Autor Tema: malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule  (Posjeta: 86543 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline romyo

malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #15 : 16 Svibnja, 2012, 19:35:09 »
Ne zaboravimo i jednu cijelu paletu specijalnih vozila.....

Posebno specijalna Citroen sanitetska vozila koja su dolazila iz, mislim Buzeta.
Nabrajati ču onako iz glave. C 15, C 25. Sanitetski i pogrebni CX - ovi.
Koliko znam dolazili su kao već gotovi auti ali bi im onaj prostor iza bio prazan.
To bi naše ruke finiširale i napravile bi vrlo kvalitetan krajnji proizvod.

Nekamo u unutrašnjosti, mislim Đuro Đaković iz Slav. Broda, bi finiširale Mercedese vatrogasne.
Nisam sad ziher za to, za Citroene jesam.
 

Offline Stojadin

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 561
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #16 : 16 Svibnja, 2012, 19:51:25 »
Ne zaboravimo i pokojnu Iskru iz Kranja ( Slovenija ) koja je ta naša vozila opremala brojnim elektro dijelovima....
E, da...bila su to neka drugačija, bolja vremena.....
I Zastave su automobili! Ma što neki mislili o njima!
 

Offline Stojadin

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 561
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #17 : 16 Svibnja, 2012, 19:53:09 »
Ne zaboravimo i pokojnu Iskru iz Kranja ( Slovenija ) koja je ta naša vozila opremala brojnim elektro dijelovima....
E, da...bila su to neka drugačija, bolja vremena.....
I Zastave su automobili! Ma što neki mislili o njima!
 

Offline romyo

malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #18 : 16 Svibnja, 2012, 20:44:58 »
Da ne nabrajamo samo firme i firmice, OOUR-e i SOUR-e,
i ne naklapamo o tome što smo mogli biti, a što jesmo,
nabaciti ču poneku informaciju o Zastavi, gigantu Auto industrije na ovim prostroima.
Malo kasnije tekst, idem sad čačkati po mojoj literaturi.

I nemoj da se neko zaleti sa spikom o Jugonostalgiji, jer nije cilj ovoga svega tako nešto.
A pogotovo meni....
 

Offline gvx

malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #19 : 16 Svibnja, 2012, 20:46:16 »
Zaboravili Tomos! Velika greška!
Tomos- tovarna motorjev Sežana. Znači počelo je u Sežani, poslije preselili u Kopar, a ime ostalo.
Problemu treba dat težinu!
 

Offline Pumpjer

  • Veteran member
  • ****
  • Postova: 307
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #20 : 16 Svibnja, 2012, 20:48:08 »
Torpedo-Rijeka (kamioni, traktori), AutoDubrava Split (karoserije autobusa i specijalnih vozila), Brodosplit (autodizalice, u Domovinskom ratu oklopna vozila), Vatrosprem Beograd (vatrogasna vozila), Karoserist Maribor (vatrogasna vozila), Avtomontaža Ljubljana (autobusi), Goša Smederevska Palanka (prikolice i vagoni)....
« Zadnja izmjena: 16 Svibnja, 2012, 20:54:45 Pumpjer »
Citroen 2cv, Citroen DSuper 5, Citroen Mehari, Lada Niva, Zastava-Fiat 1300...
 

Offline Matej123

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 847
  • Thanked: 3 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Petrinja
  • Vozilo:: Audi 80 "78, buba "72, T2 "78, Tomos A3, 4T, 15SLC, NSU 175&250...
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #21 : 16 Svibnja, 2012, 21:01:47 »
TMZ, Rog, Elan, RIZ (Radio Industrija Zagreb), Ei Niš, RR, Nikola Tesla, Unis...(nije sve auto-moto, ali)

 

SCARY

  • Gost
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #22 : 16 Svibnja, 2012, 21:16:27 »
INKOS (industrija kočionih sistema) - Varaždin - proizvodnja kočnica
Prvomajska TZR (tvornica zupčanika i reduktora) - Zagreb - proizvodnja zupčanika, mjenjačkih kutija i reduktora uglavnom kao kooperanti, za gospodarska vozila i radne strojeve
Autokuća AKD (ex Borongaj servis) - Zagreb - prerada i dorada vozila za policijske i vojne svrhe
Dekor - Zagreb - oslikavanja i obilježavanja vozila, izrada prometnih znakova
Vatrotehna - Zagreb - prerada vozila za vatrogasne svrhe
Vatrosprem - Beograd - prerada vozila za vatrogasne svrhe
Bosna - Tešanj - svjećice
TVIK - Knin - vijci i vijčana roba
FVG (fabrika vijaka gradac) - Gradac - vijci i vijčana roba
TANG - Nova Gradiška - alati za vozila (uglavnom za njemačko tržište)
UNIOR - Zreče - kugle i kuglasti zglobovi (uglavnom za njemačko tržište)
TEŽ - Zagreb - žarulje
Tesnila - Trebnje (Slovenija) - brtvila
RIS - Zagreb - osovinska brtvila (semerinzi)
Ivo Lola Ribar - Karlovac - sanitetski kompleti
Tosama - Domžale - sanitetski kompleti
Prva Petoletka - Trstenik (Beograd) - hidraulični elementi
FAD - Gornji Milanovac - dijelovi ovjesa (krajnici, spone)
Soko - Mostar - zubne letve
Marijan Čavić - Zagreb - gumena galanterija i brtvila
Chromos - Zagreb - boje i lakovi (tzv Zagreb autolak)
RIZ - Zagreb - elektrotehnička i elektronička telekomunikacijska oprema za vozila
ELKA - Zagreb - kablovi za instalacije
Željezara Sisak - čelični profili za šasije i nadgradnje
Željezara Split - limovi za karoserije
KTK - Visoko - kožna i tekstilna galanterija
TAP (tovarna avtopojasa) - Ptuj - autopojasevi
Sava - Kranj - pneumatici, klinasto remenje, gumena galanterija
Borovo - pneumatici, klinasto remenje
Ramiz Sadiku - Prizren - sjedišta
HTD - Ohrid - sitna metalna autogalanterija (retrovizori, bravice, ručkice, ...)

