Pozdrav svima!
Krajem prošle godine sam razmišljao da objavim ovu temu, stavio sam i 90% slika na net, ali sam odustao. Pa onda prije dva dana kolega na forumu naleti na R5 Turbo koji se prodaje i misli da je to Maxi, bubne ovo i ostane živ: "znam da ih svi zovu maxi...znaci taj crveni je obicni turbo...a sta je onda 5 gt turbo....najobicniji turbo.."
Pa da malo razjasnim.
Bilo je to godine '76e Renault izbacuje sportski model R5 pod imenom R5 Alpine (1976. - 1982.). Bio je to treći, u povijesti,
hot hatch (doslovno vrući otvor, otvor - stražnja vrata) kak to Englezi zovu, sportska inačica putničkih (obiteljskih) vozila s tri ili pet vrata. Četvrtog svi znadete.
Motor, tzv. Cleon, 1.4L uz 1 Weber rasplinjač i hemisfričnu glavu motora (hemi) dobio snagu od 93 KS:
U Engleskoj zbog spora prava na ime Alpine, koje imao Chrysler, zove se Gordini. Nagradno pitanje; zašto se prešlo na ime Alpine ako su do tada svi sportski Renaulti nosili ime Gordini?
Natjecateljski Rally model sa 137 KS, 1978. Rally Monte Carlo osvojili 2. (Ragnotti) i 3. mjesto (ispred Lancia i Fiata, 911 prvi):
1982. Renault izbacuje R5 Alpine Turbo sa 110 KS (1982. - 1984.):
Primjetite bočne žmigavce u obliku Renaultovog dijamanta:
U Engleskoj R5 Gordini Turbo:
U SADu Renault Le Car (naziv 5ice u SADu) IMSA natjecanje (185 KS), 1982.:
1983. francusko prvenstvo Superproduction sa 280 KS:
U Španjolskoj se nije zvao ni Alpine ni Gordini nego Copa.
To je R5 sa motorom sprijeda, slijedi sa motorom straga.
1978. na pariškom auto salonu BMW je dofurao svoj tada svoj prvi supersport auto BMW M1, predstavljen kao perjanicu BMWovih natjecateljskih uspjeha i budućih nadanja, da bi im ispred face Renault ukrao svu pažnju svojim prototipom Renault 5 Turbo!
Renault 5 Turbo, straga motor, turbo, 160 KS (1980. - 1982.).
Renault 5 Turbo 2 (1983. - 1986.) iste snage, ali teži. Više se koristilo dijelova od osnovnog R5, dok se kod R5 Turbo ciljalo na aute za homologaciju za natjecanja stoga lagani materijali.
Prvi je rađen prvenstveno radi natjecanja (lagani materijali), a drugi zbog velike cestovne potražnje. Sve skupa do kraja 1986. proizvedeno 4857 komada ovoga čudovišta, ogroman uspjeh gledano da se planiralo napraviti samo 400 komada za homologaciju.
Renault 5 Turbo Tour de Corse, 250 KS (1982.)
Renault Maxi 5 Turbo, 1.5L, 350 KS, (1985.)
U SADu Renault Le Car Turbo GTU IMSA, 260 KS (1981.)
U francuskom Superproduction prvenstvu:
1985. 370 KS
1986.
1987. 385 KS
Jedan zanimljiv uradak je bio Renault 5 6x6 i to u Turbo izdanju, ali je tužno završio:
Još jedna zanimljiva inačica je iz 1982.:
AMC Renault 5 Turbo PPG Indy Pace Car (pace car - sigurnosni auto utrka) sa vratima "galebova krilia"
To bi bilo to.
Sada se kolega pita, a di je Gt turbo?
To je top model Petice druge generacije, ovo je bila prva generacija. Više o GT turbo kolega Compact napravio temu:
http://www.oldschoolhr.com/forum/index.php?topic=34161.0Još par slika:
Kak su ti auti dolazili iz matične tvornice u tvornicu Dieppe di se slagali:
Kostur bez motora i plastika:
Za kraj "i mi konja za trku imamo"