totalno očistit bez otvaranja. Npr. pragovi, čime ćeš ih iznutra očistit do lima? Čak i da se može očistit treba to smeće izbacit van.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Igor V. - 15 Svibnja, 2018, 13:15:52
Pragovi se otvore.
Auto se ispjeskari.
Stavi se u kiselinu i onda se umoci u boju.
Ako se to nemoze onda bi ja kao sto cu i napraviti na alfi,uspricatu rust converter,pa epoxy temelj,pa boja i vosak.
Ili bez boje,samo vosak na 2k temelj.
Pa dok traje.
Da usporim hrđu.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: romyo - 15 Svibnja, 2018, 13:16:07
Mislim da je takva mjesta nemoguće totalno očistit bez otvaranja. Npr. pragovi, čime ćeš ih iznutra očistit do lima? Čak i da se može očistit treba to smeće izbacit van.

Da, neka je mjesta (uvjetno rečeno) nemoguće očistiti a da se ne otvaraju/ne režu.
Razni zatvoreni kockasti profili i slično.

Manje sitnije cijevi/cijevčice mjenjaju se, hebi ga... Petak, misliš na šasiju ? Čišćenje iznutra ?
Ako na to se misli, onda extra dugačak pištolj prikopčaj na mini wash i šibaj.
Veči dio smeća i ruzine na onaj drugi kraj će otići zasigurno. Ako je drugi kraj otvoren.

Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: petak - 15 Svibnja, 2018, 13:27:35
Radi se o B stupu kabine
nema dugo da sam primjetio nekakve crvenkaste tragove na spoju B stupa i praga kabine.
Vjerujem da ruzina nije uznapredovala (nevidim opasno stanje kad gurnem endoskop unutra) ali površinska ruzina je tu.

Ideja mi je na špricu unutra ubaciti rust converter i onda obilato zaliti voskom za šupljine.

Šasija mi je dobra jer je prije nekih 5 godina otvaran pod i zamjenjeni su kompletni pragovi od početka do kraja, i zaštičeni. Isto se mislim sad nakon pet godina ponovo ušpricati vosak unutra. čisto onako.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: OVERDOSEDSPEEDJUNKIE - 15 Svibnja, 2018, 13:32:25
Pragovi se otvore.
Auto se ispjeskari.
Stavi se u kiselinu i onda se umoci u boju.
Ako se to nemoze onda bi ja kao sto cu i napraviti na alfi,uspricatu rust converter,pa epoxy temelj,pa boja i vosak.
Ili bez boje,samo vosak na 2k temelj.
Pa dok traje.
Da usporim hrđu.

Ali ako imaš dablji sloj hrđe koju mehanički nisi očistio rc ti neće pomoći. I ja bi treba očistit prag koji mi je debil vulkanizar otvorio, ali nešto sumnjam da to mogu obavit kako treba, do golog lima pa nalupat sva moguća zaštitna sranja. I opet kad neko popika prag sve će se to unutar rastopit, oljuštit, spalit.....Trebali su aute od inoxa radit, kao Deloriena.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: ivmatic86 - 15 Svibnja, 2018, 19:52:02
Za šupljine i pragove ako ruzina nije pretjerana odlično je zamišat staro motorno ulje sa voskon i benzinon da razridi i ulit unutra, pustit da višak isteče, benzina ishlapi, vosak stegne i nepušta ruzinu dok si živ.  :friends:
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: chaos - 15 Svibnja, 2018, 21:31:41
Trebali su aute od inoxa radit, kao Deloriena.

Inoxa ?????
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: OVERDOSEDSPEEDJUNKIE - 16 Svibnja, 2018, 07:27:49
Dobro, nehrđajućeg čelika, inox mi je kraće  :P
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: turBina - 17 Svibnja, 2018, 06:54:41
https://www.facebook.com/designinsider/posts/717063818635250
Ovo nam treba
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: gvx - 29 Svibnja, 2018, 21:06:38
Po mojem mišljenju, pa i kako sam vidio tako obrađenu karoseriju, to je jedino pravo rješenje. http://www.arcosrl.it/eng/trattamento-auto-d-epoca.html
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Dario1806 - 30 Svibnja, 2018, 10:15:12
djeluje obećavajuće, iako sumnjam da itko to u našoj blizini radi, a da je cijenom prihvatljivo
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: petak - 30 Svibnja, 2018, 10:42:40
To su pusti snovi za nas, pogotovo u "sam svoj majstor" maniri...

Nama trebaju procedure koje možemo ovdje kod nas odraditi za relativno pristupačne novce ili, još bolje, procedure koje možemo sami odraditi.



Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Zvonimir1985 - 30 Svibnja, 2018, 13:51:39
Ej deckovi...jel se da pjeskariti sa kvarcnim pijeskom iz bauhausa ili mora biti “poseban”?
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Dario1806 - 30 Svibnja, 2018, 14:02:32
ja sam kupovao u pevecu taj kvarcni pijesak, cca 17kn vreća i bez pardona je bilo ok za fino pjeskarenje, ako imaš nešto za pjeskarenje što ti nije bitno da bude baš glatko ko pi*a, onda uzmi slobodno i malo veći granulat
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: gvx - 30 Svibnja, 2018, 21:04:33
djeluje obećavajuće, iako sumnjam da itko to u našoj blizini radi, a da je cijenom prihvatljivo

U Padovi, cca 1000 Eur z fiat 500, za veći auto nešto više.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Mihajlo - 31 Svibnja, 2018, 00:46:54
Lik u engleskoj je dao svoj e21 isto tako odguliti ali za finiš nije išla ta crna zaštita nego cinčanje.
sad ima valjda jedini u svijetu pocinčani e21.  :thmbup:
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: dejanR - 31 Svibnja, 2018, 18:48:17
Bilo je puno pisanja o takvom cinčanju.... Problem je da vruće spiga karoseriju a hladno nije neka sreća. Osim toga problem je cinčanja sa šupljinama koje se ne daju pocičati. Po meni bolja ova solucija s reaktivnom temeljnom...
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: rambo - 06 Lipnja, 2018, 23:42:49
Ajde da priupitam pametnije i iskusnije od mene.

Kako se riješiti ruzine u šupljinama u koje se ne može pristupiti. U šupljinu u koju ne možeš ni prst gurnuti kako treba, a iz nje curka ruzina.
Ajmo reći da imaš cijev (karikiram) fi20-25mm izvana je super uređena i ruzine nema, ali iznutra curka ruzina.

Kako to zaštititi?

Ili s čim tretirati da se ta ruzina "ubije"?

Šta napraviti da spasim "cijev" od daljnjeg propadanja?

Da se razumijemo dostupne površine nisu nikakav problem i njih sam riješavao na način da sam ogolio do zdravog lima, premazao "rust converterom", pa temeljna, pa boja.
Ali ovakve male uske, nepristupačne šupljine su mi problem.

Hvala na odgovoru kakav god bio!
Ja sam koristio por15... Jako dobra stvar... Pogledaj na netu i youtoubeu... Konkretno koristio sam set za zaštitu rezervara goriva. Skup je ko vrag ali rekao bih jako dobra stvar. Vrijeme će pokazati. Konkretno sam radio branike od ghie, USA tip. S jedne strane su kromirani, a s druge sam bacio zaštitu. Isto tako i u one dijelove branike što je cijev, fi 3-4 cm otprilike. Čim dobiješ u setu i gumene rukavice znaš ra je opaka stvar. Set se sastoji od 3 komponente,  prvi je neki kliner, koji skida masnoću, slično kao antisilikon. Namažem s tim pa isperem. Trebw osušiti, to sam ispuhao kompresorom i ostavio na jakom suncu. Onda ide neki rust remover koji smrdi ko vrag. Začepio krajeve cijevi i mućkao. Ispustio i posušio. Onda ide neka boja, siva,  koju sam isto ulio u cijev i promućkao dobro te ostavio da se ocijedi. To je neka mada koja to sve zadihta, a kad se stvrdne bude glatka i kao da je plastificirano. Za test sam uzeo stari hrđavi čavao, i tretirao ga sa sve te tri komponente.  I tako plastificiranog ili kako da to nazovem sam ostavio vani, bio je na otvorenom cijelu godinu, i po snijegu i po kiši i po suncu od -15 do +40. I nakon godinu dana nije izbila hrđa nigdje.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: dejanR - 07 Lipnja, 2018, 19:00:02
Moje iskustvo, a imam ga, je otvaranje šupljina, pjeskarenje, pa reaktivna temeljna, sve prklope karoserije raspertlati, pobrusiti do čistog lima, gore konvertor hrdže pa reaktivna temeljna...
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: brum - 07 Lipnja, 2018, 22:48:21
Ja sam koristio por15... Jako dobra stvar... Pogledaj na netu i youtoubeu... Konkretno koristio sam set za zaštitu rezervara goriva. Skup je ko vrag ali rekao bih jako dobra stvar. Vrijeme će pokazati. Konkretno sam radio branike od ghie, USA tip. S jedne strane su kromirani, a s druge sam bacio zaštitu. Isto tako i u one dijelove branike što je cijev, fi 3-4 cm otprilike. Čim dobiješ u setu i gumene rukavice znaš ra je opaka stvar. Set se sastoji od 3 komponente,  prvi je neki kliner, koji skida masnoću, slično kao antisilikon. Namažem s tim pa isperem. Trebw osušiti, to sam ispuhao kompresorom i ostavio na jakom suncu. Onda ide neki rust remover koji smrdi ko vrag. Začepio krajeve cijevi i mućkao. Ispustio i posušio. Onda ide neka boja, siva,  koju sam isto ulio u cijev i promućkao dobro te ostavio da se ocijedi. To je neka mada koja to sve zadihta, a kad se stvrdne bude glatka i kao da je plastificirano. Za test sam uzeo stari hrđavi čavao, i tretirao ga sa sve te tri komponente.  I tako plastificiranog ili kako da to nazovem sam ostavio vani, bio je na otvorenom cijelu godinu, i po snijegu i po kiši i po suncu od -15 do +40. I nakon godinu dana nije izbila hrđa nigdje.

