Autor Tema: Willys overland MB & Ford GPW  (Posjeta: 14504 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline studentt

Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #75 : 30 Lipnja, 2017, 18:50:01 »
Cemu sad to???nek covjek zavrsi sto je zamislio......
 

Offline boresky

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1297
  • Thanked: 25 times
  • Lokacija: Križevci
  • Vozilo:: | SAAB 900 1981 |
Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #76 : 30 Lipnja, 2017, 20:10:19 »
Ako covjek i pretjeruje sa svojim vidjenjima svega i svacega,nema smisla da se jos neko i nadovezuje na to sa jos gorim glupostima.
-Pretpostavka je majka pogreške-
 

Offline romyo

Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #77 : 30 Lipnja, 2017, 23:08:00 »
Cemu sad to???nek covjek zavrsi sto je zamislio......

 :hi:
 

Offline RI898RR

  • Senior member
  • ***
  • Postova: 129
  • Thanked: 1 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: RIJEKA
  • Vozilo:: WILLYS MB
Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #78 : 03 Srpnja, 2017, 21:38:51 »
PROVJERA IDENTITETA

Dakle naširoko sam opisao kako prepoznati razlike kod Willysa - Forda te koji sve modeli postoje da ne bi bilo zabune kod potrege za autom. I svakako njegovu legendarnu i junačku povijest jer je i sam Dwight D. Eisenhower rekao da je Jeep Willys bio jedna od tri stvari koje su dobile WWII.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dwight_D._Eisenhower
"The Jeep, the Dakota, and the Landing Craft were the three tools that won the war." -- Gen. Dwight D. Eisenhower
http://ww2db.com/vehicle_spec.php?q=243

No sada prije svega moramo identificirati auto koji je na žalost najčešće očerupana kokoš vrijednosti do 3-4000 € u početnom stadiju restauracije.
 Čitam da je Crvena Zastava počela sa slaganjem 160 Willys jeepov-a u svom početku?
Ako je to točno tada su složeni od dijelova koje su dobili a brojevi su lupani na šasije naizmenično, dakle više to nije original.

https://bs.wikipedia.org/wiki/Zastava_Automobili

Stoga moramo opet krenuti u Vojne arhive pa evo detalja:

 https://www.kaiserwillys.com/willys_jeep_serial_numbers#2

Dakle moj broj šasije je 17 xxx i to je 1942 koja se poklapa sa delivery date na pločici na karoseriji.
Drugim riječima sa  ovim brojevima definiramo i model i godinu.
Na prometnoj knjižici SFRJ obično stoji godina proizvodnje ali sada na EU knjižice stavljaju godinu prve registracije i tu može bit problem jer je većina auta kupljena na vojnom otpadu 1970 i nadalje.

Ovo treba svakako provjerit prije bilo kakve kupnje auta jer sa serijskim brojem i šasijom počinjemo restauraciju.

http://wwiijeepparts.com/Archives/JeepSerialNumber.html

http://wwiijeepparts.com/Archives/JeepSerialNumber.html#SerialNumberLocation

https://www.google.hr/search?q=willys+chassis+numbers&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmirrj6e3UAhWGa5oKHYOJALIQ_AUIBigB&biw=1024&bih=676&dpr=1.25

Nadam se da mi Moderatori neće zamjerit što koristim ovaj Forum kao jedan Clud data disc u vazi svega o Jeep-u tako da ako me netko nešto pita da ga mogu uputit ovamo da ima sve na jednome mjestu.
Na žalost ja nisam baš puno toga znao o Willys pa sam sa godinama skupljao polako informacije a počelo se još negdje tamo 1987 ....kada mi je stariji kolega sa kojem sam radio na moj komentar da mi se dopada Willys drugi dan samo na radni stol stavio BIBLIJU - WILLYS MAINTENECE MANUAL! i ubacio virus u krvotok...
http://jeepdraw.com/TM10-1513.html

« Zadnja izmjena: 03 Srpnja, 2017, 21:42:05 RI898RR »
 

Offline RI898RR

  • Senior member
  • ***
  • Postova: 129
  • Thanked: 1 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: RIJEKA
  • Vozilo:: WILLYS MB
Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #79 : 07 Srpnja, 2017, 08:06:57 »
TEHNIČKI MANUALI

Prije restauracije treba se dobro priskrbiti sa tehničkom literaturom glede specifikacija i tolernaci te elektro sheme pa evo jedne stranice koja je nezaobilazna  i nudi pregršt informacija na ovu temu.

http://g503.com/

ako se ide kopati po njoj nailazimo na bajkoviti vrt sa pregršt manuala
http://jeepdraw.com/

Inače dobro ih je imati u kompu ali kada se radi i kada su radne rukavice pune blata i ulja svakako je dobro imati "working hard copy on site".

