Autor Tema: ALPINA  (Posjeta: 21436 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
ALPINA
« : 13 Svibnja, 2019, 15:34:12 »
  :koo-koo:
« Zadnja izmjena: 14 Svibnja, 2019, 03:02:49 sigmafahrer »
 

Offline OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: ALPINA
« Odgovori #1 : 13 Svibnja, 2019, 15:58:29 »
Što bi sa postom?
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline Žein

Odg: ALPINA
« Odgovori #2 : 13 Svibnja, 2019, 15:59:44 »
Alpina je bila tvornicka dorada van tvornice.........

Prave BMW-e su slagali u Hartge-u

Mnogi su se opekli igrajući se sa Oldschoolhr forumom ne shvaćajući da oldschoolhr forum nije ''samo neki tamo forum''....By-Frik-Ri
 

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: ALPINA
« Odgovori #3 : 13 Svibnja, 2019, 16:01:35 »
Sorry, greška neka , ne stignem sad ispraviti. Sutra ću objaviti
 

Offline Bellof

Odg: ALPINA
« Odgovori #4 : 13 Svibnja, 2019, 21:50:47 »
Alpina je bila tvornicka dorada van tvornice.........

Prave BMW-e su slagali u Hartge-u

Daj truda pa nam napiši kratku povjest te tvrtke, koji modeli su obilježili nekakva vremenska razdoblja, uspjehe na stazi i tko su od poznatih vozača vozili za tu firmu....
 

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: ALPINA
« Odgovori #5 : 14 Svibnja, 2019, 03:41:50 »


Ovo je priča koju vrlo rado pričam ovo je priča o ..., e nije o Boži Pub.Nego o Alpini. Tko ih zna tek površno reći će "da,oni prave malo brže BMWe". Ali vidjet ćemo da je Alpina puno više od toga.Evo ukratko o ovoj maloj a velikoj firmi iz Bavarske koja surađuje sa BMWom pola njihovog životnog vijeka.

Priča počinje 1936.godine u Chemnitzu gdje je rođen Burkard Bovensiepen, sin dr.Otta Rudolpha Bovensiepena.Otac mu je povremeno kao pravnik radio na jugu,u Bavarskoj, istočni Allgäu, gdje su se na kraju i preselili.Sa 3 godine Burkard obolijeva od tuberkuloze kostiju i čak osam godina provodi po bolnicama. Školovanje mu je bilo otežano, ali ipak uspijeva završiti za strojobravara i maturirati a poslije studira strojarstvo i ekonomiju.Otac mu počinje posao sa proizvodnjom pisaćih mašina i već sredinom 50ih godina ih je izvozio po cijelom svijetu.E tu, početkom poslovanja počinje poveznica sa našom pričom i to odabirom imena za svoje strojeve. Otto je inspiraciju dobio promatrajući idiličnu sliku obližnjih Alpi, a njegova supruga je dala "točku na i" pri odluci da se zovu Alpina.



Dolazi do reorganizacije, posao sa pisaćim mašinama preuzimaju bogati industrijalci, obitelj Vorwerk. Zanimljivo je da su se pisaće mašine Alpina od 1965. nastavile proizvoditi u Ljubljani ali pod imenom Tops (Tovarna pisalnih strojev) gdje je premješten cijeli pogon iz Kaufbeurena. Otto otvara novu tvornicu za finu mehaniku u Kaufbeurenu-Neugablonzu. Svoje prve novce mlađi Bovensiepen, BB, za prijatelje BuBo zarađuje 1957. izvozom Käfera u USA.Ali rano, na pragu svojih dvadesetih kao i Enzo Ferrari bankrotira poslujući sa dionicama. U dvorištu očeve firme čeprka po svom Fiatu 1500 i eksperimentira sa duplim karburatorima.Plan mu je "Mehrvergaseranlage", set karburatora sa kojim će prosječan auto postati sportska limuzina. I naravno na tome nešto zaraditi te steći ugled. U Americi je potrošnja goriva bila nebitna stavka zbog niskih cijena, pa je povećanje snage bilo relativno lako dobiti uz ogromne motore i karburatore. Ali u Evropi se pokušalo manje motore drugim načinima pojačati što je bio plan BBa učiniti sa Fiatom. Burkardov otac je za mišljenje o sinovoj ideji upitao obitelj Vorwerk iz Wuppertala koji su bili vlasnici 50 % Alpine a oni na sreću nisu puno razmišljali,ponudili su mladom Burkardu financijsku podršku za početak.

Probnu verziju, tuning motora je napravio Nardi u Torinu na BBovom Fiatu 1500.Poslije 50 km probne vožnje Fiatov motor je pustio dušu, ni Karabaja ga ne bi popravio.Ljutiti Burkard se okreće njemačkom proizvodu. U jesen 1961., među 950 000 posjetitelja auto izložbe u Frankfurtu je i BuBo koji je u novopredstavljenoj "Novoj klasi"- BMWu1500 vidio priliku za svoju ideju. Novokonstruiran, moderniji i pouzdaniji od Fiatovog, BMW motor je bio pravi odabir za "Alpina Anlage".Burkard je sam kačio svoje prospekte na nove BMWe izložene na IAA i tako je privukao pažnju javnosti ali i ljudi iz Bayerische Motoren werke.

BB nije izmišljao toplu vodu, ime je preuzeo od očeve tvornice.Oca mu nisu zanimali auti i on napušta firmu 1964.Prvog januara 1965. Burkard osniva "Alpina Burkard Bovensiepen KG" u Kaufbeurenu.Te godine počinje proizvodnja i pakiranje prvih paketa u drvene kutije : Weber mu je slao duple karburatore, Knecht zračne filtere, sve ostalo je sa jednim suradnikom odrađivao sam Burkard. Proširio je paket sa tada ultramodernim tranzistorskim paljenjem i kada je sa tim dodacima preradio jednog BMWa 1500 pokucao je na vrata moćnika u Münchenu. Tadašnji direktor Bönsch je razmotrio i odobrio ponuđenu suradnju. BMWi su sa Bovensiepenovim setom bili prilično živahniji od serijskih. A kada su njegovi paketi za preradu BMW motora ponuđeni u BMW prodajnoj mreži to mu je smanjilo troškove i počela je jedna od najpoznatijih suradnji u povijesti auto industrije.





