I po cemu je sud bio toliko napredan?To nisam nasao u temi..
Ajmo redom.
Ovjes:
Napred mcpherson sa oprugom koja nije fiksna sa amortizerom već kad motaš, amortizer se vrti unutar nje. Drugo balans štanga u seriji od najslabijeg modela, ali ne kao kod fiata ili bmw-a e21 gdje je nužna jer preuzima ulogu vilice, već je zasebna i može se skinuti i dalje voziti jer ovjes ima svoje vilice. Male neovješene mase zbog inboard diskova napred. Mulde povezane kao dio šasije. Sve te sitnice zbrojeno se osjete u vožnji.
Otraga zavisna osovina s panhard motkom, međutim imala je jednu specifičnost, bila je samoupravljiva. Zbog specifičnih spona odnosno watt paralelograma po kotaču prilikom naginjanja u zavoju dolazilo je do zakretanja cijele zadnje osovine, koliko se nagne toliko se zakrene osovina i dodatno usmjerava nos auta u pravom smjeru, odnosno smanjuje neg. učinke prednjeg pogona. Isto to rješenje je koristio samo Saab, ali u klasi više, u modelu 99, kasnije u 900 i 9000.
Volan, zupčasta letva, ali vrlo precizan, direktan, odmjeren, prenosi puno informacija s ceste, u tradiciji ostalih većih alfi.
Kočnice, 4 diska na sva 4 i dvoklipna ATE klješta sa nasuprotnim klipovima. Razdjelnik kočenja od najslabijeg modela, nema blokanja zadnjih kotača kod jakog kočenja.
Mjenjač s pravih 5 brzina, odnosno 5. nije override.
Motor - boxer s vodenim hlađenjem visoke specifične snage po litri za to doba, izuzetno tihog i mirnog rada, sa minimalno jednim dvogrlenim karbom ili dva dupla kasnije, dellorto ili weber. Ono što je bilo najzapaženije kod tog motora je koliko je letio u okretaje, kao da mu je potreban samo mali poticaj gasom da se razvrtava sam od sebe. Ja ne znam koji masovni motor tako ide u okretaje kao alfin boxer. Za talijana ne znam ni jednog, a za njih se kaže da najviše preferiraju okretaje tako ih konstruiraju većinom. A opet u većim kubikažama nije bio mrtav u podrumu. Taj motor je ostao u proizvodnji sve do druge polovine 90-ih sa konkuretnom snagom i relativno neizmjenjen. Ide na šaraf u 145, 146 (blok i glave) i obrnuto. Sami motori su imali alu glave, blok iz jednog komada i bregaste su bile u glavama i direktno pokretale ventile (OHC)
Raspodjela mase - boxer motor znači nisko težište i mjenjač iza zadnje osovine. puno bolje rješenje nego poprečni motori s mjenjačem koji vise preko nosa. Ali skuplje za proizvodnju.
"...in that time it sets the standards for the future"