Autor Tema: AUDI QUATTRO  (Posjeta: 6009 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
AUDI QUATTRO
« : 19 Siječnja, 2021, 21:14:14 »


Quattro.Više puta napisana i ispričana priča, što je ovaj auto i zaslužio. Rijedak, tehnološki napredan, važan za marku Audi, ekskluzivan a meni oduvijek na nekoj mojoj top listi. Quattro nije prvi auto sa pogonom 4x4, nije prvi takav putnički auto, nije ni prvi sa permanentnim 4WD pogonom. Po čemu je onda zaslužio pozornost? Prvi je uspješan putnički auto sa permanentnim 4WD pogonom.

Quattro je nastao slučajno zime 1976/77. godine u glavi Jörga Bensingera, tadašnjeg šefa odjela za ovjes kod Audija. Te zime su se u sjevernoj Finskoj na snijegu i hladnoći testirale Audijeve limuzine. Tu je u logistici bilo par terenaca, Land Rover i VW Iltis iz kojega je Bensinger sve to pratio. Usput je skontao koliko je Iltis sa pogonom 4x4 bio nadmoćan nad Audijima sa prednjim pogonom. Čovjek se zapitao kako bi funkcionirao sportski Audi 4x4. Na povratku sa testiranja, on i inženjer Roland Gumpert (Gumpert Apollo) ideju su iznijeli šefu razvoja Audija Ferdinandu Piechu. Ferdo je prvi telefonski razgovor prešutio, razmislio jedan dan i sutradan dao zeleno svjetlo za početak ostvarivanja ove ideje. Ali bez znanja vodećih ljudi u VWu za koje je Piech znao da nisu bili za takve egzibicije. Piech je uvijek bio otvoren za nove ideje i bez njega quattro ne bi nastao. Ubrzo ekipa stavlja na kotače prototip A1 (A kao Allrad). Bio je to crveni 4x4 sa 160 ks jakim turbo petakom a na bazi Audija 80 B1 sa dvojim vratima. Voditelj cijelog projekta nazvanog EA 262 je postao Walter Treser koji je autu i dao ime.

Bensinger, Piech, Treser i prototip A1



Kada je prototip već napravio prilično kilometara i otklonjene mu neke mane, početkom 1978. je Piech odlučio pokazati ga upravi VWa bez čijeg dopuštenja nije išlo. Iskorištena je prilika u Austriji gdje su na snježnim usponima testirane zimske gume i lanci za snijeg na par Audija. Prototip 4x4 je bio u ovim uvjetima bolji od svih. I to bez lanaca i sa ljetnim gumama. U maju iste godine na nekom testiranju blizu Ingolstadta na jednoj namočenoj livadi je par Audija trebalo savladati nekakav uspon. Jedino je prototip A1 obavio zadatak. Tek tada, poslije ove prezentacije  predsjednik VW uprave Toni Schmücker prepoznaje pravi potencijal ovog projekta, odobrava ga i izdvaja 3 milijuna maraka za daljnji razvoj.

U februaru 1979. nastaje drugi prototip A2, obučen u karoseriju Audija 80 B2. Ovaj auto je morao imati riješenja koja su trebala biti blizu serijskoj proizvodnji. Zahvaljujući intercooleru petak ispod haube je ojačao na 200 ks. Opet dolazimo do zanimljivog trenutka. Januar 1978. i usporedni test guma na snijegom pokrivenom Turracher Höhe u Austriji. Bili su pozvani mnogi auto novinari i svi čelni ljudi VW/Audi koncerna a opet im je od strane ekipe Treser/Bensinger/Piech "podvaljen" quattro u koži žutog Audija 80. Među novinarima je bio i tada već poznat i cijenjen Paul Frere koji se sam uvjerio u vrhunsku trakciju na snijegu i ledu prototipa A2 u odnosu na aute sa prednjim i zadnjim pogonom. I opet na ljetnim gumama. Frere je bio toliko oduševljen ovim događajem da mu je taj dan bio inspiracija da puno godina poslije napiše knjigu o Audiju Quattru "Pobjeda jedne ideje". Na kraju ovog zanimljivog dana je i najtvrdoglavijima bilo puno jasnije da ova ideja ima budućnost, ekipa je dokazala svima ono što su sami već odavno znali. A2 je u međuvremenu pojačan na 286 ks, ali je izgorio za vrijeme testiranja u Sahari. Poslije njega je napravljeno još par test vozila i svi su pred početak proizvodnje uništeni. Uslijedio je bijeli A3 i nekoliko njegovih kopija, prototipovi koji su već imali nabildanu karoseriju Coupea i bili su zadnja stepenica do početka proizvodnje.


