Par riječi o jednom izuzetnom Renaultu. Inače mi se sviđa oblik Safranea, auto je lijep i udoban, cockpit meni jedan od najljepših ikada. No falilo je ono nešto za vauu-efekt. E to malo je Safraneu trebao dodati Renaultsport i nazvati ga Safrane Biturbo. Ali je zapelo sa kapacitetima Renaultsporta pa su pomoć potražili u Njemačkoj kod Irmschera. Oni su već imali ugovor sa Renaultom o proizvodnji svih Baccara verzija Lagune i Safranea. Drugi partner je bio BMW tuner Hartge u malo sjevernijem Beckingenu. Hartge je konstruirao sve tehničke promjene i kod njih je auto testiran. Ostatak je odrađen kod Irmschera.
Išlo je ovim redoslijedom: Gotovi Safrane sa PRV motorom iz Alpine A610 je dolazio iz Francuske kod Irmschera u Remshalden. Tamo je bio potpuno rastavljen i poslan 300 km dalje do Hartgea koji je odrađivao tehniku. Dodane su mu dvije KKK turbine sa dva intercoolera, dorađen je ovjes sa jačim kočnicama i većim felgama. Sve je optimizirano, testirano i vraćeno Irmscheru gdje su se zabavili karoserijom, unutrašnjošću, auspuhom itd. Gotov je bio konkurent Audiju S4, BMWu 540i i Mercedesu 400E. Predstavljen je 1994., proizvodio se dvije godine i sklopljeno ih je 806 komada po cijeni od 96.500 do 112.500 DM, ovisno o tome je li bio sa RXE, Ellipse ili najboljom Baccara opremom.
Vidio sam ga par puta uživo, nikada imao prilike voziti, ali mi je taj auto na nekoj listi želja. 263 ks, moment 365 Nm, 7,2 do stotke i 252 kmh su brojke koje vesele rijetke ali sretne vlasnike ovog auta. Inače je Hartge nasvirao prve modele na preko 300 ks i 450 Nm što su motor, quadra pogon i ovjes bez problema podnosili. Slaba točka bio postojeći mjenjač, pa je Renault tražio štrojenje na 260 ks i tlak punjenja 0,5 bara. Po iskustvima vlasnika Biturbo je trošio između 15 i 20, a najmanje 12 litara. Danas je problematična nabava specifičnih dijelova.
(Prosinac 2018.)