Inače kolega mi je uporno nudio vojni priručnik od JNA i kada sam slagao getribu ostao sam iznenađen koliko više toleranci sam uspio pronać u njoj umjesto u originalnim Maintenance manuals. Svakako nabaviti jer je to biblija - vojni manual na jugo jeziku!

http://www.njuskalo.hr/oldtimer-dijelovi/jeep-willys-ford-gpw-jna-servisni-prirucnik-knjiga-2-orginal-oglas-7510001

Inače internet zadnjih 5 godina vrvi od informacija o njemu i jeep je sve popularnije vozilo što znači da mu na žalost i cijene rastu.

Kaiser Willys inače nudi rez dijelove sa malim video clips, utipkati u Ytube samo
"build your willys"
Ispočetka je to bila sprdačina kako zamijeniti lisnate opruge i slično ali danas idu do montaže getribe sa svim dijelovima po brojevima jasno bez tolernaci ali i to je više nego dovoljno.









« Zadnja izmjena: 07 Srpnja, 2017, 08:09:46 RI898RR »
 

Offline RI898RR

  • Senior member
  • ***
  • Postova: 129
  • Thanked: 1 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: RIJEKA
  • Vozilo:: WILLYS MB
Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #80 : 10 Srpnja, 2017, 18:06:36 »
REZERVNI DIJELOVI

Ovo je najbolnija točka jer ako imamo osiguranu zalihu tada nam niti najveće oštećenje neće pričinjavati probleme a vožnja našim autom biti pravo zadovoljstvo.

<br /><br />

Što se jeep-a tiče ima pregršt supplier-a ali treba biti oprezan da se vesela nabavka i kupovina ne pretvore u katastrofobično stanje.

https://www.kaiserwillys.com/

Nema šta nema i moja prva narudžba je bila na ovu USA adresu glede osnovnih dijelova da se prešiša tehnički pregled.
Inicijalna nabavka od 300USD je bila naručena ujutro a Mike je odgovorio kroz nekoliko sati da je sve OK i da pošiljka kreće. Nikad sretnijeg od mene. Zovu kroz par dana iz ZGb carinici tj špediter i šalju mi mail od koga je tribalo sist na stolicu i popit jednu mrzlu bevandu a nakon nje apaurin. 200$ je obračunat UPS tj dostava overseas iz USa u HR. Dakle sada se to diže na 500$. E onda mi govori špediter da triba knjižica auta jer su to rez dijelovi???? pa koji K****rac im teba knjižica šta ne mogu naručit šta me volja? E ne jer su to Auto dijelovi?! E dobri stari komunisti na carini i SFRJ u novom odijelu HR. HRFNRJ bi rekli za vrime AVNOJ-a tamo nigdi va šumi kod Titovog Jajca! . E sad da im treba i prevod sa engleskog ne hrvatski jer carnici glupi ko K***ac ne govore ništa osim hrvatskoga bre! Kada se na tu svotu uračunala carina 5% - reko kakve ima veze carina na špediterske troškove? E to su manipulativni troškovi tj faktura je faktura! Dobro e sad pak opet podvlače crtu i računaju 22% PDV (E Škegro da ti mrtvu m**** u nekoj od figurae veneris! Dakle kada je taj paket stiga na stol od 300 ode to na 700$. A moj projekat Willys restauration u stečajni postupak sa mojom ženom kao prinudnim upraviteljem! Dakle tad shvatih da će to bit katastrofobični projekat kojeg teba čim prije registrirat i prodat.