U aprilu 1978. quattro iznenađuje i svoje stvoritelje: na Hockenheimu zahvaljujući quattro pogonu bez problema prati 240 ks jakog Porschea 928, unatoč puno slabijem motoru sa 160 ks. Plan je bio napraviti 400 komada Audija Quattro. Karoseriju je trebao posuditi već pripremljen za proizvodnju Audi Coupe. Na pitanje šefova iz Wolfsburga kome će se prodati 400 takvih auta je samouvjereni Jörg Bensinger u afektu izjavio da će ih on osobno sve kupiti. Iz vrha Porschea su dolazile izjave tipa "prodati takav auto je kao da Eskimima nudite frižider", da bi koju godinu kasnije najbolji Porsche ikada, 959 imao 4x4, a poslije njega i 911 Carrera 4.

Kumovi imena za novi auto su svakako htjeli biti big bossovi iz Wolfsburga a predložili su ime Carat kao skraćenica od "Coupe All Rad Antrieb Turbo". Tome se suprotstavio Walter Treser koji je za vrijeme razgovora o imenu izvadio iz džepa parfem 4711 Carat i rekao da je suludo da se ovakav auto zove kao jeftini ženski parfem. Treserova ideja, ime quattro
( tal. "četiri" ) je prihvaćena i hvala Bogu na tome. Sreća da se nije zvao Audi Carat, Vierradantrieb ili Allrad i još jednom dokaz da bi auti trebali imati melodična imena talijanskog porijekla. Sad znamo kako i zašto quattro ali zašto Urquattro? Dodatak Ur je nastao među fanovima ovog auta i koliko je Audi u svom programu imao više "običnih" auta sa quattro pogonom to se popularni nadimak Urquattro češće upotrebljavao. Tek da se zna tko vozi onog prvog i pravog. Ur na njemačkom znači "pra", dakle Urquattro - Praquattro. Česta je i skraćenica Uri.

Često naiđemo na informacije da je majstor Giugiaro dizajnirao quattra. Tek je donekle točno, jer je njegovo djelo Audi 80 B2 od kojeg je nastao Coupe, a od Coupea opet quattro, tako da je od Giugiarovog dizajna na quattru ostala samo hauba motora. Quattro je djelo Audijevog dizajn tima na čelu sa Hartmutom Warkussom, ali većinu poteza olovkom je napravio Englez Martin Smith koji je u Audi došao iz Porschea. Pošto se quattro ipak trebao razlikovati od Coupea, dobio je napuhane blatobrane, drugačije pragove i šire branike. Široki blatobrani su osim zbog doze agresivnosti bili i neophodni zbog širog traga kotača u odnosu na Coupea. Modificiran je i stražnji dio koji je trebao malo podsjećati na staru stotku Coupea S. Za quattra ne možemo reći da je lijep kao stari Coupe 100. Ali cilj nije ni bio elegantan i aerodinamičan izgled nego dojam da je auto zalijepljen na cestu. Filozofiju quattro mehanike je trebalo prenijeti na dizajn i pokazati potencijal auta. Prednja svjetla su preuzeta od Audija 200. Aerodinamika je bila strana riječ u projektu quattro, Cw od 0,43 je u konačnici koštao maksimalne brzine koja je uz potentan motor mogla biti i veća, no to i nije bilo bitno za ovaj auto.