Počelo se sa dva tokarska stroja, dvije glodalice,nekoliko bušilica,jednim kompresorom, brusilicom za ventile.Veći izdaci su bili dizalica i usisivač ispušnih plinova te nešto novca za reklame. Startni kapital je iznosio 300 000 DM.I počelo je dobro, slijedeće godine Alpina ima 8 zaposlenih, puno optimizma i zaradu koju ni vidoviti Milan ne bi predvidio. Malo zapinje sa znakovljem: ime Alpina se moglo koristiti tek uz plaćanje 5000 DM godišnje Vorwerkovima a prvi logo sa BMW emblemom je uprava u Münchenu zabranila. 1967. nastaje Alpina-logo sa Weber karburatorom i bregastom koji je poslije modificiran pa od Webera ostaju trubice a bregastu je zamijenila radilica. Iste godine ugovor sa BMWom je proširen stavkom o prodaji novih BMW auta u Kaufbeurenu a istovremeno prve Alpine plove preko velike bare.
Prve oznake na autima i ventildeklovima je BB uzeo iz preostalih zaliha oznaka za pisaće mašine dok ih nije potrošio. Ponuda se proširuje i na BMW serije 1600 i 1800 te 02-seriju na čijem ovjesu je BB već 1968. napravio 22 preinake. Možete zamisliti opseg prerada u godinama koje slijede.Sa nullzwei se posao ubrzano širi i raste popularnost. Vodeći se onom "što je dobro treba dobro i izgledati", BuBo dodaje u svoje pakete šire felge, široke Kleber gume,niži ovjes sa Koni amortizerima,jače kočnice,Recaro i Scheel sjedala, obrtomjere i Nardijeve volane.

Dipl.ing. Gert Hack je bio prvi novinar koji je za Automotorundsport isprobao kompletan Alpinin auto i bio je oduševljen. Tog čovjeka je BB dugo nagovarao da mu se pridruži i napokon uspio 1969. kada mu je ponudio 10% udjela u firmi.Za AutoRevue o Alpini dolazi pisati još jedan dipl.ing., Fritz Indra.I on ostaje u firmi i postaje prvi čovjek tehnološkog razvoja Alpine. Prava ekipa u pravo vrijeme radi prave stvari.Hack se u ams vraća 1975. gdje postaje glavni test vozač a Indra ostaje do 1978. kada nije mogao odbiti Piechovu ponudu da bude glavni konstruktor motora u Audiju.Reklame za svoje aute je BB jako ozbiljno shvatio i dugo godina ih je pisao sam. No ne trebaš bolju reklamu nego da tvoj proizvod vozi i nahvali legendarni auto novinar Paul Frére koji je svog novog 2002ti dao preraditi kod Alpine.Naravno,bilo je poslije mnoštvo poznatih kupaca, izdvojit ćemo belgijskog kralja Alberta I Franz-Josef Straussa.BB je uvijek govorio da su njegovi kupci istog  karaktera kao i njegovi auti,nose kapute kojima je nerc okrenut unutra.

Zbog nedostatka prostora u Kaufbeurenu, Alpina se 1970. seli malo sjevernije,u Buchloe i od tada u svijet odlaze slike najboljih BMWa sa reg. oznakom OAL-BB (Ostallgäu) a ne više KF.Ne mogu ne primjetiti slučajnost da još jedan njemački vrhunski tuner ima iste inicijale kao Burkard, to je pokojni Bodo Buschmann, osnivač Brabusa.U odnosima Alpina-BMW je u početku bilo šareno, posebno napeto je bilo 1973. zbog osnivanja M-odjela i treniranja strogoće od strane tvrdoglave uprave u Münchenu.Eskaliralo je u ljeto 1974. kada su Burkardu zabranili uz ime Alpina stavljati slova BMW.
Burkard im u jednom pismu piše:" A što ako postanemo Opel Alpina".Opelu je tih godina išlo dobro, imali su odgovarajuće modele za Alpinu i samo Burkard zna koliko je falilo. Vjerujem jako malo. U BMWu ipak prevladava razum i zakapaju ratnu sjekiru. Bovensiepenu raste ugled u Münchenu toliko da mu je ponuđeno da se u Alpini testiraju F1 turbo motori i sklapa BMW M1 što je on odbio držeći se svojih principa i planova. Svaka promjena chiefa u BMWu je donosila šanse kojima je BB mogao udeseterostručiti bogatstvo ali i rizike. Promijenilo ih se 8 u BMWu, ali BB je do dan danas svoj na svome.

Burkard je kupcima svojih auta pokušao jednostavno objasniti što su njegovi auti: "Možete kupiti BMWa i pretjecati sve na cesti. Ili Alpinu pa biti brži od svih tih BMWa".I ne samo brži,više puta je ponavljao da svaka promjena na Alpini mora biti lijepa ali prije svega funkcionalna, sve mora biti pod kontrolom.Spojlere na svojim autima je smatrao potrebnima samo ako su u funkciji aerodinamike, boljeg ležanja na cesti i veće brzine.
Dok je ergonomija u BMWu još bila strana riječ BB je unutrašnjost podredio vozaču: dodatni instrumenti, sportska sjedala, 3 cm duže ručice mjenjača itd... Što se tiče guma uvijek je birano najbolje na tržištu:Dunlop Racing, Michelin XAS, Pirelli P7...U nekim slučajevima su razvijene gume samo za Alpinine aute. Talijani su odavno prometnuli alu-felge kao dizajnerski objekat a Nijemci su u tome dosta kasnili. BB je za svoje aute u početku koristio Borrani a poslije Minilite felge.Tek 1971. ima vlastitu, prepoznatljivu felgu sa 20 krakova. Njihove kopije je poslije koristio BMW za svoje velikoserijske modele. Od 1983 dobivaju poklopac u sredini.Dizajn novih felgi 2002.godine sa 5x5 krakova je Burkard teškom mukom odobrio. Po meni im to nije trebalo. Deko-set na bokovima i spojlerima je bila ideja big bossa. Ali kako su nastale bočne crte? Opet veza sa alpskim vrhovima i pripadajućem sportu.Inspiraciju je BuBo našao u Fischerovoj skiji C4 iz 1973. 1975. šire mrežu zastupnika u Njemačkoj a otvaraju se i zastupništva u Engleskoj i Švicarskoj. 1977. se štampaju prvi Alpina prospekti (Krntija imaš li šta u ponudi?)