No za to vrime sam ulovio i
http://www.willys.cc/ms/kata.htm

i na jako crnom i neverinanom nebu project Willys se je otvorilo sunčano prelipo jutro .... zahvaljujući Neiske Pinn-u. Jest da je tribalo slat par mailova da se to uopće pokrene pa onda ništa par dana kad sam platio ali konačno stiže paketadura sa poštarinom od 12€ dakle cijena naručenih dijelova + 12€ poštarine - e velika ti hvala Jadranka što si nas uvalila u EU! Nakon toga sam dobio svoj "beleg number" ja ja hail Hitler i obično u nedjelju pošaljem Joe-u u njemačku popis sto mi treba sa code brojevima tako da ga lipo u ponediljak uz kavicu kada ujutro pun enrgije podarene od ljubavnice tokom protekle  noći otvori komp dočeka moj mail a on onak frižak od vikenda odmah mi uzvrati oko podneva koliko bu to koštalo! Ja ode do banke i prebacim lovu na njegov IBAN - pošaljem skeniranu uplatu a on mi popodne odgovori ja ja zi heil paket ide preko DHL! I evo paketa obično oko srijede četvrtka u garaži a montaža ide za petak (ako nije dan za metak).

Kažem ima i ovaj supplier u Njemačkoj
http://www.a-so.de/Home/Shop/Jeep_Ersatzteile_und_Zubehor_/jeep_ersatzteile_und_zubehor_.html

i kažu da je isto dobar ali mu je web stranica nešto lošija.

Drugim riječima za Jeep willys samo love i možete ga posložit do najsitnijeg detalja. Na žalost za Forda ako idete na original ce bit nešto teže ali za willys ima sve. Kako sada vidim na Kaiser willys kada dođemo na poglavlje motor ima za kupit i novi blok motora čega do sada nije bilo.

Dakle ako se odlučite za Willys auto star 73 godine rezervnih dijelova ima više nego za stojadina u nekadašnjoj Auto Hrvatskoj tamo negdi 1986 kada su samo slijegali ramenima i govorili - pa nanaručili smo ali nam dobroćudni i pošteni susjedi iz kragujevca ne šalju.
Sretno u kupovini!

U nastavku ide na što pazit kod kupovine? A na što pazit kada kupuješ staru ragu izmučenu vučom cijepanica iz šume?
 

Offline RI898RR

  • Senior member
  • ***
  • Postova: 129
  • Thanked: 1 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: RIJEKA
  • Vozilo:: WILLYS MB
Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #81 : 11 Srpnja, 2017, 22:12:57 »
KUPOVINA - TIPA AND TRICKS

Model - vidjeli smo što se sve nudi pod Willys. Za kupiti ima i šasija i bjanko pločica! Dakle može se podvaliti godište koje želimo. Obratiti pažnju na način na koji su ukucani brojevi kod Forda a kod Willys na starost pločice i zakovice kojima je zakovana. Sve ima na netu.

Motor - ima dva tipa motora Fordov sa zupčastim razvodom i Willys sa lančanim razvodom na bregastu. Willys je imao puno bolji motor. Obično jako dime kada se nakon duže nizbrdice nakon kočenja motorom bez gasa naglo doda gas. Uljni prsteni su uzrok i potrošene vodilice ventila (koje nemaju gumice). Najčešće je poderan zupčanik za anlaser na zamašnjaku. Obično su i capice na kuplungu loše naštelane pa nejednako lovi. Blok je jako termički opterećen jer su ventili u bloku. Kada se sjedišta ventila oderu tada ide novi blok, a isto je problem i pucanja uslijed termičkog opterećenja, as zna probiti i dihtung glave. Neiske pinn nudi repariran motor za 3200€ sa time da vi dajete svoj blok.

Getriba- obično kada se ide nizbrdo i koči motorom izbacuje iz druge brzine- uzrok je oderana čahura na zupčaniku ili opruga na polugi vilice. Sinhroni su rjeđe problem jer su samo 2 i 3 sinhronizirane. Spojnička je isto problem posebno unutrašnji igličasti ležaj a u nekim slučajevima treba minjat i njega i spojničku. Najčešće pušta ulje na spojničkoj jer nema semeringa nego samo oil collector koji vraće ulje natrag a povratni kanal bude začepljen. Prednji kuglični ležaj na spojničkoj u kućištu ima puno lufta i tada se minja kučište komplet. Osovina od rikverca isto ima lufta ali se minja čahura na zupčaniku rikverca. Na donjoj piramidi obavezni minjat aksijalni ležaji - brončane šajbe.Se skupa oko 300-400€. Nova oko 1000€.