Par riječi o quattro pogonu. Na prototipu A1 je je upotrijebljeno primitivno rješenje sa razvodnikom, slično kao na VW Iltisu i drugim terencima tog doba. Auto se na suhom i u oštrim zavojima nije dobro ponašao a sustav je bio težak. To je uvidjela najprije Lilly Fiala, supruga profesora Fiale, tadašnjeg šefa razvoja u VWu. Ona je vozeći se prema izlazu jednog etažnog parkinga u Beču osjetila poskakivanje auta i Fiala je ubrzo zahtijevao od inženjera središnji diferencijal na quattru. Sve bi to još dodatno otežalo konstrukciju i zauzimalo prostor da nije bilo ideje Franza Tenglera, vodećeg inženjera u odjelu za mjenjače. On je osmislio "Hohlwelle", šuplju osovinu kroz koju se vrtila u kontra smjeru puna "Triebling" osovina. Hohlwelle je smjestio u donji dio mjenjača, u njenom nastavku je smjestio središnji diferencijal a na kraju izlaz za stražnji pogon. Ovaj sistem je omogućio kompaktan "all in one" mjenjač pogodan za ugradnju u putnički auto. Cijeli quattro pogon je dodatno otežao Quattra tek za 70 kg u odnosu na normalnog Coupea. Ovaj mjenjač i Hohlwelle u njemu bi mogli nazvati srcem cijelog quattro projekta.

Od početka projekta je bilo jasno da će quattra pokretati petak sa tada relativno novom turbo tehnologijom. Sad su u Audiju imali sve spremno, auto je testiran u svim uvjetima, krenule su pripreme za proizvodnju i odabran je timing za predstavljanje javnosti. Bilo je to 03.03.1980. na auto sajmu u Ženevi. Srebrni quattro sa Fuchs felgama na Audijevom štandu je oduševio svijet. Zaredali su naslovi u novinama i časopisima : "Audi bomba", "Zvijezda u Ženevi", "Nova epoha automobilizma", "Porsche Killer". Audijev slogan sa početka 70ih "Vorsprung durch Technik" (napredak kroz tehniku) je napokon dobio smisao, a quattro je otvorio vrata za ulazak Audija u klub njemačkih premium marki. Kako nitko nije mogao ni naslutiti do kojih će brojki stići proizvodnja quattra, za njega nije niti pravljena pokretna traka nego se sklapao ručno u hali N2 u Ingolstadtu. Prodaja je počela u jesen 1980. a koštao je velikih 49 900 DM. Protuvrijednost : nešto novo, posebno dominantno na mokrom ili snijegu, puno tehničkih finesa. 200 ks, 222 kmh, 7,1 sec do 100 kmh. Bio je težak samo 1300 kg a imao je tank od 90 litara koji se iznenađujuće brzo praznio.


