Autor Tema: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)  (Posjeta: 28675 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline marconi

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1397
40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« : 31 Siječnja, 2016, 20:21:26 »
Pozdrav svima! :byeg:

Krajem prošle godine sam razmišljao da objavim ovu temu, stavio sam i 90% slika na net, ali sam odustao. Pa onda prije dva dana kolega na forumu naleti na R5 Turbo koji se prodaje i misli da je to Maxi, bubne ovo i ostane živ: "znam da ih svi zovu maxi...znaci taj crveni je obicni turbo...a sta je onda 5 gt turbo....najobicniji turbo.." :biggrin: Pa da malo razjasnim. :popcorm1:

Bilo je to godine '76e Renault izbacuje sportski model R5 pod imenom R5 Alpine (1976. - 1982.). Bio je to treći, u povijesti, hot hatch (doslovno vrući otvor, otvor - stražnja vrata) kak to Englezi zovu, sportska inačica putničkih (obiteljskih) vozila s tri ili pet vrata. Četvrtog svi znadete.
Motor, tzv. Cleon, 1.4L uz 1 Weber rasplinjač i hemisfričnu glavu motora (hemi) dobio snagu od 93 KS:


U Engleskoj zbog spora prava na ime Alpine, koje imao Chrysler, zove se Gordini. Nagradno pitanje; zašto se prešlo na ime Alpine ako su do tada svi sportski Renaulti nosili ime Gordini?


Natjecateljski Rally model sa 137 KS, 1978. Rally Monte Carlo osvojili 2. (Ragnotti) i 3. mjesto (ispred Lancia i Fiata, 911 prvi):




1982. Renault izbacuje R5 Alpine Turbo sa 110 KS (1982. - 1984.):

Primjetite bočne žmigavce u obliku Renaultovog dijamanta:


U Engleskoj R5 Gordini Turbo:


U SADu Renault Le Car (naziv 5ice u SADu) IMSA natjecanje (185 KS), 1982.:



1983. francusko prvenstvo Superproduction sa 280 KS:




U Španjolskoj se nije zvao ni Alpine ni Gordini nego Copa.

To je R5 sa motorom sprijeda, slijedi sa motorom straga.

1978. na pariškom auto salonu BMW je dofurao svoj tada svoj prvi supersport auto BMW M1, predstavljen kao perjanicu BMWovih natjecateljskih uspjeha i budućih nadanja, da bi im ispred face Renault ukrao svu pažnju svojim prototipom Renault 5 Turbo!


Renault 5 Turbo, straga motor, turbo, 160 KS (1980. - 1982.).







Renault 5 Turbo 2 (1983. - 1986.) iste snage, ali teži. Više se koristilo dijelova od osnovnog R5, dok se kod R5 Turbo ciljalo na aute za homologaciju za natjecanja stoga lagani materijali.


Prvi je rađen prvenstveno radi natjecanja (lagani materijali), a drugi zbog velike cestovne potražnje. Sve skupa do kraja 1986. proizvedeno 4857 komada ovoga čudovišta, ogroman uspjeh gledano da se planiralo napraviti samo 400 komada za homologaciju.

Renault 5 Turbo Tour de Corse, 250 KS (1982.)



Renault Maxi 5 Turbo, 1.5L, 350 KS, (1985.)




U SADu Renault Le Car Turbo GTU IMSA, 260 KS (1981.)




U francuskom Superproduction prvenstvu:
1985. 370 KS


1986.


1987. 385 KS





Jedan zanimljiv uradak je bio Renault 5 6x6 i to u Turbo izdanju, ali je tužno završio:





Još jedna zanimljiva inačica je iz 1982.:
AMC Renault 5 Turbo PPG Indy Pace Car (pace car - sigurnosni auto utrka) sa vratima "galebova krilia"




To bi bilo to. :hi: :byeg:
Sada se kolega pita, a di je Gt turbo? :biggrin: To je top model Petice druge generacije, ovo je bila prva generacija. Više o GT turbo kolega Compact napravio temu: http://www.oldschoolhr.com/forum/index.php?topic=34161.0

Još par slika:

Kak su ti auti dolazili iz matične tvornice u tvornicu Dieppe di se slagali:






Kostur bez motora i plastika:


Za kraj "i mi konja za trku imamo" :klinac:

« Zadnja izmjena: 12 Veljače, 2016, 08:04:59 marconi »
Trajkeša: Stvarno, dobre felge su pola auta!!!
 

Offline marconi

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1397
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #1 : 31 Siječnja, 2016, 20:35:25 »
Bile su i tvorničke dorade (Renault Sport) za R5 Turbo na 180 i 200 KS.

Prototip:






Trajkeša: Stvarno, dobre felge su pola auta!!!
 

Offline dmj

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3781
  • Spol: Muški
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #2 : 01 Veljače, 2016, 08:42:49 »
Koliko znam, Renault je sredinom sedamdesetih preuzeo vlasništvo nad Alpine, a nakon titula te marke u reliju bilo je logično promovirati ga. Pa je i pobjednik Le Mansa 1978. Alpine-Renault, premda bi čovjek po svemu očekivao da je samo Renault, kao u F1.