Kada su izašli BMW E12 i E21 krenule su kritike kako BMW više nije auto za entuzijaste nego za egoiste.To je BB znao iskoristiti za novi uzlet Alpine,"Turbo Zeit". 1978. na jezeru Garda se predstavljaju B6 2.8,prvi proizvedeni auto sa imenom Alpina bez dodatka BMW, B7 turbo petica i šestica sa istom turbo tehnikom.Sa tim autima je Alpina nezvanično postala proizvođač automobila.Zvanično tek pet godina poslije. Od te 1978. se u svaki njihov auto lijepi pločica u kabini sa serijskim brojem i ujedno su uvedene tipične Alpina oznake B6,B7... Slova su označavala motorizaciju: A za 4cil, B za velike M30 šestake a C za male M20 šestake.Brojevi su evolucijski koraci pojedinog modela. Tako je bilo do 1999. kada je uvedena nova nomenklatura: B za benzince,D za diesele a brojevi za BMW serije.Da se vratimo malo na svima poznate pločice gdje piše Produktion exclusiver Automobile.Tu je prisutan tippfehler, iza X je trebalo ići K a ne C. Burkard je s namjerom ostavio robu sa greškom uz obrazloženje "da perfekcionisti imaju o čemu raspravljati". Slično kao Ford sa namjerno ružnim Scorpiom druge generacije, neka selo priča.

1979. se otvara predstavništvo u Japanu a iste godine Burkard kao ljubitelj vina postaje i uvoznik vina Tignanello iz Firenze, a njegov vinski podrum u Buchloeu je postao mjesto sazrijevanja preko milijun boca vina.Ovaj dio poslovanja je Burkard zamislio kao svoju sigurnu mirovinu u slučaju da posao sa autima ne ide. BuBo je govorio kako nije teško aute učiniti bržim, daš mu više goriva i brži je.Ali napraviti ga bržim i jačim a da manje troši e to je umjetnost.A on je to mogao, njegovi su auti u većini usporednih testova trošili manje od konkurencije pa i od BMWa od kojih su napravljeni.To je i dokazao u junu
1981. kada su na svjetski dan štednje Automotorundsport i njemački Shell organizirali Kilometermarathon, natjecanje najštedljivijih auta u 6 krugova Hockenheima.Bilo je tu velikih firmi, malih privatnih timova, medijski vrlo popraćeno. Podijeljeni su u klase a bilo je dozvoljeno sve osim vožnje sporije od 50 kmh i gašenja motora.Dva Alpina auta su vozila na dva cilindra,sa posebnim paljenjem,popušteno je remenje, instalirano im je hlađenje benzina,motori su dobili veću kompresiju. Aerodinamički s bili poboljšani a snaga prenošena samo na stražnji lijevi kotač.Trijumf u klasi 3 gdje je šef razvoja Alpine
Wiesinger vozeći 318i pobijedio sa 2,6 l/100. Burkard je u klasi iznad bio drugi u BMWu 528i sa 2,9 l/100 odmah iza Mercedesa 123 diesela.


Od 1983. je Alpina i zvanično proizvođač automobila. Tad je Burkard zaprašio sa Alpinom B7 coupe 1000 km do Flensburga na sjeveru Njemačke gdje su ga u Centru za vozila Njemačke poslije pregleda auta trebali upisati kao proizvođača. Čovjek koji je pregledao auto nije vidio tu ništa osim običnog BMWa CSi E24. Burkard mu je jedva objasnio da se najveće promjene kriju ispod lima i nekako je uspjelo.Broj 7656 u registru,proizvođač automobila Alpina, Buchloe.Od tog dana se na karoserijama Alpina auta križa BMW WBA broj šasije i ispod njega ukucava Alpinin WAP broj.

Početkom 80ih je netko primjetio da se njemačkim šumama zdravlje pogoršava i zaključuju da su za sve krivi automobili.Osniva se stranka "Zeleni" a 1983. ulaze u Bundestag gdje počinju rasprave o ograničenjima brzine na Autobahnu i povećava se pritisak na proizvođače automobila.Bovensiepen se osjećao direktno prozvanim i od tada je počeo politički djelovati,naravno na području problematike u prometu. 1985. je napisao direktno pismo njemačkoj Vladi a protiv uvjerenja crveno zelene koalicije. BB je smatrao da auti nisu krivci izumiranja šuma nego nedostatak katalizatora na njima. Dalje, da spora vožnja neće smanjiti broj prometnih nesreća na autocestama te da će dulja vožnja ograničenjem brzine smanjiti opću produktivnost u državi.Ovo je ukratko, pismo je puno duže, potkrijepljeno dokazima a izašlo je u svim većim novinama, časopisima, na televiziji.Ako netko do tada u Njemačkoj nije čuo za Bovensiepena, tih dana je.Čovjek je napisao i rekao ono što su drugi mislili a nisu smjeli reći,nema raja za promjene jaja.Na kraju pisma molba ali više sugestija : razvijati nove tehnologije a ne uvoditi zabrane,
uvesti brzinu koja se preporučuje a ne ograničenja.Bundesrat se poslije par dana rasprave i čitanja Burkardovog pisma odlučuje za preporučljivu brzinu 130 kmh, tako da je sve ovo vrijeme Njemačka ostala jedina zemlja bez ograničenja brzine na autocestama zahvaljujući jednim dijelom upravo Bovensiepenu.Poslije toga su uslijedila mnoga pisma zahvale na njegovu adresu, između ostalih direktora BMWa pa i nekih ljudi iz Mercedesa.Broj pisama zahvale i podrške se mjerio u tisućama.Hvala Burki i od mene, uživao sam prije par dana na Autobahnu.Friški info, masa onih radova između Münchena i Stuttgarta na A8 je završena, dosta je dionica sa tri trake i može se prilično brzo voziti.Iako,ovaj vid slobode je u zadnjih par mjeseci ponovo na tankom ledu, opet se intenzivno raspravlja o ograničenjima. Nadam se da će ostati po starom.

