Autor Tema: RENAULT SAFRANE Biturbo  (Posjeta: 324 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2062
  • Thanked: 728 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
RENAULT SAFRANE Biturbo
« : 31 Listopada, 2023, 15:59:42 »
Par riječi o jednom izuzetnom Renaultu. Inače mi se sviđa oblik Safranea, auto je lijep i udoban, cockpit meni jedan od najljepših ikada. No falilo je ono nešto za vauu-efekt. E to malo je Safraneu trebao dodati Renaultsport i nazvati ga Safrane Biturbo. Ali je zapelo sa kapacitetima Renaultsporta pa su pomoć potražili u Njemačkoj kod Irmschera. Oni su već imali ugovor sa Renaultom o proizvodnji svih Baccara verzija Lagune i Safranea. Drugi partner je bio BMW tuner Hartge u malo sjevernijem Beckingenu. Hartge je konstruirao sve tehničke promjene i kod njih je auto testiran. Ostatak je odrađen kod Irmschera.

Išlo je ovim redoslijedom: Gotovi Safrane sa PRV motorom iz Alpine A610 je dolazio iz Francuske kod Irmschera u Remshalden. Tamo je bio potpuno rastavljen i poslan 300 km dalje do Hartgea koji je odrađivao tehniku. Dodane su mu dvije KKK turbine sa dva intercoolera, dorađen je ovjes sa jačim kočnicama i većim felgama. Sve je optimizirano, testirano i vraćeno Irmscheru gdje su se zabavili karoserijom, unutrašnjošću, auspuhom itd. Gotov je bio konkurent Audiju S4, BMWu 540i i Mercedesu 400E. Predstavljen je 1994., proizvodio se dvije godine i sklopljeno ih je 806 komada po cijeni od 96.500 do 112.500 DM, ovisno o tome je li bio sa RXE, Ellipse ili najboljom Baccara opremom.

Vidio sam ga par puta uživo, nikada imao prilike voziti, ali mi je taj auto na nekoj listi želja. 263 ks, moment 365 Nm, 7,2 do stotke i 252 kmh su brojke koje vesele rijetke ali sretne vlasnike ovog auta. Inače je Hartge nasvirao prve modele na preko 300 ks i 450 Nm što su motor, quadra pogon i ovjes bez problema podnosili. Slaba točka bio postojeći mjenjač, pa je Renault tražio štrojenje na 260 ks i tlak punjenja 0,5 bara. Po iskustvima vlasnika Biturbo je trošio između 15 i 20, a najmanje 12 litara. Danas je problematična nabava specifičnih dijelova.
(Prosinac 2018.)




« Zadnja izmjena: 01 Studenoga, 2023, 13:54:51 sigmafahrer »
 
The following users thanked this post: petak

Offline petak

Odg: RENAULT SAFRANE Biturbo
« Odgovori #1 : 31 Listopada, 2023, 19:26:11 »
Jedan od onih svetih gralova Renaulta.
Jako cijenjen i mnogima tiha patnja ali rijetki su se usudili imati ga.
Jedan se vozi (više stoji) po Zagrebu (ili okolici)
Najveći problem je što još nije dosegnuo oltajmerski kultni status pa dijelova, kako si i sam rekao, nema na izbor, a ponekad je i najobičnije komponente teško nabaviti.
Spada u kategoriju Turba2, Clia Wiliams, Clia V6, Avantimea,
Renault je često imao izlete u egzotiku koja je privlačila poglede i stvarala kultni status.
Safrane Biturbo je bio jedan od njih.
R5 GTE 1.7i 69kW C409 F3N-702 JB3-033   R4 GTL 1.1  25kW 1128 688D7/12   Laguna II 1.6 16V 79kW KG0A K4M-710 JH3-005   Espace IV 2.0 dci 127kW JK03 M9R-760 PK4-005   NO LOGO je najpoželjniji logo jer sugerira da prave vrijednosti prepoznaju samo oni najupučeniji
 
The following users thanked this post: sigmafahrer

Offline OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: RENAULT SAFRANE Biturbo
« Odgovori #2 : 31 Listopada, 2023, 21:32:59 »
U kategoriju Avantimea da, ovi ostali su daleko poznatiji i priznatiji. Nakon obrade kod Hartgea (BMW) i Irmschera (Opel) koliko je to Renault?  :biggrin2: S obzirom na Renaultovu nezainteresiranost za vlastita vozila starija od 10 godina moraš biti mazohist da bi posjedovao takvo što. Ali lijepo je podsjetiti se kako su nekada i konfekcijske marke radile monstrume. Mada je ovdje Renault pokazao svoju čuvenu škrtost pa posao nije odradio do kraja (mjenjač) možda zbog toga nije bilo prodajnih uspjeha.
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline Provokator

 
The following users thanked this post: petak