Autor Tema: Nije svaka kanta povijesno vozilo  (Posjeta: 31820 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Boxer

  • Administrator
  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3115
  • Thanked: 144 times
  • Spol: Muški
    • http://alfa-corse.com
  • Lokacija: Čakovec
  • Vozilo:: Ponovo Alfa Romeo Sprint QV
Nije svaka kanta povijesno vozilo
« : 06 Veljače, 2014, 21:12:21 »
Uvriježeni naziv oldtimer asocijacija je na prekrasne primjerke vozila kojima nitko ne može odoljeti te kojima se divimo kada god ih ugledamo. Najčešće ih susrećemo prigodom oldtimer rallyja i drugih okupljanja povijesnih vozila, kako glasi i službeni naziv za ove automobile. A, kada su u pitanju oldtimeri, je li sve baš tako idilično i jednostavno, kao što se na prvi pogled čini? Ono što se najčešće ne vidi, a samim time i ne zna, dugačak je put od nabavke oldtimera do dovođenja u vozno stanje, odnosno do registracije. Tek tada možete započeti uživati i s ponosom ga prezentirati.


ALFA ROMEO 8C 2900B LUNGO

Oldtimer je motorno vozilo proizvedeno prije trideset i više godina, koje je radi njegovanja povijesnog naslijeđa i tehničke kulture sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku, koje se ne koristi u svakodnevnom prometu, a koje je po Pravilniku Hrvatskog oldtimer saveza razvrstano u kategoriju starodobnih vozila. Ovim Pravilnikom uređuje se postupak vrednovanja i razvrstavanja vozila u kategoriju starodobnih vozila, ali i izdavanja identifikacijske isprave i vođenja jedinstvenog registra starodobnih vozila. Prema istom pravilniku oldtimer vozila mogu biti - automobil, autobus, kamion, traktor, motorkotac i motorkotac s prikolicom.


Dobra podloga za strpljiv rad nekog zaljubljenika u oldtimere




Ljubitelji povijesnih vozila najčešće se okupljaju u svojim klubovima, udrugama, savezima, kakvih je u svijetu mnogo i gdje članstvo u njima najčešće predstavlja stvar prestiža jer se tim hobijem bave najbogatiji ljudi. Kod nas u Hrvatskoj gotovo je pravilo da se oldtimerima bave ljudi plićega džepa, pravi zaljubljenici, dok su oni imućniji, najčešće novostvoreni bogataši, neosjetljivi na vrijednost klasika, odnosno orijentirani na “natjecanje” u pokazivanju najnovijih, najsnažnijih, najskupljih automobila.




Savršeno obnovljen General Motorsov Buick iz 1957. godine[/size]Na sreću, ipak se i kod nas stvari u tom smislu mijenjaju, pa vćc imamo nekolicinu kolekcionara s “ergelama” na kojima bi im pozavidjeli i oni bjelosvjetski sakupljači starodobnih vozila iz zemalja s daleko dužom i bogatijom tradicijom.
Hrđa bez granica
 

Offline krntija

Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #1 : 06 Veljače, 2014, 23:58:43 »
 :umnik2: Kod nas je bas svaka kanta povjesno vozilo jer je komisija saveza i dala PV tablice bas svakoj kanti , a primjera smo mogli vidjet i na forumskim stranicama!  :shok: A ako se drzimo definicije 30 godina, onda se moze zakljucit da svako takvo vozilo postaje povjesno vozilo kljucem automatizma bez obzira na stanje , namjenu itd! :smajlold:  Po meni je to i korektno jer netko vozi povjesno vozilo dok ide i fora mu je u tome sto posjeduje takvo vozilo koje se kotrlja i prkosi godinama i plasticnjacima sa elektronikom dok netko drugi ima isto povjesno vozilo ali mu je na umu da bude restaurirano kao novo ili jos i vise, a da ga koristi samo za sminkanje po raznim sajmovima ljepote i oldtimerskim "relijima" da bi dobio opce priznanje, pehar i fotku u katalogu relija, dok za stvarnu namjenu tj. prijevoz i transport robe iz tocke A u B takav restaurirani auto nit zeli nit moze koristit da se nedaj boze,ne ogrebe, navuce vlagu ili da mu sunce ne sprzi presvlake ili kabrio krov!  :focus:
« Zadnja izmjena: 07 Veljače, 2014, 00:00:29 krntija »
++++ PRODAJEM TVORNICKE PROSPEKTE ZA SVE MARKE AUTOMOBILA kao i KATALOGE GODISNJAKE ; POGLEDATI U Ponuda/Potraznja http://oldschoolhr.com.hr/forum/index.php?topic=15429.825
 