1985.kao prvi proizvođač automobila Alpina ima katalizatore za cijeli svoj program.I to kao prvi proizvođač metalne katalizatore od firme Emitec, ne keramičke kao ostali. Sredinom 80ih je Alpina vodeća firma u ispitivanju i stavljanju u pogon katalizatorske
tehnike. Zanimljiv je gotovo neprimjetan gubitak snage između 2 i 4% što ostali proizvođači nisu mogli ili teško postizali. 1988. izlazi prvi Alpinin V12, B12 5.0 na bazi sedmice.Početkom 90ih se proizvodnja širi,gradi se nova velika zgrada,imaju 120 zaposlenih i prvog prerađenog cabria - Z1. U godinama koje slijede opet su u vrhu sa inovacijama, imaju prvo elektronsko kvačilo u auto industriji, Shifttronic gdje pedala kvačila postaje višak i Switchtronic,šaltanje dugmadima na volanu. 1995. zajedno sa BMWom i Emitecom razvijaju Superkat ,prvi metalni električno predgrijavani katalizator.

Tih godina, točnije 1994. se zbio i zanimljiv susret kada je AutoZeitung uspio dogovoriti sastanak dva big bossa, Hans-Wernera Aufrechta iz AMGa i Burkarda.Posebno zanimljivo je bilo testiranje AMGa C36 i Alpine B3.BB je bio zadivljen C-klasom,mnogi se kunu da je tada uzviknuo "Uh, 'bemti srp i čekić kako ovo dobro ide". Priznao je kako je C36 profinjeniji i kvalitetniji auto od onoga što je očekivao, a Aufrechtu se na Alpini svidio Switchtronic i posvećenost detaljima. Aufrecht je tog dana bio među rijetkima koji je kročio u vinske podrume obitelji Bovensiepen a Burkard jedini čovjek koji je te godine
vozio Chef-auto AMGa, 600 SE 7.2. Koliko god su bili različiti imali su njih dvojica i puno zajedničkog : od neshvaćenih ideja u počecima, put od tunera do proizvođača, neslaganja sa matičnim kućama do poštovanja okoline i konkurencije.I još su istih godina i slične autoritativnosti.Različitosti koje su ostale do danas : Aufrecht je osjetio tržište i nudio auta koliko je bilo potražnje dok je BB htio ostati ekskluziva i pravio je onoliko auta koliki mu je ćeif.

Kako Audijev RS odjel i AMG krajem devedesetih stišću sa suludo jakim motorima Alpina vidi rješenje u prednabijanju radijalnim kompresorom firme ASA i 2004. god. predstavljaju B7, prvi njihov auto jači od 500 ks. Par riječi o Burkardovoj obitelji. Sinovi,mlađi Florian i stariji Andreas su odmalena bili na kotačima, pratili oca na utrkama
a majka Hildegard uvijek svima bila podrška i dobra duša Alpine.Florian je praksu za mehaničara odrađivao u blizini, kod Aloisa Rufa, još jedne bavarske tuning legende.A prvi posao u Alpini je bio mjesto šefa nabave. Stariji brat Andy je prve marke zarađivao u tatinoj firmi ručno perući aute.Učio je tehničko crtanje a od '95. je zaposlen u BMWu na razvoju ovjesa, zatim kao voditelj retro projekta Z8 i odjela marketinga.Na kraju se vratio u Alpinu na mjesto šefa marketinga i prodaje.
 
« Zadnja izmjena: 09 Veljače, 2022, 13:05:04 sigmafahrer »
 
The following users thanked this post: Nero, Boxer, Adam., alfa fun

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: ALPINA
« Odgovori #6 : 14 Svibnja, 2019, 04:07:21 »
UTRKE
Burkard nikada nije imao želju sam se utrkivati sa svojim autima, prepuštao je to drugima.U samom početku je imao sreću da njegov prvi prerađeni BMW proba Gert Hack iz Automotorundsporta i pohvali ga.Gert Hack je inače i bio čovjek koji je otvorio vrata uspjeha Alpine u utrkama kad je 1966. sa Alpinom 2000ti potukao englesku i talijansku konkurenciju na međunarodnom rallyu novinara. Zahuktalo se kada je BMW počeo opremati svoje trkaće aute Alpininim paketima i kada je Helmut Bein postao njemački rally prvak sa Alpinom 1600.