Nego, imam jedno pitanje, nisam nikada detaljno istraživao, pa ne znam odgovor, možda si ti naletio na to. Pri predstavljanju originalnog 5 Turbo bilo je napisano (u tadašnjem izvoru svih izvora, Avto magazinu) da će se raditi samo u 2 kombinacije boja: crvenoj s plavom unutrašnjošću i plavoj sa crvenom unutrašnjošću. Kada se odustalo od toga? Nakon homologacijskih 400 komada, kasnije? Dugo sam bio uvjeren da su svi turbaci prve serije u drugim kombinacijama boja aftermarket, no ipak ih je previše da bi bilo tako, pa su očigledno ipak tvornički nuđene.
Via Ciro Menotti 322
 

Online OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #3 : 01 Veljače, 2016, 10:16:00 »
Jako lijepo, samo par ispravaka/dopuna.
Motor nije straga nego centralno/u sredini što se i vidi na slikama i shemama/šemama (ispred stražnje osovine).
Prvi modeli rađeni za homologaciju su dolazili u dvije boje plavoj i crvenoj, vjerojatno su nakon postizanja homologacije temeljem zanimanja za model nastavili proizvodnju i u drugim bojama, mada sam i ja bio uvjeren da se samo turbo2 proizvodio u više boja.
Prvi model je imao aluminijski krov i vrata što je bio jedan od razloga zbog kojuh je bio preskup i zašto je nastao jeftiniji turbo2.
Također, Maxi je imao motor izbušen na 1.6 a podaci o snazi variraju od 350 do malo prako 400 KS za rally varijantu.
Ovi natjecateljski modeli nakon 85-e koriste masku, farove i modificirani branik od GT turba
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline linoleumboy

Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #4 : 01 Veljače, 2016, 20:22:06 »
procitao temu i nikad vise necu brkat maxi i turbo i gt turbo i turbo 2 i alpine turbo i le car i turbo gordini....mozda sam jos koji model izostavio
bitno da sam ja uzivo u voznji vidio 5 turbo crnu a overdozni ju je i uslikao
If I could get all the money back I ever spent on cars, I'd spend it on cars
 

Offline gvija

Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #5 : 01 Veljače, 2016, 20:28:31 »
bitno da sam ja uzivo u voznji vidio 5 turbo crnu a overdozni ju je i uslikao

domaća?
neprilagodjen
 

Offline linoleumboy

Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #6 : 01 Veljače, 2016, 20:48:57 »
u san marinu....cekamo sat vremena overdoznog ispred trgovine jer je nestao i prodje cestom 5 turbo....pomislim kak ju nije vidio i pricam mu poslije sta sam vidio a lik ju negdje uspio i uslikat
If I could get all the money back I ever spent on cars, I'd spend it on cars
 

Offline marconi

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1397
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #7 : 01 Veljače, 2016, 23:49:48 »
@Dino, ono "nagradno pitanje" sam postavio zato jer ne znam odgovor. Alpine koji spominješ je 1978., R5 je iz 1976., a čak i F1 motor iz 1977. još uvjek nosi Gordini ime na sebi. Nekak bi mi bilo logičnije da su nastavili sa Gordini imenom, kao i prije R8, R12, R17

Tak da pitanje stoji dalje ako netko zna odgovor, bio bi zahvalan :hi:

Kaj se boja tiče, točno, crvena i plava, odnosilo samo na prvih 400. R5 Turbo 1 je napravljen u 1690 komada.

@OVERDOSEDSPEEDJUNKIE, tvornički Maxi ima obujam 1527 cm3, to je 1.5L, i 350 KS, neki su ih kasnije dorađivali, vidio sam i 4x4.
Ovo je točno, Superproduction modeli iz 86. i 87. branici, maska i pragovi podsjećali na GT turbo, namjerno, radi bolje prodaje GTt

Više o R5 Turbo (vide se druge boje jedinice):
https://fr.renaultclassic.com/wp-content/uploads/2012/07/Renault-5-Turbo.pdf
Trajkeša: Stvarno, dobre felge su pola auta!!!
 

Offline marconi

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1397
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #8 : 02 Veljače, 2016, 08:32:58 »
Trajkeša: Stvarno, dobre felge su pola auta!!!
 