Offline frik-ri

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 4766
  • Thanked: 10 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Liburnija - Stato di Fiume (Rijeka) Killarney pri Majci Eire
  • Vozilo:: Renjol Kvatrisimus Maksimus Fortius (u srcu i izradi) & Renjol Petardix 1,4 Five
Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #2 : 07 Veljače, 2014, 11:30:15 »
Ne znam ni odakle je ovo kopirano, niti sa kojom namjerom, ali...
Svaki auto koji bla bla 30 god.. Li la truć smuć ... je OLDTIMER i u to nema zbora.
Jedina je razlika u kojem je stanju i koja je njegova tržišna vrijednost
Stanje se kao stanje ''lako'' provjeri odnosno postoji procedura, dok je za vrijednost tog vozila malo škakljivija situacija koja se, uz neke konstante, mijenja iz dana u dan zavisno od trenda, hira i čega sve ne.
Čisti primjer ovoga ''hira i trenda'', mada nije riječ o oldtimerima, su oni američki custom made choperi koje mozemo gledati po Discoveryu i sličnim progamima. Radili su se i prije, rade se i sad. No, pojavom raznoraznih ''celebrytija'' poput Paris Hilton i ostalih nusproizvoda današnjeg doba koij se sa tim nezgrapnim monstrumom dokloparaju po crvenom tepihu na neki ''event'', a neki se čak i strmopizde s njega pred kamerama jer do jucer nisu sjeli na motor, a sada voze motor čije su ciklističke sposobnosti jednake balansiranju tetraedra na kugli.
I to je sada ''hit'' i to je sada ''in'' i takvi se monstrumi od motora, ma kako god bili fora i lijepi ali POOTPUUNOOO neuopotrebljivi, prodaju po ciframa koje redovito nadmaše 100,000 $.
Slična stvar je i sa autima i sa onim preseravanjima kad šeici i ostali bogatuni kupuju za basnoslovne pare aute koji nikada nece biti vozeni i što je najtuznije PITANJE JE UOPCE U KAKVOM SU OPĆEM STANJU, a št oje zorno pokazala serija ''glupih i manje glupih'' kvarova vozila na CroARTia Rallyu.
Netko kupuju auto radi prestiža, poput onih naših lopova sa državnog vrha što kupuju slike da ih ''drže'' aaa hahahahaah  :)) :)) :)) da drže - u bit ih SKRIIIVAJUUUUUUU  :punish2: kao od dnevnog svjetla, tako i od naroda, ali i od ''vlasti'' mada aaa hahahaha  :)) :)) o kakvoj mi to ''vlasti'' pričamo  :)) :)) :)) dok netko kupuje auto da ga - vozi i da uziva u autu onako kakoje to i zamišljeno sa auto kad je auto - stvoren.
U Rijeci se vozi jedna narančasta Buba. Vozi ju od prvog dana prvi vlasnik i jedan te isti čovjek ju održava od prvog dana.
To je sisao oltimera - uzivati u starim autima, a ne ''imati ih u regalu''. No... Sto ljudi, sto čudi...
To je ista ona spika sa našim mama i bakama kad se u vitrini drži ''skupi i fini'' tanjuri, a jede se iz krnjavih tanjura jer... ''Ono je za goste, svatove i slične stvari... Šteta je da se razbiju...''
Auto je napravljen da se vozi. I upravo smo to Vinc i ja komentirali za sve one aute u Padovi. Svi su ulickani, svi su čisti i t ne ''samo oprani'' nego su im TRAPOVIIIII  :shok: OVJESIIII  :shok: i svi skriveni zakutci - čiiistiiii i to nema šanse da se ''opralo'' nego se ti auti jednostavno  ne voze.
E pa poserem se ja na te silne konje u garaži ako ti s njima ne ideš na cestu pa malo stisnuti gas na kakvoj pustoj zavojitoj cesti.
Da - ''strah'' te je da ga ne razbiješ... ''Strah'' te je da se pokvari ili ošteti... Ali to samo znači da TOOOO onda NIJEEEE auto za tebe.
Zna se što su sportski auti i što s luksuzni auti i tko si ih je mogao priusiti, kao što si je bogati gazda mogao PRIUŠTITI vrhunske konje da s njima radi po polju ili po šumi jer ih je IMAO s čime nahraniti i imao ih je gdje držati i imao je s čime ih ODRŽAVATI dok je skromni seljak imao svoje kljuse i neku ragu koja nije bila ni do kopita njegovim konjima.
I zato su sportski i luksuzni auti bili na cijeni i imali su vrijednost - radi EKSKLUZIVNOSTI i nisu se proizvodili na milijune i kostali bakšiš jer su takve aute vozili plemići, gospoda, bogati industrijalci itd...
Danas kad si svaka šuša može priuštiti takav auto- sve je otišlo u tri PM te se zato i postižu takve cijene na aukcijama za neke zaista vrijedne i posebne aute, ali da se daju VIŠEMILIONSKI iznosi za neke aute - e t mi nije jasno. Pogotovo za aute koji u pet godina nece vidjeti svjetlo dana nego ce se drzati u hangarima i specijalnim garazama.
I onda dođe ''blesavi'' Mister Bean i sjebucka svog McLarena i svi se sprdaju ''koji kreten, koja budala, onako smotan i blesav ide voziti takav auto, pa nije normalan...'' ali na kraju krajeva istina je posve drugacija...
Čovjek ZNAAAA voziti i čovjek ZNAAAA uživati i čovjek je KUPIOOOOOO taj auto da u njemu UŽIVAAAA...
I to je smisao - uživanja, kako u autu, tako i u - oldtimeru.  :hi:
 