Zvanično je Alpina ušla u utrke 1968. poslije više komentara o dobrim cestovnim ali nikakvim race autima.BuBo se odlučio za promjenu imidža i sa 2x2002 i 2x1600-2 i uloženih 400 000 DM ulazi u motorsport. BMW je tada sudjelovao u projektu sa čitavih 20 000 DM. Prva kružna utrka evropskog prvenstva 1969. i uspjeh: Alpina 2002 je prva,brža od 911 i Alfe GTA, slijedeća utrka u Beču ista stvar. Dobri rezultati se nastavljaju, 1970. evropski su prvaci na krugu, osvajaju 24 sata Spa a odlični su na mnogim drugim natjecanjima: utrke izdržljivosti,kružna natjecanja njemačkog prvenstva,brdska i rally prvenstva. Bilo je žestoko na stazama tih godina, bilo je čak i konkurencije iz BMWa ali nekako je glavni cilj bio poraziti Ford Caprija.Zbog tog cilja se noćima nije spavalo a u sezonu 1971. uloženo tada nevjerovatnih milijun Deutschemaraka. Uspijeva im 1973. kada je Alpina bila najbolji tim u evropskom prvenstvu. Kroz Alpina timove i aute su prošla velika imena motorsporta. Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Joachim Stuck, James Hunt, Derek Bell, Brian Muir,Dieter Quester,Harald Ertl,Günther Huber, Helmut Kelleners, Gerard Larrousse, Walter treser su puno godina stajali na platnoj listi Alpine. Poslije osvojenog naslova prvaka Evrope 1977. sa Dieterom Questerom za volanom Alpine CSL i oštrim duelima sa Jaguarom dolazi deset godina posta od motorsporta i baziranje na cestovne aute.




Comeback je bio 1987. u DTMu  na nagovor partnera za gume Michelina koji su htjeli biti viđeni u DTMu ali isključivo sa Alpinom. Auto: M3 kocka B6 3.5S,prvi trkaći auto u povijesti sa katalizatorom ! Ljuti rivali Sierra Cosworth, stuttgartska zvijezda 190 16V a vozači za Alpinu Burkardov sin Andreas, Fabien Giroix, gospođa Lohr a u 1988.i Christian Danner.Bilo je dobrih utrka ali kada su troškovi učestvovanja po timu dosegli one u F1, natjecanje u DTMu prestaje a nastavlja se na Autobahnu. 



Treba spomenuti da najradikalniji BMW ikada, 3.0 CSL koji je nastao iz 3.0 CS-a, a napravljen kao homologacijski auto za utrke nosi Alpina gene. Proizvodnja 1265 komada je dodijeljena Karmannu u Osnabrücku a na iznenađenje Bovensiepena razvojni dio je pripao njemu.Doduše na njegov se nagovor uostalom i počelo sa ovim projektom. Usput ,ima još jedan BMW puno godina poslije koji je Alpina inside ali ne nosi njihovu pločicu. To je rijetki E30 333i napravljen u Buchloeu u 204 primjerka a za južnoafričko tržište. I još da spomenemo ponovni ulazak u oktanski sport 2009.sa B6GT3, ali to je već prenovo za ovaj forum.



80ih je u Buchloeu prerađen svaki auto iz BMW programa osim prve sedmice E23.Moglo se kupiti Alpina dijelovi za njega, ali gotovih B-auta nije bilo. Puno godina poslije su na sreću izostale verzije BMW jedinice ali nažalost su u program ušli X modeli.Evo par auta koje bih ja izdvojio iz povijesti Alpine i koje bih da imam mogućnosti uvrstio u svoju Alpina kolekciju.

B6 2.8 E21 1978.
1978.najjača trojka je bila 323i, a onda Alpina predstavlja B6 sa velikim šestakom M30 2.8. Umjesto L-Jetronica ugrađen je Solex DL Einspritz sličan K-Jetronicu, Mahle klipovi, Hartig paljenje bez razvodnika. Ugrađen mu je veći tank, veće kočnice sa bušenim diskovima.200 ks, 248 Nm, 220 kmh. 1981. je još malo nabildan na 218 ks. Juesej verzija je imala jači 3.2 motor iz šestice i one beskrajno ružne velike branike zbog kojih auto više nije ličio na sebe. Sredinom 90ih sam htio napraviti nešto "slično",od sastojaka sam imao tek istu kubikažu, karoseriju i felge.U E21 320 kupljen u Splitu stavio sam 2.8 M30 iz E28 i Alpina felge.I jedva čekao kišu. Išao je svuda ali najmanje pravocrtno,bilo je zabavno.




B7 turbo E12 1978.
Možda i najznačajniji Alpinin auto. Zašto? Zbog mnoštva inovacija, do tada neviđenih performansi za jednu limuzinu i jer je prva turbo Alpina. Auto je nastao iz inata BMW Motorsportu kada su zapaprili serijske BMWe.Uz BBa plod je suradnje tri doktora. Dr. Fritz Indra koji je pune dvije godine razvijao motor za njega, Mađar Dr.Gyula Cser je napravio inovativni rezonantni sistem i Dr. Günter Hartig, stručnjak iz Karlsruhea koji je za Alpinu napravio prvo potpuno elektronsko paljenje i u tome bio brži od Boscha. No,sistem je do perfekcije doveden tek u Buchloeu poslije dugih testova i ispitivanja.Einspritz DL je konstruiran zajedno sa Pierburgom a prvi serijski auto sa intercoolerom je bila upravo Alpina B7 turbo. Trebao je potući sve što je tada imalo oznaku turbo a u prvom redu BMW 2002 turbo i 911 turbo. Elfer je bio nešto brži i lakši ali je B7 uz pomoć puhalice KKK-K27 iz 3 litre izvlačio više konja i trošio 3 litre benzina manje.Početkom novembra 1977. je najbrža limuzina svijeta predstavljena BMW upravi, ali oni su tražili garanciju za garanciju da bi se novi ljuti stroj mogao prodavati u njihovim auto-kućama.Uvjet: 10 000 km punog gasa na Nürburgringu. Odradio.Bez greške. BB nije bio skroman:"Pravimo najbolji turbo motor na svijetu".Imao je Dampfrad, kotačić pored ručne kočnice za podešavanje tlaka turbine od 0,55 do 0,85 bara koji je u slučaju mokre ceste bio i ABS i ASR i DSC... Auto je stajao na progresivnim oprugama,Bilsteinovim amortizerima i štelajućim stabilizatorima. Unutra sjedala od Scheela, stereo uređaj i baterija instrumenata za nadzor temperatura ulja u diff, motoru. 300 ks, 463 Nm, izmjerenih 256 kmh, 6,1 do sto uz predivnu zvučnu kulisu.Danas vozim auto sličnih performansi ali te brojke prije 40 godina i još u limuzini,e to je bio SF.