IKL (industrija kugličnih ležaja) - Zemun - valjni ležajevi
« Zadnja izmjena: 16 Svibnja, 2012, 21:42:11 SCARY »
 

Offline igor136

malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #23 : 16 Svibnja, 2012, 21:47:33 »
Aran, njihov motor imaju i danas sabunjari u Zadru
1-2-4-5-3                             [   ]==0000==[   ]
 

SCARY

  • Gost
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #24 : 16 Svibnja, 2012, 21:53:17 »
GOŠA - Smederevo - prikolice i priključna vozila (teške), nadgradnje
Tehnika - Bjelovar - lake prikolice
Gorica - Nova Gorica - priključna vozila (uglavnom cisterne)
 

Offline deda

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 5826
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #25 : 16 Svibnja, 2012, 21:56:11 »
A Končar Zagreb,proizvodnja tramvaja,lakih oklopnih transportera.
 

Offline romyo

malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #26 : 16 Svibnja, 2012, 22:03:43 »
Idemo malo početi o Zastavi, konkretnije.
Zastava je neiscrpna tema, pa neka se nastavi, ovo je vrlo zanimljivo.

I prije 2.sv. rata na prostoru tvornice bila je neka proizvodnja, ako se ne varam nešto kao za potrebe vojske, mislim oružje.

Nakon rata, dolazi vrijeme velikih i smjelih pothvata, entuzijazam je neviđen, snaga i želja....

1953. godine donosi se odluka o pokretanju auto industrije. Konačna odluka.
Raspisuje se međunarodni natječaj, što u ono vrijeme poratno i previranja na ovim prostorima je bio pothvat,
pogotovo ako se ima u vidu da se puno renomiranih auto proizvođača zainteresiralo za to. Između ostalih, i Renault, Austin, Rover....

Već nakon par mjeseci sklapaju se prvi automobili. To su bili đipovi Willys za potrebe JNA. Ukupno 162 komada.

Međutim, nedugo nakon toga donosi se odluka o suradnji sa Fiatom. Što če se kasnije pokazati pametnim potezom.
Već 1954 godine izlaze na tržište iz Kragujevca prvi Fiati, ili Zastave, to mi nekako nije jasno.
Modeli su to FIAT AR 55, poznatiji kao Kampanjola, Fiat 1400 BJ, i FIAT 1100 B.
Dakle, nije točno što mnogi misle da je prvi Zastavin auto Fićo.
Nije tu riječ o velikoj produkciji, več je to ajmo tako reć UHODAVANJE. A sve ide kako treba, i bolje od toga.

1955 godina je, i evo nam ga Zastava 600 ili Fićo.
Ako je tko imao presudnu ulogu na ovim prostorima onda je to on. Jasno.
Sad neču se zamarati sa tehničkon podacima o autima, več šibam ovako informacije, u letu.
1961 godina, počinje proizvodnja Tristača. Fiat 1300.
1971 godina kreče Zastava 101,
1980 godina i sad kreče Zastava 128 i Jugo.
Dalje je više manje poznato. Bar mislim.

Zastava je kao auto proizvođač, izvozio što gotove, što polugotove, što "za sastavljanje" u, pazi ovo,
izvozio u 74 zemlje svijeta. Sedamdeset i četiri !

Sveukupan broj proizvedenih automobila je preko 4 miliona ! Respektabilna brojka.
Taj broj če definitivno smjestiti Zastavu u krug respektabilnih proizvođača automobila.
Ma što neki govorili.
 

Offline goran16v

malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #27 : 16 Svibnja, 2012, 22:03:55 »
Kamp prikolice Treska - Makedinija
Pitanje za znalce: Da li je Revoz Novo Mesto nekadasnji IMV i da li je Revoz nastao u vrieme ex Yu?
 

Offline igor136

malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #28 : 16 Svibnja, 2012, 22:15:58 »
Možda nije auto industrija ali Trudbenik iz Doboja radi i danas nepoderive kompresore zraka.Imaju ih svi auto pituri. Bačvu su radili u Našicama a struju Končar. Znači svi su radili na jednom proizvodu
« Zadnja izmjena: 16 Svibnja, 2012, 22:18:19 igor136 »
1-2-4-5-3                             [   ]==0000==[   ]
 

SCARY

  • Gost
malo povijesti EX YU autoindustrija - cakule
« Odgovori #29 : 16 Svibnja, 2012, 22:50:33 »
RUEN - Kočani - feikcijski elementi za prijenos snage (lamele i košare)
Plobest - Ploče - frikcijski elementi (lamele i obloge kočnica za teretni program)
Miloje Zakić - Kruševac - gumena galanterija, pneumatici (Trayal)
Tigar - Pirot - gumena galanterija, pneumatici, kemijski proizvodi (ljepila)
INA rafinerije - Rijeka, Sisak - goriva, maziva, antifrizi, ...
Rafinerija - Bosanski Brod, Modriča - maziva, ulja (Optima)
HINS (Hemijska industrija Novi Sad) - Novi Sad - kemijski proizvodi (maziva, različiti sprejevi, antifrizi, tekućine, ...)
INDOS - Ljubljana - viličari

@goran
Revoz (Renault vozila) je ex IMV (Industrija motornih vozil), a nastao je tj pretvoren je početkom 90ih godina (koliko mi je poznato) ili koncem 80ih...