Još jedna novina je uskočila u R4.
Nakon dugo premišljanja i odgađanja ugradio sam mu "struju".
Elektronsko paljenje.
Izbacio platine i kondenzator i stavio modul koji očitava brjegove na osovini razvodnika paljenja.
Prvi razlog zašto sam se dugo nećkao je taj što auto nije bio 100% uštiman sa platinama, a nisam htio da mi elektronika "zamuti osjetila" pa da joj pridodam nadnaravne moći kojih možda u stvarnosti nema. Odnosno nisam htio da mi ona (elektronika) zamaskira možebitne probleme koje auto ima dok radi sa platinama.
A drugi razlog je taj što kad sam ga uštimao 100% (paljenje jelte) onda je radio super i nisam htio dirati nešto što radi super.
I radio je super nekih 6 mjeseci i onda su jednog dana platine rekle da su se umorile. Dok sam tražio druge platine za ugraditi pokazala se idealna prilika za ubaciti ovo čudo i malo testirati ponašanje.
Da nije samo dosadan tekst evo malo i slikica.
Kupio sam elektronsko paljenje od Accuspark za Ducellier razvodnik paljenja. Cijena vrlo prihvatljivih ( za ovu priču) 400 kn
Kad otvoriš "paket" dobiješ jednu malu kutijicu
I u njoj sve potrebne dijelove za ugradnju (ima čak i viška ;))
Onda odeš do auta i lociraš razvodnik paljenja
Skineš kapu sa kablovima, rotor i dobiješ jedan ovakav prizor
Onda odatle počupaš šta ti više ne treba i dobiješ ovako nešto
Ovdje su maknute platine, kondenzator i vijak koji provodi struju sa bobine na kondenzator i platine.
Sad slijedi ugradnja
Uzme se baza i pasta za odvod topline (ista se stavlja na ventilatore koji hlade matične ploče u kompjuterima)
malo šporkaš ruke
I zavidaš pločicu na njeno misto.....Pločica je napravljena tako da je ne možeš krivo ugraditi.
Onda uzmeš modul sa svojim kabelima (mora moći očitati kad bobina pošalje struju) i polugom
Provučeš kabele kroz rupu gdje je prije stajao vijak
I zavidaš modul za bazu i spojiš polugu za mehanizam vakuuma
Taj mehanizam omogućuje zakretanje točke paljenja ovisno o vakuumu koji se napravi u karburatoru stiskanjem pedale gasa
Ostaje nam još staviti prsten na osovinu razvodnika koji šalje informaciju gdje se nalaze brjegovi na toj osovini.
Ti brjegovi su prije služili za "otvaranje" platina. U tom trenutku otvorenih platina stvorila bi se iskra (poslana od strane bobine prema platinama) koju bi rotor i kapa prenijela na određenu (jednu) svijećicu odnosno cilindar.
Prsten unutar sebe nije okrugli nego je napravljen na način da sjedne na brjegove od osovine.
Sve skupa izgleda ovako
Na sve ovo stavimo poklopac i rotor
I pokrijemo kapom sa kabelima.
Treba još povezati modul sa bobinom i stvar je ugrađena
Nakon ugradnje potrebno je podesiti razvodnik i postaviti ga da iskra pali svjećicu u trenutku kad je cilindar malo prije gornje mrtve točke. To je za ovaj motor +7°
Ostaje samo još sjesti za volan, okrenuti ključ i krenuti u vožnju.
Odlična stvar ovog elektronskog paljenja je što ne treba nijedan dio starog klasičnog paljenja sa platinama kidati ili prepravljati. Tako da se u svakom trenutku može za cca 10-15minuta paljenje vratiti na platine i kondenzator.
Ovo su dijelovi koje sam morao skinuti i koje mi stoje u jednoj kutijici ako kojim slučajem ova elektronika otkaže poslušnost
Ugradnjom ovog čuda sam osjetio puno lakše hladno i toplo paljenje auta, nekako mi mirnije motor radi, lakše se "zavrti" odnosno ode u više okretaje i manje buči u tim višim okretajima.
Dok sam se vozio sa platinama ubrzanja od 80 do 100km/h su bila relativno spora. i trebalo mu je vremena da uhvati 100km/h.
Sa ovim čudom to ubrzanje se dosta povećalo.
Nisam mjerio vrijeme ubrzanja i osjećaj je možda subjektivan, ali mi se čini da sad auto "poleti" kad na 80 stisnem gas i trebam ubrzati na 100.
Sa velikom dozom rezerve uzmite ono "poleti" jer auto ipak ima samo 34 kljusadi i jednog tovara za volanom.
Ali Vam mogu reći da pretjecanje kamiona koji vozi 80 više nije neki bauk.
Prije se nisam baš usudio odnosno morao je biti jako veliki komad ravne i prazne ceste