Rani modeli quattra se vizualno mogu raspoznati po četiri fara u kromiranim okvirima, crveno narandžastim stražnjim svjetlima i nelakiranim stražnjim spojlerom. Tehnika : motor 2.1 WR petak sa 10 ventila i K-Jetronicom. KKK K26 turbina sa pritiskom punjenja 0,85 bara, čije se djelovanje osjetilo tek od 3500 okretaja. Raspodjela snage prednji/stražnji pogon je bila 50:50, a blokade središnjeg i stražnjeg diferencijala su se uključivale mehanički polugicama pored ručne kočnice. Poslije par mjeseci proizvodnje polugice su zamijenjene šalterom na povlačenje. Bio je smješten na središnjoj konzoli, a princip uključivanja špera je bio elektropneumatski. Već 1983. je napravljen mali facelift a vizualno je najupadljivija promjena prednjih farova koji su sada bili učinkovitiji, više nisu iste veličine sva četiri i prekriveni su zaštitnim staklom. Unutra je quattro dobio digitalne instrumente kao izraz tehnološkog napretka.
Za modelsku godinu 1984. auto dobiva felge 8x15 umjesto 6x15 i sad izgleda puno moćnije i stabilnije. I ne samo da izgleda nego je to i bio. Male dorade na ovjesu, spuštanje za 2 cm i širi trag poboljšavaju ležanje na cesti i ispravljaju nervozu na većim brzinama. ABS postaje serijska oprema. Unutrašnjost djeluje kvalitetnije zbog boljih materijala, a dobili smo i žensko društvo u quattru u obliku glasa. Bitne informacije o stanju auta su dolazile iz zvučnika, a glas za ovu novotariju je posudila Patricia Lipp koja je tih godina bila radijska voditeljica na Bayerische Rundfunk. Patricia je upozoravala na stanje kočnica, razine tekućina, benzin na rezervi i još puno toga sa "Bremssystem defekt", "Handbremse lösen" "Ölstand prüfen", "Bitte tanken", "Opet si pio". Na vaše "samo sam si jednoga gemišteka spil" nije odgovarala.
Usporedno sa cijelim programom Audijevih auta, 1985. i quattro dobiva veliki facelift i značajne tehničke promjene. Prednja maska i farovi su sada zakošeni, iza su svjetla zatamnjena a spojler lakiran u boju auta. Ugrađen je stražnji brisač a vodovi grijača stražnjeg stakla tvore natpis "quattro". Ovjes je opet poboljšan, špere se uključuju šalterom na okretanje. Karoserija je na kritičnim dijelovima pocinčana.
1987. je napravljeno 200 komada "Spezial Edition" quattra koji je imao analogne instrumente i katalizatorom zagušen motor sa 162 ks a bio je namijenjen švicarskom tržištu. Za 1988. je napravljeno dosta promjena. Središnji diferencijal je od sada samoblokirajući Torsen,raspodjela snage do 75:25 i obrnuto, a jednostavni šalter na središnjoj konzoli je blokirao stražnji diff. Digitalni cockpit je prerađen a Patricia se zbog zvocanja vratila mami. Sad ste opet mogli uživati samo u zvuku turbo petaka. Najbitnija promjena je bio motor. Povećana je kubikaža sa 2.144 na 2.226, kompresija sa 7,0 na 8,6. Snaga je ostala ista, motor je dobio oznaku MB i ugrađivao se u quattro pune dvije godine.
U ljeto 1989. dolaze još opsežnije promjene ispod haube. Zbog potrebe za katalizatorom koji je uzimao dosta snage desetventilskom motoru Audijevi inženjeri prave 20v motor. Ostao je iste kubikaže ali mu je pripasana glava sa dvije bregaste, 20 ventila i zvao se RR. Jedan je od najboljih Audijevih motora ikada. Motor je bolje disao, postao ekološki prihvatljiv zbog ugrađena dva katalizatora, snaga je porasla na 220 ks a o ubrizgavanju goriva se sada brinuo precizniji elektronski Boschov Motronic. Stavili su mu manju turbinu K24 hlađenu vodom. Manja turbina je smanjila turbo rupu i omogućila bolji odaziv na gas. Kompresija je još jednom povećana, na 9,3 : 1. Moment je porastao sa 285 na 309 Nm, ali je sad bio iskoristiv od 1950 pa do 5000 okretaja. Novi motor je smanjio ubrzanje quattra na 6,6 sec i povećao max brzinu na 232 kmh. Problem hrđanja je gotovo u potpunosti riješen, ugrađen je novi volan i središnja konzola, digitalni instrumenti su postali crveni. Auto se sada zvao Audi quattro 20V i koštao je 91 000 DM.


17.05.1991. je napravljen zadnji quattro. Toga dana je u Ingolstadt pozvan i Chuck Norris na kotačima, Walter Röhrl čije ime ide uz quattro kao i Romeo uz Alfa. Planirano je napraviti 400 komada. Plan je malčice premašen pa ih je u 11 godina napravljeno 11 542 što ni najoptimističniji nisu mogli pretpostaviti. "Ur" je u naslijeđe svim Audijima sa pogonom 4x4 ostavio ime quattro i naprednu tehiku, a zbog njega je 1983. osnovan i Quattro GmbH, sportski odjel Audija, ekvivalent BMWovom M odjelu i Mercedesovom AMGu. Nasljednik quattra je bio Audi Coupe S2, sa motorom 20V, ali ipak auto koji ni blizu nije imao karizmu Urquattra niti će ikada postići kultni status originala.

