Jutro, ispod je jedan copi/paste tekst.
Imam ponešto i sam za napisati, ali sporo tipkam, a vremena nemam
Karl Albert Abarth (1908. - 1979.) rođen je u Beču, na današnji dan prije 111 godina, no otac mu je bio talijanskih korijena, a i on će kasnije dobiti talijansko državljanstvo i promijeniti ime u Carlo Alberto.
U mladosti se uspješno bavio moto utrkama, pet puta osvojio je europsko prvenstvo, a nakon teške ozlijede na utrci 1938. u Jugoslaviji (Sloveniji) ostao je ondje i II. svjetski rat proveo u Ljubljani.
Potom seli u Italiju i sudjeluje u projektu Cisitalia, na kojem radi s prijateljem Ferryjem Porscheom te postaje zastupnik talijanski Porschea.
Prva mu je žena bila tajnica Porscheovog bratića Antona Piëcha, a druga Nadina Žerjav, kćerka slovenskog političara i starojugoslavenskog ministra Gregora Žerjava.
Nakon što je 1949. osnovao vlastitu tvrtku Abarth, upisuje se u automobilske legende. Za simbol je odabrao svoj horoskopski znak škorpiona, a najuspješniji su mu trkaći modeli uistinu imali 'otrov u repu'.
Nakon prodaje tvrtke Fiatu povlači se u mirovinu, a umire 1979., oko šest tjedana nakon što se i treći puta oženio.
Tvrtka Abarth proslavila se doradama Fiata 600, koji se za naše tržište proizvodio u Kragujevcu, kao Zastava 750 - Fićo. Prvi model 750 Abarth iz 1956. imao je 41,5 KS i razvijao 135 km/h.
Posljednji Abarth 1000 TCR iz 1971., s kojima su se proslavili Veco Holjevac i Đani Šverko, Nabildan na čak 112 KS jurio je 215 km/h. Ti su modeli bili poznati po dignutoj stražnjoj haubi (što su mnogi oponašali u friziranim Fićama), što se nije radilo zbog poboljšanja hlađenja motora, nego radi bolje aerodinamike!
Tijekom 1960-ih uspješno je surađivao i sa Simcom: Simca-Abarthi godinama su bili nepobjedivi u klasi 1300. Na naše su ceste 1970-ih stigli modeli Autobianchi A112 Abarth, potom Fiati Ritmo Abarth i 131 Abarth i nakon duže pauze Abarth Grande Punto.
Aktualni su modeli i Abarth 500, Abarth 500C, Abarth 595, Abarth 695 Biposto i Abarth 124 Spider.