B7S turbo coupe E24 1982.
Opet na bazi E24 šestice ovaj auto je zadnja stepenica evolucije najljepšeg BMW coupea u režiji Alpine.Otata mu je E12 turbo, a stariji brat B7 t urbo coupe. Very rare,samo 30 proizvedenih i rasprodan u rekordnih par sati.Motor je veliki M30, punjenje je pod pritiskom 0,85 bara a rezultat: 330 ks, 500 Nm, 260 kmh i 5,8 sec do 100. Dreamcar.



B10 Bi-Turbo 1989.
U ljeto '89 još jedan turbo udarac iz Alpine: B10 Bi-Turbo.Baza je E34 a posao je napravio DTM tim koji je ostao bez posla povlačenjem Alpine iz DTMa.Motor je M30 3.4 kome su pripasana dva Garetta T25 i Boschova novotarija-elektronski nadzor punjenja. Sve daje ovom motoru neviđenu dozu steroida a izbjegnuta je, karakteristična za turbo motore 80ih, turbo rupa.360 ks i 520 Nm su bile respektabilne brojke za 1700 kg težak auto.Testiran je i sa većim tlakom punjenja i 420 ks ali cilj nije bio ispadanje plombi kod vozača nego brz ali i kultiviran auto ugodan za vožnju.Serijski mjenjač nije mogao podnijeti toliko momenta bez štete pa je Getrag pod imenom 290 samo za ovaj auto razvio novi 5brzinski mjenjač.Firma Boysen je isporučivala ispuh a kovane klipove stuttgartski Mahle. Motronic 1.2 je prilično prerađen, tu je i šper-diferencijal.Paul Frére je tada izjavio:"Najbolji auto sa 4 vrata na svijetu".Proizvedeno je 507 komada i sa 291 kmh opet najbrža limuzina na svijetu.Pored AMGa samo još jedna limuzina tih godina mu se mogla približiti a u ubrzanjima i nadmašiti - Lotus Omega.Gotovo da nije bilo njemačkog auto časopisa koji nije usporedio ova dva auta. Naravno da je Alpina bila kvalitetniji auto ali moj favorit je ipak bila Omega.



B12 5.7 Coupe 1992.
Ovo je prvi Alpina auto koji je probio 300 kmh.Sa V12 motorom je umjetnost konstruiranja motora u BMWu doživjela renesansu.Najprije je ugrađen u sedmicu a poslije i u osmicu. Jača verzija je bila 850 CSi ali nažalost na snazi je bio dogovor o limitu brzine na 250 kmh. Za sve ostalo tu je Alpina. Baza je bio 850 CSi a zanimljivo je da je ovjes CSi-a bio tako dobar da su samo naprijed ugrađene nešto niže opruge i to je sve. Na motoru je ipak puno toga promijenjeno i optimirano,pojačan je na 416 ks i 570 Nm momenta.Vanjske promjene su 18 colne Alpina felge i karbonska hauba sa prorezima. Koštao je 266 000 DM.




B8 4.6 E36 1995.
Ovaj auto je bio Burkardov ljubimac.Predstavljen je 1995. i tad je bio nazahtjevnija Alpinina prerada i prva trojka sa 8 cilindara. Ugurali su mu V8 iz 540i što mu je donijelo titulu tada najbrže kompaktne limuzine.Tko bi rekao uz tako diskretnu optiku da je bio brži od Porschea 996 i skuplji od M3.Imao je veći tank, čak 95 litara, što je omogućavalo
autonomiju od 1000 km.333 ks, 470 Nm i preko 280 kmh.


« Zadnja izmjena: 10 Kolovoza, 2020, 19:13:51 sigmafahrer »
 
The following users thanked this post: Nero, Boxer, Adam., alfa fun

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: ALPINA
« Odgovori #7 : 14 Svibnja, 2019, 04:38:38 »
D10 Biturbo Diesel E39 2001.
E ovaj auto ne bi uvrstio u svoju imaginarnu kolekciju jer nikako ne mogu progutati kombinaciju Alpina i diesel (kao i Alpina SUV). Ipak je bitan za Alpinu kao njihov prvi diesel.Samo pet godina prije u Alpini se nije razmišljalo o dieselu.Sve je promijenila jedna večera u Steyru,BMW razvojnom centru za diesel motore gdje je BuBo bio pozvan kao gost. Uz čašicu razgovora sa Ferencom Anisitsom, voditeljom razvoja BMW diesel motora BB je zaključio da ultimativni diesel ne bi trebao dolaziti iz Wolfsburga ili Ingolstadta nego iz Buchloea. BMW 3.0 direkt-einspritzeru je snaga povećana na 254 ks dodajući mu još jednu varijabilnu turbinu i povećanjem tlaka punjenja na čak 1,5 bar! Ugrađen je još veći intercooler i nastala je najbrža i najfinija diesel limuzina na svijetu. Opcijski se mogao naručiti sa Switchtronic mjenjačem. Ubrzavao je do 100 za samo 6,8 sec a ubrzanje se zaustavilo tek na 254 kmh.