Sport Quattro
Znam da je sport quattro namjenski alat i da je s razlogom skraćen. Ali stvarno, gledajući ga sa strane, zbog ovako kratkog međuosovinskog razmaka izgleda kao loš photoshop. Naprijed i iza moćan, bočno ružan, neskladan. 32 cm kraći između osovina, vjerujem da je moglo i 15. Ali dobro, ovaj stroj nije ni rađen da bude lijep. Sport quattro je bio najviša evolucijska stepenica cestovnih Urquattra. Izašao je na svjetlo dana u jesen 1983. na IAA u Frankfurtu i odmah je zaradio nadimak "Kurze"- "Kratki", što je poslije uz nadimak Waltera Rohrla "Dugi" bila zanimljiva kombinacija. Ovo je bio homologacijski auto za Grupu B i pokazivanje što Audi u tom trenutku može. Koštao je u početku astronomskih 195 000, a poslije 203 000 maraka. Karoserija je bila kombinacija kevlara i aluminija. Lagan je bio i aluminijski 20ventilski motor, čijih su 306 ks na 2,1 litru obujma bile vrijednosti viđane tek u motorsportu. Ubrzanje i krajnja brzina su bili strahoviti za to vrijeme. 4,9 do 100 i 250 kmh. Sve to zahvaljujući KKK turbu koji je u motor puhao zrak stlačen na čak dva bara. Kočnice su preuzete sa Porschea 917. Sport Quattra je napravljeno 212 komada kod Baura u Stuttgartu. Za motorsport namjene je u 20 komada 1984. napravljen Sport quattro S1 (530 ks i 2,6 sec do 100) a godinu poslije 20 komada "Krilatog čudovišta" E2. Sa njegovom ekstremnom verzijom "E2 Pikes Peak" jakom 598 ks se Walter 1987. penjao na Pikes Peak i bio najbrži. O ovim zvijerima Walter kaže:"Trebalo mi je sve moje znanje, iskustvo, hrabrost i oštrenje svih čula na maksimum da bih mogao kontrolirati te aute".

Sport quattro i S1



Audi Quattro i motorsport su dvije stvari koje jednostavno idu zajedno. Kad čujem quattro i utrke meni je odmah u glavi slika iz 1984. Posada Röhrl/Geistdörfer i Audi quattro A2 u HB bojama koji leti kroz zrak. Ne moramo posebno govoriti o tome kakvu je revoluciju izazvao Audi Quattro na rallye utrkama.Vozači auta sa stražnjim pogonom su morali biti dvaput luđi da bi pratili one u quattru. Quattra su u svjetskom rallye prvenstvu uspješno vozili Michele Mouton, Hannu Mikkola, Stig Blomqvist i Walter Röhrl. Quattro je 1981. je homologiran za svjetsko rallye prvenstvo. Mouton te prve godine pobjeđuje na San Remu. Prvenstvo za proizvođače quattro za Audi osvaja 1982.(prvi njemački auto) i 1984. Od vozača sa quattrom svjetski prvaci postaju Mikkola 1983. i Blomqvist 1984. Ta je godina najuspješnija za quattro: obje titule, prva tri mjesta u MonteCarlu i proglašen je najboljim motorsport-autom godine. Zbog teških nesreća u grupi B tvornica Audi se povlači iz rallye sporta. Treba spomenuti još tri uzastopne pobjede Sport quattra na Pikes Peaku 1985/86/87 (Mouton, Unser, Röhrl).