Online OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #9 : 02 Veljače, 2016, 08:46:00 »
tvornički Maxi ima obujam 1527 cm3, to je 1.5L,

Je, na cesti, na stazi nije. Imao je čovjek fiatov 1.2 16V u Fići pa popušio sezonu jer je zapremina motora nešto preko 1200 ccm. Zapremina turbo motora se množi sa 1.7 pa u slučaju Maxija nije toliko bitna točna zapremina motora ali kod atmosferaca sve preko 1.5 se računa 1.6  :hi:
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline Bayanero

  • Veteran member
  • ****
  • Postova: 496
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #10 : 02 Veljače, 2016, 08:52:01 »
Da i ja da dodam ponesto. 5ica alpine turbo special sa dodatnim farovima integrisanim u masku polu roll barom nije bila prototip vec je zazivjela. U slikama sa Americkog prvenstva gdje je starija gospodja pored 5ice radi se ako se nevaram o cuvenoj trkacici tog vremena, koja je nazalost preminula i ciji je automobil bio u oglasima sa Holley karbom i brukom konja. Turbo 2 nije imao aluminijumskih dijelova(krov i oplate vrata), vec je pojeftinjena verzija turba 1 koji je bio mnogo ekskluzivniji i danas je mislim i na trzistu rjedji i skuplji.
Nose Gordini ime zbog Amedee Gordinija(prvobitnog vlasnika Alpine fabrike koju je Renault kasnije kupio), covjeka koji je od Cleon-a cuda radio i ti motori koje je sklapao su i danas aktuelni u krugovima hard core ljubitelja, ali su toliko skupi i ekstravagantni da je podataka zaista malo, njega su zbog toga i prozvali Carobnjak. Jos jedna stvar kod stare Alpine R5 je da je princip funkcionisanja turbine bio nesto drugaciji u odnosu na R5 turbo, odnosno dupli weber dis 32(ako dobro pamtim) karb je gotovu smjesu gurao u turbinu, dok je kod ovih kasnijih sistem bio drugaciji. U stvari, turbo 2 je imao Bosch ubrizgavanje, a Renault 5 GTT je imao Solex karb.
Ukupno gledano Renault 5 turbo 1 i 2 su vjerovatno najskuplji Renault-ovi cestovni automobili na trzistu danas. Pronacicemo pojedinacnih primjeraka ostalih modela, koji dostizu solidne cifre, dok je turbo uvijek vrtoglavo skup bez obzira na stanje u kojem se nalazi.
Me & Mr Weber
 

Offline Bayanero

  • Veteran member
  • ****
  • Postova: 496
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #11 : 02 Veljače, 2016, 08:58:32 »
Je, na cesti, na stazi nije. Imao je čovjek fiatov 1.2 16V u Fići pa popušio sezonu jer je zapremina motora nešto preko 1200 ccm. Zapremina turbo motora se množi sa 1.7 pa u slučaju Maxija nije toliko bitna točna zapremina motora ali kod atmosferaca sve preko 1.5 se računa 1.6  :hi:

Nekada kada sam se aktivnije bavio 5icom i pratio francuske forume, ako sam dobro skontao bez obzira na ovu preradu i povecanje kubikaze, prednost daju 1.4 zapremini. Ja sam se svojevremno bavio mislju povecanja kubikaze, ali je cini mi se taj kit kostao oko 300e pa sam odustao zbog nedostatka ostalih komponenti, hemi glave itd....Koje su em rijetke, em kostaju kao suvo zlato....
Me & Mr Weber
 

Online OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #12 : 02 Veljače, 2016, 09:17:57 »
Neznam gdje si vidio da je Gordini bio vlasnik Alpine? Vlasnik je bio Jean Rédélé, a Gordini je za njega dorađivao Renaultove motore. Ovo sa alu dijelovima sam već naveo, a zapremina je povećana za natjecanja, cestovni je uvijek ostao tih 1397 ccm.
Gordini je 1968. otišao u mirovinu tako da je kasnije korištenje njegovog imena samo u marketinške svrhe ( kao danas Abarth ).
Ovaj u San Marinu je Turbo2, stanje novo  :))
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline Bayanero

  • Veteran member
  • ****
  • Postova: 496
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #13 : 02 Veljače, 2016, 11:22:27 »
U pravi si za vlasnistvo, moj propust. Koliko sam uspio ispratiti tada je svaki trkac imao dobru logistiku i preradjivao automobile po svome, kako karoserijski, tako i mehanicki, pa je iz aspekta istorije jako tesko ispratiti sve modifikacije.
Me & Mr Weber
 

Offline marconi

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1397
Odg: 40 godina Renault 5 Alpine (i ostale evolucije)
« Odgovori #14 : 02 Veljače, 2016, 16:56:25 »
Je, na cesti, na stazi nije. Imao je čovjek fiatov 1.2 16V u Fići pa popušio sezonu jer je zapremina motora nešto preko 1200 ccm. Zapremina turbo motora se množi sa 1.7 pa u slučaju Maxija nije toliko bitna točna zapremina motora ali kod atmosferaca sve preko 1.5 se računa 1.6  :hi:
Ti govoriš o klasama u natjecanjima, utrkama, ja sam naveo da je zapremina bila 1527 ccm, to ti je 1.5L, (motor od 1837 ccm je 1.8) što je različito od svih drugih koji su imali, ti naveo, 1397 ccm.

...
Ovaj u San Marinu je Turbo2, stanje novo  :))
Daj slike, ako nema slike nije se dogodilo!  :P
Trajkeša: Stvarno, dobre felge su pola auta!!!