Alpina danas? Rade više nego uspješno,imaju preko 250 zaposlenih a u cijeloj povijesti je napravljeno preko 30 000 auta koje kad jednom kupiš teško prodaješ.Danas Burkard brine više o poslu sa vinom nego sa autima kojeg vode sinovi. Ali se ipak bitnije odluke između dva brata i oca isprepleću, nema čvrste granice odlučivanja i danas nitko nema ulogu Commendatorea u firmi.BB je jedino nezamjenjiv kada se radi o važnim sastancima u vrhu uprave BMWa. Tada ga čeka njegova stolica uz članove obitelji Quandt. Kako danas nastaje jedna Alpina: Gotovi, novi BMW auti se za Alpinu rastavljaju. Felge, auspusi, mjenjači i motori idu u prodaju a kočnice, opruge, hladnjaci i masa drugih dijelova se sa suzom u oku recikliraju.Blokovi motora idu u Alpinu gdje dobiju dijelove sa kojima postaju najfiniji motori današnjice.Proizvode se ostali dijelovi pogona, sve se testira, usavršava. Imaju tri stanice za ispitivanje motora gdje se simulira 655 različitih uvjeta svakodnevnog korištenja.Tada mehanika putuje u BMW pogone na vjenčanje sa karoserijom i stavljanje na Alpina felge.Ponovo se sve vraća u Buchloe gdje se unutrašnjost još jednom rasklapa i oplemenjuje Alpina komponentama. Sve u miru, bez žurbe, toplo, ljudski.Tada se auti testiraju u BMW test centru Miramas,u južnoj Francuskoj, Death Valleyu,Švedskoj, Dubaiju, Nardu i neizbježnom Zelenom paklu Nürburgring.U Alpini kažu da su njihovi testovi najsličniji onima kod Porschea. Kada se na kraju lijepe svima već poznate pločice u interijer rezultat i ne može biti drugačiji nego vrhunski auto.Zanimljivo je da se danas kao i prije 40 godina set naljepnica na auto lijepi i reže ručno. Još možda nekima nepoznatih činjenica:o prototipovima i svojim budućim modelima BMW redovno informira i Alpinu, a svaki model prije početka proizvodnje testiraju i Alpinini test vozači.Suradnja je stopostotno obostrana. Još zanimljivije je da nekada nezamisliva suradnja M-odjela i Alpine funkcionira savršeno.Inače od planiranja do predstavljanja novog modela Alpine prođe oko tri godine.



Broj proizvedenih Alpina po modelu varira od dva napravljena pa sve do preko 900 komada gdje još uvijek možemo govoriti o ekskluzivnosti.Evo nekih stvarno rijetkih:
B9 3.5 E24 - 2 komada
B10 4.0 karavan e34 - 4 komada
B8 4.0 E36 - 5 komada
B11 4.0 E32 - 7 komada
B10 4.6 karavan E34 - 19 komada
B7 turbo E24 1986. - 20 komada


Vodič za kupnju Alpine bi bio najkraći ikada napisan: što prije kupiti, bilo koji i nikada ne prodati.Ako prodajete sigurno ne gubite.Stanje na evropskom tržištu je slijedeće : auti koji nas zanimaju, do ca. 1990. su rijetki i skupi.Od 20 t€ u solidnom stanju se mogu naći petice E34 i sedmice E32, a traženije E30,E21,E28 i E24 gotovo da nema bez 30t€. Još je teže naći turbo verzije i rijetko su jeftinije od 40t€. Ispod 15t€ ima novijih Alpina a ako izleti koja stara, treba biti brz jer su za 2 do 3 dana već prodani.Naše oglase ne pratim redovno, sad sam vidio da je najstarija Alpina na prodaju kod nas ova D10 E39, poštena cijena za tako dobro stanje.
https://www.njuskalo.hr/auti/bmw-serija-5-e39-alpina-d10-biturbo-oglas-28317657

Sjećam se sa Njuškala Alpine B7 turbo iz Novog Sada sa malom kilometražom.Tada je to izgledalo puno novaca,a danas je vjerojatno u rukama sretnika koji za nju može tražiti i dobiti duplu svotu.



Još kao djetetu stari mi je objašnjavao nešto o Alpinama ali nisam kontao ništa, bile mi zanimljive šarene crte na njima. Sve se promjenilo kada sam u prvom razredu osnovne došao do časopisa sport auto. I to broja sa prvim testom Alpine B7 turbo i
vjerojatno najpoznatije slike neke Alpine, E12 pored turbine aviona.Upijao sam svako slovo, ali kakva korist, nisam ništa razumio, moji bili u Njemačkoj,nikoga tko će mi prevesti pa sam tek nagađao o čemu se radi.Par godina poslije, ljetni praznici u Njemačkoj, vozio sam se sa ocem auto transporterom.I onda iznenađenje, auto sa sličnim naljepnicama vidim uživo i smijem sjesti u njega.Ovaj put Alpina E28.Mjesto radnje Hockenheimring. Otac je dovezao dvije Alpine E28 i još neke obične petice na samu stazu.Firma Strasser je dovezla E28 M5 (sjećam se da je otac komentirao TRX gume na njemu) i još neke šestice E24. Bilo je tu nekoliko kamera, dosta ljudi i otac mi je čak snimljen kada je skidao aute sa kamiona.Mi smo po istovaru napustili Hockenheim nagađajući o čemu se radi, možda neka utrka predstojeći vikend, keine Ahnung...Ali bili su civilni auti. Tek poslije puno godina prisjećajući se tog dana zaključili smo da se radio neki usporedni test za neku tv emisiju ili časopis. Moguće sport auto ili rallye racing, pa ako je je netko nekad vidio takav test negdje sa početka 80ih molio bi da mi javi.

Nemam gotovo nikakvih iskustava sa Alpininim autima.Gledao sam svaki dan u radioni do naše Alpinu B6 3.5 kockicu, od Denisa iz Stuttgarta, u koju je nažalost ugrađen M-motor. Jednom sam popravljao nešto sitno na struji na Alpini E36 i to je sve. Od njihovih proizvoda imao sam jednu original i tri kopije njihovih 7x15 felgi.Danas imam samo ručicu mjenjača koja je sada u kockici i Scheel sjedala koja su nekada ugrađivali i u Buchloeu, a kod mene čekaju obnovu.Ali znam tko je u mom kraju znao što je Alpina, vozio neke i donedavno imao jednu B3 3.0 E36.Poznati doktor za BMW, Alen iz "sela na brdašcu". Sredinom 90ih mi je proradila želja za Alpinom kada sam u Njemačkoj vidio povoljnu B6 2.8, doduše sa preko 300 tkm ali vizualno u jako dobrom stanju.Iskreno, imao sam tek trećinu novaca za taj auto, nedovoljno.
Danas ovdje oko Stuttgarta ne vidim puno Alpina, poneku na susretima. Svakodnevnih, na cesti jako malo, vidim ponekad E90 i jednuB6 2.8 E36.