Kada bih dobio na lotu u kolekciji bi bio i jedan quattro. Iako nema ovakav originalan moja konfiguracija bi bila : 20V motor, pearl bijeli sa crvenim digitalnim instrumentima i Patriciom, te prednja maska sa četiri fara prvih modela. Ne mogu govoriti o tome kako se vozi Urquattro, mogu samo vjerovati onima koji su ga vozili. Moj stari ih je vozio na parkinzima Audijevih skladišta a ja sam bio suvozač tih par metara do par stotina metara, ali to je bilo davno. Sjećam se još jedne vožnje u quattru na stražnjoj klupi kada sam kao vojnik stopirao prema Slatini. Stali su mi ljudi sa crvenim quattrom njemačkih tablica. Tu vožnju i zvuk motora neću nikada zaboraviti. Dosta kilometara sam napravio sa 200 turbo quattrom od oca. On je moje iskustvo najbliže Urquattru (bar mehanikom). Taj 200 tq je glumio i ralicu za snijeg, namjerno sam ulazio u duboki snijeg, tražio brda po istoku Slavonije, svašta sam mu radio i uživao. Pretpostavljam da je na Urquattru osjećaj još manje filtriran jer je lakši, jači, glasniji. O trakciji mnogi kažu, a i sam sam vidio da tek na kočenju znaš što je ispod kotača, quattro pogon je već tada, osamdesetih apsolutno dorastao svim vrstama podloge. Više godina poslije sam vozio par običnih i novijih quattro modela, ali to nije to.
 
Auti iz prvih godina proizvodnje su bili osjetljivi na hrđu,a turbine i periferni sklopovi termički opterećeni. Ako se nije pazilo na gas kod hladnog motora i na postepeno hlađenje poslije žešće vožnje stradale su turbine i pucala ispušna grana. Problematična je bila i membrana regulatora punjenja. Kasnije, sa turbinama hlađenim vodom problemi su ublaženi. Prvi LCD instrumenti su znali vremenom gubiti pixele a probleme su nekad pravile kutije paljenja od Hitachija. Kočnice i auspuh od čelika su bili od trajnijih dijelova. Motori su uz pristojno održavanje prelazili i preko 300 000 km. Dosta rezervnih dijelova je pasalo od drugih Audija, problem su oni specifični za quattro. Audi Tradition a i neke privatne firme su neke takve dijelove reproducirali. Za quattro kao i mnoge druge aute vrijedi ona "što mlađi to bolji", iako su mnogim ljubiteljima i poznavateljima najprivlačniji oni "analogni" iz prvih godina proizvodnje. Danas je quattro ikona automobilizma, nije ih ostalo puno a sukladno tome su i njegove cijene. Katalozi kažu za stanje 2 : 55 000 za 10ventilce i 65 000 za 20v.
U praksi se kreću od 35 000 € za lošije aute, za one solidne od 50 000 i opasno se približile okrugloj brojci od 100 000 za one najbolje sa malo km. Za Sport quattro se traži od 350 do bizarnih 500 000 eura. Primjetio sam da je Švicarska "Quattro Land". Tamo se vozi puno dobrih primjeraka i osamdesetih su bili dobro tržište za quattro. Još jedna zemlja u kojoj se quattro prilično cijeni je Engleska.
« Zadnja izmjena: 29 Svibnja, 2021, 07:59:51 sigmafahrer »
 
The following users thanked this post: marin_k, Nero, robert1, tomtom, Adam., jeep frik

Offline jeep frik

Odg: AUDI.QUATTRO.
« Odgovori #1 : 19 Siječnja, 2021, 22:45:02 »
Dobar članak! Nego pretpostavljam dotični Treser je nudio i tuning VW, ostale su mi u sjećanju Golf dvojke Treser Ingolstadt.

