Neki dan sam dobio poruku koja je glasila: "Znam da ti voliš čudne francuske aute, pa evo..."
Radi se o Renaultu 11 GTL, možda su ga neki od vas vidjeli u oglasniku na Facebooku, ali sam auto kupio i prije nego je završio tamo. Godina proizvodnje je 1984., prva registracija 1986., a odjavljen je 2009. i od tada uglavnom stoji u garaži. Na km satu stoji tek nešto više od 30 000 km. Riječima- trideset tisuća km.
Auto je kupljen novi u Jugoslaviji za devize, a kad ga je doveo, vlasnik se vratio u Njemačku raditi pa prve 2 godine auto nije registriran.
Kad sam ga vidio, izgledao je kao izvađen iz vremenske kapsule- stari okviri tablica, stare naljepnice u odličnom stanju, žuti cink u odličnom stanju, čak unutra miriši po novom autu. Uglavnom, sve je na mjestu.
Od 2009. je povremeno paljen, motor je uvjerljivo upalio i radio kad sam ga došao pogledati, kočnice su bile malo ljepljive, ali sve u svemu, auto je palio, vozio i kočio. Uz sve viđeno, to je bila činjenica koja ga je poslala u moje ruke.
Završilo je tako da sam podigao probne tablice, natočio 10 litara goriva i krenuo laganom vožnjom iz Sesveta prema doma u zapadni dio Zagreba. Problema nije bilo, kočnice su otpustile, ulje ne curi, benzin ne curi, ali nije sve savršeno, jer kako bi i bilo nakon 10 godina stajanja.
Svjestan sam da je Renault 11 u krugovima oldtimera outsider, nema vrijednost, možda ću s njim doživjeti podsmijehe, većini ljudi je ružan, ali kad sjednete u auto koji je sačuvan u ovoj mjeri, taman da se radi o Oltcitu, treba imati poštovanja. A u ovom slučaju se radi o modelu koji mi je interesantan od malih nogu.
Da ne duljim s riječima, ovaj post bi bio besmislen bez slika. Pa evo ih.
Interijer kao nov, netaknut
Motorni prostor
Podovi su kao novi
Površinska hrđa na zadnjem gusenom mostu, rezervoaru, auspuhu
Stare naljepnice i okvir tablice
Upute, servisna knjiga, računi
Da ne bi sve bilo savršeno, primjetio sam da auto gubi dosta vode, a danas sam i otkrio gdje...
Na kraju, plan je promijeniti sve tekućine, crijeva, kočnice, očistiti rezervoar, pobrusiti i zaštititi površinsku hrđu na zadnjem mostu i ako se još gdje nađe, obnoviti felge, ispolirati ga, staviti žute žarulje i sačuvati ga što je bliže trenutnom, dakle novom stanju...