Idemo malo početi o Zastavi, konkretnije.
Zastava je neiscrpna tema, pa neka se nastavi, ovo je vrlo zanimljivo.
I prije 2.sv. rata na prostoru tvornice bila je neka proizvodnja, ako se ne varam nešto kao za potrebe vojske, mislim oružje.
Nakon rata, dolazi vrijeme velikih i smjelih pothvata, entuzijazam je neviđen, snaga i želja....
1953. godine donosi se odluka o pokretanju auto industrije. Konačna odluka.
Raspisuje se međunarodni natječaj, što u ono vrijeme poratno i previranja na ovim prostorima je bio pothvat,
pogotovo ako se ima u vidu da se puno renomiranih auto proizvođača zainteresiralo za to. Između ostalih, i Renault, Austin, Rover....
Već nakon par mjeseci sklapaju se prvi automobili. To su bili đipovi Willys za potrebe JNA. Ukupno 162 komada.
Međutim, nedugo nakon toga donosi se odluka o suradnji sa Fiatom. Što če se kasnije pokazati pametnim potezom.
Već 1954 godine izlaze na tržište iz Kragujevca prvi Fiati, ili Zastave, to mi nekako nije jasno.
Modeli su to FIAT AR 55, poznatiji kao Kampanjola, Fiat 1400 BJ, i FIAT 1100 B.
Dakle, nije točno što mnogi misle da je prvi Zastavin auto Fićo.
Nije tu riječ o velikoj produkciji, več je to ajmo tako reć UHODAVANJE. A sve ide kako treba, i bolje od toga.
1955 godina je, i evo nam ga Zastava 600 ili Fićo.
Ako je tko imao presudnu ulogu na ovim prostorima onda je to on. Jasno.
Sad neču se zamarati sa tehničkon podacima o autima, več šibam ovako informacije, u letu.
1961 godina, počinje proizvodnja Tristača. Fiat 1300.
1971 godina kreče Zastava 101,
1980 godina i sad kreče Zastava 128 i Jugo.
Dalje je više manje poznato. Bar mislim.
Zastava je kao auto proizvođač, izvozio što gotove, što polugotove, što "za sastavljanje" u, pazi ovo,
izvozio u 74 zemlje svijeta. Sedamdeset i četiri !
Sveukupan broj proizvedenih automobila je preko 4 miliona ! Respektabilna brojka.
Taj broj če definitivno smjestiti Zastavu u krug respektabilnih proizvođača automobila.
Ma što neki govorili.