Govoreći iz osobnog iskustva, bez "cuo sam ovo ili ono", i bez nagovaranja na bilo šta. BMW R25/3 sam vozio par godina i imao sam gore (u stvari imam još) bočnu prikolicu. Istina je da je motor s njom malo anemičan, ali ide na kraj svijeta. Potrošnja sa svim tim teretom je oko 2,5l sa lošim fergazerom. Nije brz, ali ide ide i ide.
MZ ES/2 (Trophy) sam isto s prikolicom vozio deset godina (navodim prikolice jer tako motor trpi puno veće opterećenje), mučio se jer je bio 175, a trebao bi biti bar 250, ali u deset godina nisam ni svjecicu trebao mijenjati. Dakle, ukoliko su motori složeni kako treba, koncepcijski te neće iznevjeriti bez obzira sta ljudi pricaju. To su dobre masine. Od kada sam stavio 250, ide uz svo opterećenje bez problema, a stvarno ga maltretiram. Potrošnja je oko 4,5l.
Govori se ovdje o BMW-jima 500, imam 650 i super motor, ali po meni prevelik za početnika i za grad jer je širok, težak (naravno, u usporedbi s ostalim ovdje nabrojanim) i često se nemreš "preguravati" pa je veća i mogućnost pregrijavanja.
MZ TS 250 kao motor za grad i nekakva manja putovanja, dobro ubrzanje, lagan za upravljanje... sve pet. Kada sam ga složio, odjavio sam BMW-a 650 i koristim se MZ-om. Agilniji je i lakši od BMW-a, meni osobno puno bolji za grad i okolicu. Na veća putovanja nisam išao s njim, ali siguran sam da ne bi bilo problema i ljudi su s takvim motorima masovno putovali. Što je jednostavniji motor to se na njemu manje kaj može pokvariti, a jednostavnije se popravlja. Potrosnja isto tako do 5l.
E sad, savjeti za japance su ok, samo kaj ne znam kakva je servisna mreža. Ukoliko se želiš nešto naučiti o mehanici i kako si sam pomoći ukoliko treba, na tvojem mjestu bih ipak išao na MZ jer ima hrpa literature, jednostavni su za slaganje, ima masu filmića na YouTube-u za skoro svaki detalj, pa nije bed saznati bilo šta od štelanja paljenja do generalke, dijelova ima bez problema i dileri imaju dobro i pregledno uređene stranice i Web shopove, ali šta god da kupuješ idi na origigi ili kvalitetne dijelove i nemoj šparati na tome jer ces morati kupovati ponovno pa ce to nekvalitetno koštati više od kvalitetnog.
Za Enfilde sam cuo svašta, ali isto tako sam vidio da se može bez nekih problema s njim doći od Indije do Europe kopnom.
Brixton, Mash, Thumper... jesu kinezi, ali bi trebali biti složeni po Eu normama i cine mi se kao dobar izbor gdje dobijes novi motor s nekakvim retro dizajnom, nisu veliki i teški i cine mi se kao dobar izbor za ulaz u moto svijet. Na kraju krajeva novi su pa je pretpostavka da ne trerba puno sarafiti po njima, osim naravno redovnih servisa.