Reduktor - potrošeni ležaji konični na izlaznom vratilu zadnjeg pogona. Kada se uhvati rukama glavčina ručne kočnice tada se lipo osjeti zračnost. Obično potroši i semering a tada ulje kaplje na doboš ručne pa ona ne drži. Isto tako bude utor na YOKE pa i njega triba minjat. Na žalost neki likovi sve to pretokare na milimetarske mjere pa postave semering dupli a ne minjaju konusne ležaje. Prednja vuča ima mali kuglager i on nije problematičan kako zadnja vuča. Međuosovina obično poderana kao i aksijalni ležaji. Sami zupčanici se dobro drže. Dakle izmjena ležaja, podešavanje zračnosti te novi semerinzi začepe propuštanje ulja. Ni skupo 200€, nova oko 1200€

Brenze - najčešće je glavni kočioni od traktora, a po kotačima od Zastavice. Gumene cijevi stare i ispucale ko pokojni Franjo Josip a cijevi kočionih vodova ko da imaju kolesterol.  Dobro je to sve prominit jer su jednokružne pa ako nešto popusti ostajete bez brenze a ako pušta ulje na semering ručne brenze iz reduktora tada se nimate sa čim zaustavit. Štelanje brenzi je specifično kroz otvore na dobošu i triba dosti prakse za ujednačit da imate 25% razlike po osovine za prolaz na tehničkome. Cijena reparavije oko 1000€ da se sve postavi novo. Triba pazit i kupovat samo USA komadi  jer Filipinski dijelovi kratko traju a cilindri su porozni.

Volan - pazit jer su livi i desni navoji na jabučicami i triba stalno podmazivat jer nakon svake kiše svaki put skoči kapljica vode van, nema brtvljenja. Razvodna osovina obično je bukula namjesto igličastog ležaja i ima lufta. Sirena ima klizni ležaj pa obično prekidač ne dela, a glava ima lufta jer je ležaj potrošen. Ide ulje u nutra a obično ne dolivaju, ne mažu jabučice spona pa je to razlog za posal.

Diferencijali - ako ga je vozil sa uključenim 4x4 po asfaltu tada je veli  hipoidni oderan kao i pinjon. Obično pušća i semering jer ni minjal ležaje, vidi se pošpricano ulje po karoseriji. No obično je tu manje problema.

Ovjes - amortizeri su minjani kad su stavljeni novi va fabriki va Toledu 1942-5. Obično vise na livu stranu jer su baleštre oslabile, pa triba nove, svaka je 90€. Vijci su nazubljeni pa triba molat maticu najprije pa onda izbit vijak van. Obično su i bukule kao i vijci potrošene jer nisu podmazivali, nisu skupe. Oko 800€ za sve prominit i dovest va pravo stanje.

Karoserija - ima za 2500€ nova iz Filipina samo triba bušit rupe po njoj. Svi dijelovi karoserije ima za nabavit ali je to 1 mm lim pa nema problema.

Dakle brat bratu oko 7-8 000 € i more se ga lipo dotirat va jako solidno stanje tako da ste sigurni da morete poć va šumu i da ćete se siguro vratit doma.

Dakle ovo su stvari na koje triba pazit kod kupovine.
 

Offline RI898RR

  • Senior member
  • ***
  • Postova: 129
  • Thanked: 1 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: RIJEKA
  • Vozilo:: WILLYS MB
Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #82 : 13 Srpnja, 2017, 07:58:40 »
Na susretu oldtimera jeepovi ovako nekako izgledaju

<br /><br />

Ružno pače uvijek ostane skriveno po strani, no on je za druge svrhe namijenjen
<br /><br /><br /><br /><br /><br />

« Zadnja izmjena: 13 Srpnja, 2017, 08:02:52 RI898RR »
 

Offline Drug Kapetan

  • Senior member
  • ***
  • Postova: 242
  • Thanked: 3 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Pula
  • Vozilo:: Fiat Campagnola 1107 JD
Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #83 : 01 Kolovoza, 2017, 10:30:25 »
Kako neki ljudi znaju upropastiti inače odlično vozilo sa kojekavim nakaradnim dodacima.
 

Offline nikola_abarth

Odg: Willys overland MB & Ford GPW
« Odgovori #84 : 21 Svibnja, 2019, 20:15:26 »
što je novo u svijetu willysa?