Nešto si negdje vidio ili čuo i misliš da sve znaš. Ne znam zašto onda ovdje uopće propituješ nešto!? Ipak, koliko si na kraju stručan govori ovo što si napisao;
"Osim toga vijci od M10 pa na više imaju fini korak navoja koje nećeš naći u inoksu, pa moraš takve vijke izrađivati što oduzima puno truda i vremena."
Zar stvarno želiš reći da se vijci u inoxu ne izrađuju s finim navojem? Dalje. Od kud ti podatak da fini navoj počinje s M 10? Fini navoj počinje od M1 gdje je korak kod normalnog navoja 0,25, a kod finog 0,20. U auto industriji fini navoj se najčešće koristi od navoja M8 na dalje. Usput. Da li si ikad pomislio zašto Ferrari, Lamborghini, Porsche i slični proizvođači, čiji auti vrijede nekoliko stotina tisuća eura, ne koriste inox vijke? Zar misliš da oni to rade radi smanjenjenja troškova?
Iz mog iskustva koliko sam najviše šarafio po Peugeotima, Suzukijima, Opelima sam viđao da su M8, M6, M4, M3 i niže mjere grubi navoj, a M10, M12, M14 i viša mjera imaju fini navoj iz razloga težeg samoodvrtanja bilo mehaničkog ili toplinskog naprezanja materijala ako me to pitate. Normalno postoje i fini navoji za M8, M6, M5 i niže, ali ja to na automobilima nisam viđao da stavljaju.
Kod nas nisam vidio da prodaju inoks sa finim navojem, odmah bih kupio jer nemam se vremena zafrkavati sa izradom, radije vratim originalni nego da čekam 2 tjedna da stigne, ali ove od M8, M6 i niže mjere prilikom reparature kada radim nešto i ako su u lošem stanju momentalno bacam i stavljam inoks. Ja tvrdim da je M8 najčešće obični grubi navoj u automobilskoj industriji, a sa finim navojima počinju tek od M10, evo baš sam sada išao za svaki slučaj provjeriti M8 vijke od getriba i motora, stavljam ruku u vatru.
Porsche je u takvim dugovima i gubitcima da im nema druge nego stavljati pocinčane šarafe, zato ih VAG uzdržava.
Ferrari, Lamborghini neznam, što vi mislite, galvanske struje i mikroiskrenja na kliznim površinama dijelova motora, evo neznam točno koji je njihov razlog?