Novi Postovi

 Str: [1] 2 3 ... 10
2
Oldtimer garaža / Odg: Moj fićo iz 83
« Zadnji post Maverick Danas u 09:27:51 »
Uh kako volim kad se sve sjaji. :D
3
Galerija / Odg: Cool "oldschool pile" photography topic
« Zadnji post chaos Danas u 08:17:18 »


4
Oldtimer garaža / Odg: Moj fićo iz 83
« Zadnji post Čuvitar Jučer u 21:15:00 »
E...


5
Ponuda / Potražnja - Oldtimer / Odg: oglasi
« Zadnji post jeep frik Jučer u 15:03:49 »
Netko je pitao za 127! Neka požuri jer se traži broj telefona. Kontakt 0919054937
6
Oldtimer garaža / Odg: Krntijin Stojadin!!! 1974. godina
« Zadnji post krntija Jučer u 14:37:54 »
 Evo jos koja slika za one koji nisu Mantu vec vidli negdje okolo po ZG iako ce sad bit dejli car za svaku svrhu jer drugog nemam za tu svrhu!! :smajlold:







7
Oldtimer garaža / Odg: 750 speciJal (bez lajsne)
« Zadnji post asconaextreme Jučer u 14:11:41 »
sve je spremno za test vožnju od kojih 600 km. :big_boss:







8
Galerija / Odg: Slika dana
« Zadnji post chaos Jučer u 10:24:12 »

9
Povijest auto industrije / Odg: GENTLEMAN START YOUR ENGINES
« Zadnji post sigmafahrer 14 Travnja, 2024, 21:52:54  »
Idemo dalje sa V8 motorima. Izabrao sam jednog talijanskog sa dušom, jednog izdržljivog Japanca i jednog medvjeđe jakog Nijemca.

MASERATI V8 3.2 BITURBO




Maserati se početkom osamdesetih pod upravom De Tomasa okrenuo manjim, jeftinijim autima sa V6 Biturbo motorima. Neki su inženjeri to doživjeli kao poraz, pa se već polovicom osamdesetih sramežljivo pokrenuo novi V8 projekt. Ovaj ottocilindri je predstavljen 1989. u Shamalu i bio je najava povratka Maseratija na staze stare slave. Bio je u stvari za dva cilindra produženi V6 Biturbo uz neka poboljšanja koja ipak nisu bila dovoljna, pa su prvih godina bili nešto problematični. Podaci: 3.2 V8 pod kutem od 90 stupnjeva, 32 ventila, 326 ks na 6400 obrtaja i 450 Nm momenta na 4400 obrtaja. Stupanj kompresije 7,3:1. Omjer provrta i hoda je kvadratni sa mjerom 80 mm. Bio je kao i V6 potpuno aluminijski motor sa 200 kg spreman za ugradnju. Najbolji sklop na tom motoru su bile dvije japanske IHI turbine sa kugličnim ležajima. Ubrizgavanje je odrađivao Weber-Marelli sistem, prijenos sa radilice na bregaste je obavljao zupčasti remen, imao je po jednu bobinu za svaki cilindar i dva intercoolera. Najveće prednosti ovog motora su zvuk i dobro raspoređen moment čija je krivulja vodoravna od 2500 do 4500, a 90 % njegove vrijednosti je dostupno od 2300 do 5000 obrtaja. Preuzimanje Maseratija od strane Fiata 1993. i slijedeće godine predstavljanje nove limuzine visoke klase Quattroporte 4 su donijeli benefite i za V8 motor kojem su otklonjene neke mane. Tada je za QP 4 narasla i snaga sa Shamalovih 326 na 335 ks. Slijedeća poboljšanja, ovaj puta temeljita, su uslijedila kada je Fiat 1997. Ferrariju prepustio upravljanje Maseratijem. Blok se od tada lijevao u Ferrarijevim lijevaonicama, poboljšane su glave a radilica i klipovi su postali čvršći. Quattroporte sa ovim motorom se zvao Evoluzione. Finalna verzija ovog motora je radila prije prelaska na Ferrarijeve atmosferce u Maseratiju 3200 GT sa 368 i 370 ks. 
Kad sam nabavio svog Biturba kao nekretninu, a bio u deficitu sa dijelovima i informacijama razmišljao sam o puno motora koji bi zamijenili postojeći i ubrzali njegov izlazak na cestu. I ozbiljno sam razmišljao i o ovom V8 biturbo jer su se tada Quattroporte V8 mogli kupiti za male novce. Poslije me ideja o transplantaciji napustila, ali sam i dalje redovno po oglasima gledao QP V8, samo zbog motora. Quattroporte 4 je Gandinijev rad, ali me odbija taj visoki stražnji dio i još neki loši potezi olovkom. Maestro je tada imao loš dan, šteta. Bliski susret sa ottocilidri Biturbo sam imao prije desetak godina kada sam pratio neke radove našeg susjeda po radioni na jednom Quattroporteu. Tad me oduševio izgled i zvuk ovog motora.
10
Oldtimer garaža / Odg: Moj fićo iz 83
« Zadnji post Čuvitar 14 Travnja, 2024, 18:43:51  »
Pripreme...
<br /><br />
 Str: [1] 2 3 ... 10