« Zadnja izmjena: 19 Siječnja, 2021, 23:26:21 jeep frik »
 
The following users thanked this post: sigmafahrer

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: AUDI.QUATTRO.
« Odgovori #2 : 19 Siječnja, 2021, 22:48:07 »
Da, VW i Audi tuning a imao i svoj auto. Napravio i quattra Cabrio
« Zadnja izmjena: 19 Siječnja, 2021, 23:38:19 sigmafahrer »
 

Offline jeep frik

Odg: AUDI.QUATTRO.
« Odgovori #3 : 19 Siječnja, 2021, 23:34:14 »
Zanimljivih susreta i dogodovština si imao! :good:

Offline veky

Odg: AUDI.QUATTRO.
« Odgovori #4 : 19 Siječnja, 2021, 23:55:02 »
Pomozi podjeli sredi : )
 
The following users thanked this post: sigmafahrer, jeep frik

Offline OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #5 : 20 Siječnja, 2021, 08:58:55 »
https://ppihc.org/timeline/michelle-mouton-becomes-first-woman-winner-record-breaker-race/
Audi Quattro ima 3 uzastopne pobjede na Pikes peaku
1985. Mouton
1986. Unser
1987. Rohrl   (710 KS)
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 
The following users thanked this post: sigmafahrer, jeep frik

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #6 : 20 Siječnja, 2021, 17:03:39 »
moj susret sa ovom zvjerkom

https://www.youtube.com/watch?v=kNd_VW86K48
Auu kakva zvijer :eek: "Laki je malo nervozan" kao UFC borci pred početak meča  :aggressive:

https://ppihc.org/timeline/michelle-mouton-becomes-first-woman-winner-record-breaker-race/
Audi Quattro ima 3 uzastopne pobjede na Pikes peaku
1985. Mouton
1986. Unser
1987. Rohrl   (710 KS)
U pravu si, ja propustio te informacije. Ispravio sam u tekstu, hvala   :thmbup:
Zajebana bila ta Mišelinka  :yes:  Reče Walter jednom: "Vozi skoro kao muškarac"  ;D


« Zadnja izmjena: 20 Siječnja, 2021, 21:52:20 sigmafahrer »
 

Offline veky

Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #7 : 20 Siječnja, 2021, 19:13:03 »
Imam dosta slika dotičnog automobila, i prikolice i još jedan video, čuvam za posebne prilike u arhivu, imao sam i 2.2 turbo motor v10, koji sam prodao u sloveniju simpatičnim trkačima koji također rade repliku s1 sport, mnogo smo si sjeli obečano mi je da mogu probati njihovog kad bude gotov, kasnije sam ih popratio na fejsu i vidio da su uspjeli i nabaviti 2.2 turbo 20v, kakav je i u Nikijevom, naravno Nikijev je doraden ono kaj se vidjelo iz "vana" drugi turbo i plenum ... vjerujem da su i internalsi sigurno dorađeni vjerujem da mu je snaga oko 500 ks jel mislim da se cijela kompozicija ne može nositi sa više, po mojem mišljenju je da je toi više nego dovoljno za jako puno zabave, i eto željno iščekujem dan za podići temu sa osobnim iskustvom iza volana.  ;D
Pomozi podjeli sredi : )
 
The following users thanked this post: Števa 071, sigmafahrer

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #8 : 20 Siječnja, 2021, 19:17:00 »
Svaka čast, nemoj nas zaboraviti  :good:
 

Offline sarmaguru

Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #9 : 20 Siječnja, 2021, 22:14:01 »
odlično  :read:
osobno uz ovaj mi je najdrazi s4 (c4) 2.2t
« Zadnja izmjena: 20 Siječnja, 2021, 22:16:49 sarmaguru »
 
The following users thanked this post: sigmafahrer

Offline OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #10 : 21 Siječnja, 2021, 08:09:47 »

Zajebana bila ta Mišelinka  :yes:  Reče Walter jednom: "Vozi skoro kao muškarac"  ;D




Prije nekoliko godina na nekom "eventu" je krovirala jednog S1. Žena ima nekih 5 pobjeda u WRC tako da je možda i najuspješnija žena u autosportu....osim eventualno Danice.
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline jeep frik

Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #11 : 23 Siječnja, 2021, 16:06:17 »








 
The following users thanked this post: sigmafahrer

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #12 : 24 Siječnja, 2021, 16:39:59 »
Da završimo priču o quattru i dopunimo još nekim slikama.

