Aj da i ja predstavim svoj auto.. odnosno za sada nekretninu i projekt koji si s guštom slažem po malo.
Ljubav prema "ciglama" je počela tamo negdje prije više od 15 godina kada je moj tata kupio Volvo 760 GLE 2.4TD. Nakon kaj ga je prodao, oduvjek je u meni bila zelja da si nabavim jednu "ciglu" za sebe. Nakon traženja ovo proljece sam naletio na jedan 940. I tako odlucim sjest u auto i pogledat ga. Auto ko auto nije bas bio u bajnom stanju, ali je odlična baza. Kompetan, limarijski "zdrav", ali sa par oštečenja od vlasnika koji je vjerovatno povremeno zaboravio da auto ima skoro 5 metara :D I tu je odluka pala da je u dvorište opet vraca "cigla" doduše ne 700 vec malo mlađa 900 serija.
Riječ je Volvu 940 GLE, s D24Tic motorom od 90kw (6 cilindra, turbo dizel s intercoolerom) 94g. Od opreme tu je ABS, klima, crna koža, grijana sjedala, centralno, tvornički alarm (koji ne radi), šiber na žgance,...
Evo par slika dok još nije bio u mom vlasništvu:
Na satu ima nekih 317000km, al sat nije radio :D Nakon traženja po netu koji bi uzrok tome mogao biti, te nakon zavlačenja pod auto. nađem i krivca:
Nakon rješavanja tog problemcica, sat je ponovno proradio. Pa sam u među vremenu odlučio složit kompletni zadnji ovjes i zaštitit pod. Sa auta je skinut diferencijal, nosači diferencijala, rezervar nafte... gotovo sve osim lajtunga od goriva i kočnica. Površinska hrđa koja je bila na pojedinim mjestima je očiščena do zdravog lima, premazano 2-3puta temeljnom i na kraju je zadnji dio poda na autu zaštičen bitumenom.
Evo i par slika od tada:
Na diferencijalu je curio desni semering i ulje je mastilo pakne od ručne, a još sam sumnjao i u ležajeve pa je zadnji most kompletno složen na novo. Zamjenjeni su ležajevi u samom diferencijalu ( na satelitima), zamjenjeni su i ležajevi zadnjih kotača (koji koštaju ko da su od suhog zlata) sa semeringima. Diferencijal je ispjeskaren i kompletno na novo pošprican te je stavljeno novo ulje 80W90
Na zadnjim vilicama su isprešani seleni, te su one skupa sa još ovim nosačima diferencijala ispjeskarene i ponovno cinčane te prešpricane na crno. U vilice su uprešani novi seleni naručeni iz Engleske:
Ostali seleni su ostali stari jer su stvarno ko novi. Ostali dijelovi su isto ispjeskareni i ofarbani u crno, te je sve to natrag kompletirano na vozilo. Zadnji federi su opjeskareni i plastificirani u crnu. Kompletno su stavljene nove kočnice otraga. Novi diskovi, nove disk pločice, gumeni lajtungi i pakne od ručne. Zadnje čeljusti su rastavljene i očiščene od hrđe, te su reparirane ( zamjenjene gumice) te i one ofarbane u crno. Te su montirani novi zadnji amortizeri.
I sa time je završen posao na zadnjem podvozju i prebacujem se na prednji dio. Za naprijed je pala odluka da ide isti postupak kao i odostraga. Znaci kompletni ovijes je rastavljen i preslagan bude sa novim dijelovima. Baš jučer je stigla pošiljka kompletnih selena za prednji kraj, stabiliator štangice i prednji gumeni lajtungi.
Stari seleni su u međuvremenu isprešani, sad kroz koji dan dijelove cu ocistit sa bušilicom i žičanom četkom te cu ih dati na cinčanje. Poslije cinčanja uprešavam selene i ide na špricanje u crno :)
Normalno uz sve to idu i nove prednje kugle i krajnici. A prilikom rastavljanja sam na lijevoj strani našao ovo:
Orginalna Volvo kugla :) na autu starom 23godine. Pogađate da je imala "lufta" i da je odavno trebala biti mjenjana.
Onda mi je opet u međuvremenu puhnulo da izvadim motor iz auta. A plan je da kad bude motor s getribom vani da se motor reparira (novi leteci ležajevi, nove karike, ravnanje glave, svi novi digtungi i gumice ventila,....) da bude tip-top jedno vrijeme. A i dosta je mastan... Na getribi cu promjenit semeringe i dihtunge jer je i ona masna. Onda se posvecujem motornom prostoru.. Uklanjanje tragova hrđe, zaštita i špricanje prostora u boju auta. A pod cu očistit i prešpicat sa kubitom kao što sam napravio na zadnjem dijelu.
Trenutno stanje :) :) :)
Balans štanga je isto ispjeskarena i ofarbana. Jučer su mi došle gume za nju iz Engleske jer tu kod nas u 99% slučajeva di pitaš i pošalješ upit nema. Zato na ebayu ima ;) Iz istog ducana sam uzeo i zadnje selene za vilice. Željezni nosač getribe je isto opjeskaren i pofarban. Sljedeci tjedan mi treba doci i gumeni nosač novi koji se šarafi na njega. Meyle HD nosač sam uzeo, al je rok isporuke 7-10 dana. Sva sreca pa mi se ne žuri.
I još sitničarija pofarbanih:
Prednja vilica je na mjestu di dolaze šeširasti seleni poprilično pohrđala. Toliko da sam dobar dio nedeljnog popodneva to dovodio u red. Sad čeka cinjčanje pa farbanje.
Desno je prije, a lijevo je poslije :)
Prednje čeljusti su na pjeskarenju jer su toliko izvana hrđave da sam sa bušilicom i žičanom četkom bio ne efikasan :)
Do sljedečih novosti lijepi pozdrav!