Da zaključimo, Alpina:firma koja godišnje pravi 700 do 900 auta za mali krug ljudi koji cijene BMW doveden na najveći tehnološki stupanj moguć u tom trenutku.Bilo je u Njemačkoj još BMW tunera, Hartge, Kelleners, Schnitzer ali kad uzmemo u obzir da je Bovensiepen sve započeo,da su uspjesi na utrkama nemjerljivi sa ostalima i na kraju količinu tehnoloških inovacija ipak je Alpina Nummer eins.
Burkard Bovensiepen: Perfekcionist, prototip selfmademana.Zanima me što bi bilo da je BB još u rukama imao onaj dar Ericha Bittera ili Eberharda Schulza, gdje bi mu bio kraj. Alpina auto:teško opisati, treba ga voziti, ono najbitnije krije se ispod kože. Kako bi ova priča bila potpuna dajte vaša iskustva, možda je netko imao ili probao neku Alpinu pa da pročitamo iz prve ruke. Pokušao sam skratiti ovu priču ali ne ide, jednostavno je njihova povijest prebogata za neku kratku priču. Eto tschüsskija do slijedeće priče iz povijesti automobilizma.

Burkard Bovensiepen





« Zadnja izmjena: 10 Kolovoza, 2020, 19:17:01 sigmafahrer »
 
The following users thanked this post: Boxer, OVERDOSEDSPEEDJUNKIE, Adam., alfa fun

Offline OrBrS

Odg: ALPINA
« Odgovori #8 : 14 Svibnja, 2019, 10:13:51 »
Svaka čast kolega. Tako se otvara tema, a ne samo link na neku drugu stranicu.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
The following users thanked this post: sigmafahrer

Offline jeep frik

Odg: ALPINA
« Odgovori #9 : 14 Svibnja, 2019, 10:27:48 »
Nije se covjek nocas ni naspao sto posto! :good:

Offline OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: ALPINA
« Odgovori #10 : 14 Svibnja, 2019, 10:52:10 »
Izgleda da pati od nesanice, Alpine mu rolaju u glavi  :biggrin:
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline Nero

Odg: ALPINA
« Odgovori #11 : 14 Svibnja, 2019, 11:34:30 »
Svaka cast!

Odlicno!
.....if I go to hell,then I hope that will burn well......
 
The following users thanked this post: sigmafahrer

Offline Bellof

Odg: ALPINA
« Odgovori #12 : 14 Svibnja, 2019, 11:56:06 »
Sigma s obzirom da si najavia ovaj tekst a i da je pisan sa tvoje strane s guštom ću "pokušat nadopunit" tekst sa nekim podacima, činjenicama, slikama.
Alpina kao firma je na testu brzinomjera ADAC-a sa kraja 80-tih proglašena kao "najpoštenija" firma, naime, od svih testiranih automobila jedino je Alpinin brzinomjer pokazivao brojke kojim se automobil stvarno kretao.
Navodno su kod top modela koji su jurili i preko 300 km/h brzinomjeri pokazivali čak i manje vrijednosti.
Bilo bi interesantno kad bi Sigma moga iščeprkat podatak di je BuBo osta colav i ćorav, jednom davno mi je jedan Alpinin fan rekao da je preživia stravičan udes.
Njegova žena je barem do pred 10-tak godina, vozila B9 e24 modre boje koji je na blatobranima u maniri starih automobila imao retrovizore, jer gospođa Bovensiepen je po usmenoj predaji muža i nekih zaposlenika, jako loš "vozač", isti auto je gospođi restauriran pred 10-tak godina i na restauraciju je potrošeno 60 000 eura, osim toga jednom sam dobio na mail podatak od jednog Alpininog obožavatelja da gospođa Bovensiepen je kao i suprug toliko sigurna u njemačku kvalitetu mehaničkih komponenti da je dala ugraditi Alpinin motor koji se ugrađivao u 02-ke u strojarnicu pored kuće koja napaja, grije, bazen.
Pokojni glumac Paul Walker je došao do podataka koliko su neka auta iz Buchloea rijetka pa je svojevremeno u svojoj kolekciji imao Alpinu 2000 tii touring, ali to nije istina, jedina takva je napravljena za jednog gazdinog prijatelja.
Pokojni Paul Frere bivši vozač F1, novinar i idejni vođa Louisa Rufa, gazde Ruf tvornice je bio veliki obožavatelj Alpine koji je i privatno vozia njihovo auto s kojim je proputovao evropu i napravio recenziju.
Nastavak slijedi.....
 
The following users thanked this post: Boxer, Adam., sigmafahrer, alfa fun

Offline sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
Odg: ALPINA
« Odgovori #13 : 14 Svibnja, 2019, 12:20:43 »
Ha, čekao sam te :koo-koo:  Znam da ti znaš tih detalja malo više. Zanimljivo, nisam znao sve ovo. Za taho znam, evo baš čitam usporedni test Brabusa 190ke 3.5 i Alpine kocke 3.5.
Vmax Alpine 242 kmh a pokazuje 240. Brabus ide max 246 a pokazuje 268 kmh. Potražit ću to o unfallu. A tu navodnu Walkerovu Alpinu je negdje usput vidio moj dobar prijatelj u Münchenu, pitat ću ga šta zna o tome.
 
The following users thanked this post: Boxer

Offline Darjan

Odg: ALPINA
« Odgovori #14 : 14 Svibnja, 2019, 13:20:04 »
Bravo, baš sam guštao čitati ovo! :thmbup:
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 
The following users thanked this post: sigmafahrer