Ćeš da mi dovezeš neki delovi burki? Ajde živ ti maaajka, nemo da si takav, vidi bog. Sad kad vozaš drugi kolica je moraš vozit pijan da kompenzuješ nedostatak ljuljanje?
 

Online OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #3 : 07 Veljače, 2014, 12:22:13 »
Nedavno je neki amer istresao tešku lovu za Ferrari 250 GTO i s njim se svakodnevno vozio na posao.....dog ga nije razbio....trećeg dana :))
Ti ulickani ljepotani se tretiraju kao umjetnička djela i čuvaju kao investicija, poput slika, to nisu prijevozna sredsta.
Što se tiče Atkinsona, on se već narazbijao Astona i koječeg  ;D
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline dmj

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3781
  • Spol: Muški
Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #4 : 07 Veljače, 2014, 14:57:59 »
Baš je 250 GTO primjer automobila kojeg velika većina vlasnika redovno vozi, imaju svoje skupove, rade fine kilometre godišnje.

S druge strane, što ćeš u današnjem prometu s nekim, recimo, Duesenbergom ili Hispano-Suizom? Normalno je da su takvi automobili, ma koliko vrijedili, uglavnom statični muzejski izlošci.
Via Ciro Menotti 322
 

Offline Žein

Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #5 : 07 Veljače, 2014, 15:31:08 »
Mislim da je u Top Gearu izjavio da je natuko prek 100000km s Mclarenom
Mnogi su se opekli igrajući se sa Oldschoolhr forumom ne shvaćajući da oldschoolhr forum nije ''samo neki tamo forum''....By-Frik-Ri
 

Offline Darjan

Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #6 : 07 Veljače, 2014, 17:17:31 »
Ne vidim razlog zbog kojeg bi bilo koga trebao dirati način trošenja resursa nekih individua. Način korištenja oldtimera je stvar osobne odluke svakog vlasnika, taman da se radi o uništavanju komada lima.
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline krntija

Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #7 : 07 Veljače, 2014, 18:12:07 »
 :cool: Za nekoga je Trabant ili Moskvic iz 71" isto vrijedan kao opet za nekog drugog jedan Ferrari 250 GTO ili Dusenberg ili nedajbog Bugatti Royal; i jedni i drugi spadaju u oldtimere, samo drugog cjenovnog rezreda i sve su to stare kante i moze ih se koristit i da se s njima ide u supermarket po kasete piva  :friends: (zasto i Bugatti ne bi za to posluzio vlasniku koji ga ionako nece odnest u grob nego ce njegovi jedva cekat da krepa pa da dobe par miljona necega...) a opet vlasnik ulickanog Trabanta moze imat samo za izlozbe ili pak isto za odlazak u supermarket ili na more sa familijom!!!  :wink2:  Zato za mene i nema prevelike razlike kod oldtajmera, dal vredi 250.- EUR ili 250.000.- EUR , sve ovisi o vlasniku kak ce ga upregnut u posel ili samo kao staticni izlozak u muzeju!! :yahoo:
++++ PRODAJEM TVORNICKE PROSPEKTE ZA SVE MARKE AUTOMOBILA kao i KATALOGE GODISNJAKE ; POGLEDATI U Ponuda/Potraznja http://oldschoolhr.com.hr/forum/index.php?topic=15429.825
 