Ja već nekoliko godina koristim POR-15 za sanaciju rezervoara motocikala i jako sam njime zadovoljan. Pratim oldtimersku literaturu s njemačkog govornog područja, tamo ga isto hvale.
 No da bi se nešto zaštitilo kako treba, mehanički treba ukloniti svu hrđu koja nije "čvrsta", (ako se ljušti). Ja koristim stare vijke, oštro kamenje i slično, kojima napunim tank i na posebnom "ražnju ga okrećem u svim smjerovima. Tek nakon skidanja te korozije i ispiranja tanka, krenem s tretiranjem POR-15 setom.

Baš nedavno smo gledali unutrašnjost jednog saniranog  tanka prije 6 godina - savršeno izgleda, kao metalik srebrna posuda.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Ivek - 23 Rujna, 2019, 16:51:38
Dečki sorry ak je kriva tema, imam pitanje dal se ispati pjeskarenje kombija ak nije jako trul? Hrđav je dosta ali nije baš truleks.
Ili bolje niš ne delati.
Bum kad stignem otvoril garažu sa kombijem.
Jer veli mi frend koji je baš limar da nema potrebe, e sad me zanima zakaj da i zakaj ne?




(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190923/93896544e50c9b0a3d834ee9ab105c32.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190923/64dbe6a4557344931ea6316f8b2e713b.jpg)
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Bellof - 23 Rujna, 2019, 19:13:21
A šta bi ti pjeskaria, ovo tvoje prometalo je već pokazalo di je problem tako da samo ovo kvalitetno sanirat će te "rastegnit" da ćeš se pitat šta je meni ovo trebaloooo...
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Ivek - 23 Rujna, 2019, 19:52:03
Mislio sam od ispod sve, šasiju i pod. Znaci bolje ne? Jer nebi htio da nakon 2-3 godine opet izbije hrđa, a sad kad radim pa da napravim kako treba.
Stavljam perlu boju bijelu i baš nebi volio da izbije hrđa di.

Poslano sa mog F8331 koristeći Tapatalk

Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Bellof - 24 Rujna, 2019, 08:39:41
Šasiju možeš jer pretpostavljam da bi pjeskaria nekim medijem koji "puno nosi", pod ti je upitan mada taj tvoj limar bi ti već sad moga dat prognozu šta je stradalo i da li su podovi za zamjenu a pretpostavljam da jesu jer kad su ovolike rupe, kroz njih se uvuklo i nataložilo masu smeča, ukoliko je to tako nemaš potrebu za pjeskarenjem.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Megatron - 08 Siječnja, 2020, 19:36:37
Ovo je najbolji način skidanja boje i hrđe laserom:
https://www.youtube.com/watch?v=qOjLQF9F5Lw
https://www.youtube.com/watch?v=0UOwFPfkrAA
https://www.youtube.com/watch?v=ACGSzBXKONo
https://www.youtube.com/watch?v=U0BMkZLivX4

Na žalost aparat košta najjeftiniji 80k eura.
Ima i za 25k eura, ali ne znam kako taj odradi posao.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: jeep frik - 08 Siječnja, 2020, 19:58:17
Pa di si Megatrone!!! :bravoo:
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: trajkeša - 09 Siječnja, 2020, 07:32:29
Taj  laser imaš kupiti gotovo u svakom većem Pevec centru i nije uuopće skup
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: petak - 09 Siječnja, 2020, 08:37:21
I frcera li taj laser?
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: dugacrta - 09 Siječnja, 2020, 18:24:25
zašto je najbolje , samo zato jer je na jutube i to još nitko nije vidio u živo?
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: Megatron - 09 Siječnja, 2020, 21:17:31
Osim cijene ja vidim samo prednosti.

Sa pjeskarenjem se nagutam prašine, kompresor buči-susjedi se žale!
Sad po novom je zabranjeno raditi kvarcnim pijeskom, kao kancerogeno je već moraš raditi sa nekom crnom smjesom, pa ovisno o dubini korozije treba i granulaciju grublju, ako ne i pjeskariti sačmom kod težih slučajeva, pa te vreće medija treba kupovati.

Kod suhog leda treba ti uređaj koji proizvodi taj led da bi time pjeskario, u glavnom komplicirano i ograničen si medijem, a laserom možeš raditi cijeli dan.

Tu su cijene:
https://laserforcleaning.com/

@trajkeša, da ga ima u Pevcu od Einhela, već bih ga imao.
@Jeep Freak, na toplom i sigurnom, dok ne dođe proljeće.
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: werdas - 09 Siječnja, 2020, 23:12:51
Za suhi led postoje tri firme koje ga proizvode pa ga se naruci i odradi posao.
Netrebas stroj za proizvodnju leda i tank s plinom.
Danas skoro na svakoj svadbi imaju dim koji se proizvodi od suhog leda pa dostupnost istog ni neka frka...
Naslov: Odg: Pjeskarenje vs konvertor hrđe
Autor: werdas - 29 Rujna, 2020, 12:48:48
https://youtu.be/-ECTA9ZZndA

https://youtu.be/_ynPL7rqHk8


Skidanje bitumena.