Evo par crteža, ideja o izgledu quattra sa kraja sedamdesetih




Martin Smith, glavni "krivac" za dizajn Audi Quattra



A2 prototip i prvi model 1:1 u coupe karoseriji iz 1978. Treću sliku je uhvatio poznati auto paparazzo Hans Lehmann




Test auto sa reg IN- NJ 40 na jugu Alžira i u austrijskim Alpama





Predserijski smeđi auto, četvrti po redu napravljeni quattro koji je služio za slikanje za prospekte. Politika firme je bila uništavanje svih predserijskih auta. Ovaj je slučajno preživio i danas je najstariji preživjeli quattro.





Još jedan predserijski, za volanom idejni tvorac quattra Jörg Bensinger



Početak proizvodnje u Ingolstadtu i unikatni 4WS quattro





10V, 20V i 20V u sport quattru









Tehnika Sport quattra i presjek quattrovog mjenjača






Pravi oldschool cockpit ranih modela i interijer Sport quattra






Upravljanje blokadama diferencijala, kronološki. Četvrta slika Sport quattro.









Sport quattro, made in Stuttgart





Treserov Roadster




Zadnji proizvedeni quattro u maju 1991. ispraćen od Waltera Röhrla


Meni najdraži modeli Audija




Na Youtubeu ima par odličnih videa o quattru, izdvojio bih naravno Šebaljev i ovaj gdje "Dugi" vozi "Kratkog"



Prije ca. 15godina se na Njuškalu pojavio zlatni Urquattro. Pokušao sam biti brz i kontaktirati prodavatelja, ali nažalost bez uspjeha. Auto je bio jeftin, par tisuća eura se moglo nekako skupiti ali doći do vlasnika nemoguće. Nisam znao je li bio lažni oglas. Ja ne poznajem ZG najbolje, ali po kolegama koji ga poznaju quattro je stvarno uslikan u Zagrebu. Možda će se netko sjetiti ovog auta. Krntija, Gvija? To je bio trenutak kad sam opet iz arhive povadio svu literaturu o quattru i proučavao ga.

Nešto o tom zvuku petaka, ne mora biti nužno turbo. Čitajući brojne časopise još od osamdesetih imam dojam kao da je zvuk Audijevog petaka izlazio iz mode i ponovo se vraćao. U jednom su trenutku petaci u testovima mnogih časopisa zvukom bili loši zbog neparnog broja cilindara i slične izjave. Kao da su svi prepisivali jedni od drugih takve dojmove. Nije mi bilo jasno, meni se uvijek sviđao, od prvog dana kad sam ga čuo do danas.

I na kraju ako je za nekoga ovo sve bilo preopširno, a i zbog čestog neraspoznavanja Coupe/quattro :
Coupe - uska karoserija, motori samo atmosferski četvrtaci i petaci, quattro pogon samo sa 2.2 petakom (rijedak), inače prednji pogon.
Quattro - široki blatobrani i branici, samo turbo motori, samo quattro pogon, višestruko skuplji od Coupea


« Zadnja izmjena: 25 Siječnja, 2021, 00:26:22 sigmafahrer »
 
The following users thanked this post: Adam., jeep frik

Offline OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #13 : 24 Siječnja, 2021, 17:58:29 »
Sivi Quattro je ranih 2000-tih bio u Jablanskoj, često sam ga viđao kad sam išao na posao (u blizini je bila i srebrna Celica s kraja 80-in sa setom spojlera) neznam gdje je završio. Sivi ali mislim Coupe je dugo bio u Tratinskoj. Bilo ih je još ali zaboravih gdje i kad.
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline veky

Odg: AUDI QUATTRO
« Odgovori #14 : 24 Siječnja, 2021, 18:15:18 »
Bio je u zg i banana žuti ur quattro, jedan moj poznanik tvrdi da ih je imao 3-4 komada svojedobno... eh sad...
Pomozi podjeli sredi : )