Offline Gorki

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3451
  • Thanked: 2 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Split
  • Vozilo:: Taunus GXL Coupe 2000V6
Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #8 : 07 Veljače, 2014, 19:40:52 »
Čemu na ovakvom forumu naglašavanje šta je nešto a šta nije? Šta mene zaboli za npr Bugatti Atlantic, kad ga niti mogu niti želim imat, a iskreno ni gledat mi ga nije napeto...Radije bi se izgušta u staroj ramini za sitnu lovu ako ne mogu/ne želim bolje d toga.
I dvi misli za uređivanje i vrednovanje kanturina za kraj:
Svi se mi volimo provuć i ogrebat ako se da  :blink:
I klasika: Stav moje vridi 2, tvoje 1.
 :hi:
I did it my way 😎
 

Offline deda

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 5826
Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #9 : 07 Veljače, 2014, 21:08:08 »
Kad ja otegnem papke,moji nasljednici baš i neće imat kaj prodavat,jer ja sve ili prodam ili vozim,a njima ionako to neće ništa značiti.Tako sam već doživio puno primjera,čovjek skuplja ko hrčak,troši novce i slaže i slaže i neda van,da mu nebi zahrđal,neko ga klepnul,na kraju je klepnul on,a baba i klinci u nočanoj gabul,jel se potrošilo na doktore,sprovod,netsao jedan ili jedini izvor prihoda i kaj se dešava:rasprodaje se sve kaj uopće i bilo kolko hoće neko kupiti,dda se dođe do bilo kakvih novaca i da se sve to makne,jer njima to ništa ne znaći ismeta i neznaju kaj će stime.Zato me boli briga,ja u tome uživam i baš me briga što će se posle stim napraviti.
 

Offline Boxer

  • Administrator
  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3115
  • Thanked: 144 times
  • Spol: Muški
    • http://alfa-corse.com
  • Lokacija: Čakovec
  • Vozilo:: Ponovo Alfa Romeo Sprint QV
Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #10 : 07 Veljače, 2014, 21:15:32 »
Tekst je preuzet s oldtimeri.hr
Hrđa bez granica
 

Offline Žein

Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #11 : 07 Veljače, 2014, 21:50:08 »
Deda apsolutno te razmem(oldskul rjecnik kod mene ipak sam z brda).

Koliko sam auta htio i probao spasiti,a u novcaniku 0 bodova.

Malo je danas ljudi koji hoce spasit nest ak nemaju zarade,i to ubija aute,elektroniku,igracke,itd......

Mnogi su se opekli igrajući se sa Oldschoolhr forumom ne shvaćajući da oldschoolhr forum nije ''samo neki tamo forum''....By-Frik-Ri
 

Offline stressman

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1985
  • Spol: Muški
    • stress photography
  • Lokacija: Donja Zelina / Zagreb
  • Vozilo:: scirocco mk2 / kadett C
Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #12 : 07 Veljače, 2014, 22:14:29 »
ionak ovi novi klinci ne kuze olschool masine. novi clio ili beemve je pojam za njih. pa cemu onda cuvati, treba uzivati dok se jos moze ;)
as vintage as it gets



http://gordanperkovic.wix.com/stressphoto

'84. Rocco D - daily beater
'74. Kadett C - art project
 

Offline Žein

Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #13 : 07 Veljače, 2014, 22:30:32 »
ionak ovi novi klinci ne kuze olschool masine. novi clio ili beemve je pojam za njih. pa cemu onda cuvati, treba uzivati dok se jos moze ;)

Gle ajmo ovak.


Ja se dam kladit da bi prije picki palo na dedinu sprehu neg na kabrio Amija.

E a danasnja Net deca misle da automatski ak imas pilu imas i sanse.
Mnogi su se opekli igrajući se sa Oldschoolhr forumom ne shvaćajući da oldschoolhr forum nije ''samo neki tamo forum''....By-Frik-Ri
 

Offline Igor V.

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3877
  • Thanked: 53 times
  • Spol: Muški
    • OTK Ivanić
  • Lokacija: Kl. Ivanić
  • Vozilo:: AR Giulia 1300 TI ; Fiat 128 Sport Coupe ; Autobianchi A112 ELITE
Odg: Nije svaka kanta povijesno vozilo
« Odgovori #14 : 07 Veljače, 2014, 22:38:57 »
Ima tu dosta istine da ako imas pilu imas sanse. Dosta roditelja uce djecu da gledaju sta imaju i kako se oblace...sta voze i skim da se druze.
Nema tu vise slobodne volje.od sve u PM.
Ako nemas nula si.
Smece i niskoristi bez obzira koliko se ti trudio za to prezivljavanje.
AR Giulia 1300 TI ; Fiat 128 Sport Coupe ; Autobianchi A112 ELITE