Pozdrav svima,
Evo da predstavim svoj novi projekt. Stavio sam ga u youngtimere, iako ima punih 30 godina. Nakon BMW-a 2002 koji je bio uvod u svijet oldija i kojeg sam davno prije predstavio ovdje:
i nakon što sam ga isguštirao, došao je red na auto o kojem sam kao klinac mogao samo sanjati. Nakon pretrage po Hrvatskoj i vani, naišao sam na primjerak iz Zg. koji je trebao TLC-a ili ti malo ljubavi i njege, ali je bio odlična baza. Auto je kao što naslov kaže Mercedes 500 SL, linija R129, iz 1989 i od ove godine je punopravni oldy. Motor u njemu je čuveni M119.960, V8 sa 4 ventila po cilindru, 326KS i 480Nm, uparen sa 4 brzinskim automatikom. Auto nije jurilica, niti mu je to namjena, više je za laganu vožnju po dobroj cesti uz spušten krov i više nego dovoljnu rezervu snage. Tražio sam srebrnu boju, tj. kod njh specifičnu dvotonsku nijansu srebrne sa branicima, tako da je i to bio dodatni plus. Svaki SL je dolazio serijski sa hardtopom i svaki ozbiljniji primjerak danas bi ga trebao imati uz sebe. Namjena hardtopa je bila za vožnju i zimi, što govori koliko je auto temeljito dizajniran. Kad smo kod toga, kao baza je poslužila platforma od W124, te njen za ondašnje pojmove vrlo napredan multilink na stražnjoj osovini. Auto je bio predstavljen '89 na salonu u Ženevi i jedna od zanimljivosti je da je za vrijeme trajanja sajma hidraulično pokretani platneni krov radio bez prestanka, cijelo vrijeme trajanja sajma - bez kvarova. Uz navedeno, R129 je dizajnirao čuveni Bruno Sacco i to je tada bio svojevrsni "Tour de force" tj. zlatno doba Mercedesa. Prije braka sa Chryslerom i padom kvalitete. Uz navedeno, SL je imao nekoliko invoacija koje su mu opravdano davale epitet najboljeg auta na svijetu - u ono vrijeme. Tu je bio aktivni roll bar koji se ručno mogao spuštati i podizati, a aktivirao bi se sam u slučaju opasnosti. Prednja sjedala (neki su dvosjedi, a neki 2+2) su bila iznimno tehnološki napredna za ono vrijeme; magnezijski kostur, hrpa elektromotora, nosač samozatezajučeg pojasa, grijanje i hrpa patenata na njima. Gotovo sva su bila u koži, iako se moglo naručiti i u rjeđoj izvedbi od tekstila. Svi su bili opremljeni klimom (ručna, automatska), sa funkcijom čuvanja topline. Slabije verzije (280 SL) su se mogle naručiti i sa 5 brzinskim ručnim mjenjačem, a svi ostali su dolazili sa 4 brzinskim automatikom, ili kasnije 5 brzinskim. Uz V8 motore, u startu su u ponudi bili i redni šestaci, a nedugo zatim je ponuđen i čuveni V12 agregat (motor iz Paganija Zonda vuče njegove korijene).
To je par crtica o R129, a sada par slika moga: