ISDERA26.03.2017.
Još jedna priča iz okoline Stuttgarta, točnije iz Warmbronna kod Leonberga, gdje je do 2005. bio smješten "Ingenieurbüro für Styling, DEsign und RAcing". Skraćenica Isdera se Eberhardu Schulzu, tada razvojnom stručnjaku kod Porschea, bolje svidjela za naziv njegovih budućih auta nego Schulz. Još puno prije osnivanja vlastite firme je Schulz u dvorištu obiteljske kuće u Klostermooru 1968. konstruirao i napravio svoju prvu i po meni najljepšu kreaciju, Erator GTE. Najprije sa VW motorom, poslije sa Fordovim V6 2.3 i na kraju sa AMG V8 5.0. Nažalost napravljen je samo jedan primjerak, a danas je u vlasništvu firme. Weber karburatori, 420 ks, 960 kg, do 100 za 4 sec , Vmax 315 km/h. Zahvaljujući ovom autu primjetio ga je Porsche gdje će raditi slijedećih par godina. Danju je Eberhard radio kod Porschea, a noću je u svom uredu razvijao svojevrsnog nasljednika Mercedesa 300 SL. I poslije šest godina crtanja, konstruiranja, gradnje prototipa, 1978. predstavlja CW 311. To je prvi i jedini auto nastao van Mercedesovog dvorišta, a da je smio nositi trokraku zvijezdu. Čemu CW311? Schulz: "Htio sam napraviti vlastiti superauto, povezati se sa Mercedesom i možda se osamostaliti". Auto je inače zvijezda filma "Car Napping". Imao je AMGov V8 6.8 motor sa 375 ks, ovjes kao na tadašnjim F1 i jurio je najviše 319 km/h.
Erator i CW311 1979. na Salzburgringu. Test vozač Niki Lauda
1978. Schulz napušta Porsche i zapošljava se u frankfurtskoj tuning firmi BB kod Rainera Buchmanna. Godine 1982. Schulz i službeno otvara svoj projektni ured. Godinu poslije prijavljuje svoju firmu "Isdera" i predstavlja prvi auto sa znakom orla - 033i, sa motorom Golfa GTi. Od 1985. u njega ugrađuje Mercedesov 16v, a od 1987. Mercedesove 6cilindrične motore i tada serija mijenja ime u 036i. Proizvedeno ih je 17 komada. Kako je bilo dosta upita o serijskoj proizvodnji prototipa CW311, Schulz pravi kalupe i alate i kreće proizvodnja Imperatora 108i, najprepoznatljivijeg Isderinog modela. Motori su po želji kupaca Mercedesovi 5.0, 5.6 ili AMGovi V8. Od 1984. do 1991. je proizvedeno 17 komada serije 1. Od 1991. se radi obnovljena i poboljšana serija 2 Imperatora sa Mercedesovim 5.0 i 6.0 motorima koja je do 2001. proizvedena u 30 primjeraka.
033i i Imperator 108i druge serije
Godine 1993. slijedi Commendatore 112i, pravi superauto. Motor je Mercedesov 6.0 ili 6.9 V12, do 620 ks, max brzina 370 km/h. Razvijan i testiran punih 6 godina, sa aerodinamikom dotjeranom u Mercedesovom zračnom tunelu, Commendatore je rezultat dugogodišnjeg Schulzovog iskustva u izradi sportskih automobila. Predstavljen je na IAA u Frankfurtu sa cijenom od 800.000 DM. Sa elektronskim aktivnim ovjesom, ABSom, klimom i prtljažnikom od 200 lit Commendatore je bio pogodan i za vožnju Autobahnom, ne samo Nürburgringom. Malo sam istraživao o Commendatoreu ali je stvarno teško doći do podataka o broju proizvedenih. Na više mjesta se piše o samo dva proizvedena, svjetloplavom i srebrnom. A onda nađem podatak o sigurno dva napravljena srebrna, plus ovaj krem boje što sam ga slikao na cesti. Sudeći po tablicama možda je istinit i podatak o 5 Commendatorea. Tome u prilog ide i nekoliko slika sa 5 različitih registracija: BB CW 112, ES UK 112H, SLS CW 112, AIC R 112, SG 1809 (Švicarska). Ali opet, možda su auti mijenjali vlasnike i registracije ili su prelakirani. A onda je ipak razriješena je misterija onog krem Commendatorea kojeg sam vidio na cesti. Zaslužan je član našeg foruma, GrujaTS. Kolega je bio uporan, pronašao vlasnika jednog original Commendatorea, čuo se s njim i saznao o čemu se radi. Krem Commendatore nije u potpunosti original, ali ima veze sa Isderom. Netko blizak gospodinu Schulzu i vlasnik još jedne Isdere je došao do jedne od originalnih šasija Commendatorea, uzeo isti Mercedesov V12 a dijelove karoserije je radio sam u originalnim Isdera kalupima. Znam da su sve šasije urađene u isto vrijeme i starije su od 30 god pa to objašnjava H-tablicu na autu. Prošle godine izašao i nasljednik , Commendatore 2. Nažalost na utičnicu i nažalost ni približno atraktivan kao prvi u svoje vrijeme. Izgledom bi lako mogao biti Kia ili Hyundai.
Commendatore i njegov poluoriginalni derivat koji je jedan od mojih najboljih ulova na cesti u zadnjih deset godina
Pored produkcije vlastitih auta Eberhard Schulz je sudjelovao u razvoju mnogih projekata u njemačkoj auto industriji. Kako kod većih: Porschea, BMWa i Mercedesa tako i kod onih manjih: AMGa, Baura, Irmschera, Bittera, b&b i mnogih drugih. Godine 2005. Isdera se seli u Hildesheim, gdje Schulz nastavlja sa istraživanjem i projektima za mnoge naručitelje iz auto branše. Konstruirao je moto-trokolice za svjetsko prvenstvo, za B&B napravio Targa verziju Porschea 928 i turbina-felgu sa hlađenjem, za Pirelli poznatu P-felgu za Golfa GTi, za BMWa eksperimentalni Futuro motocikl sa turbom, napravio aerodinamiku za Sauber C6, radio na AMGovom CLK GTRu i još puuno toga. Za svoju dušu 2006. završava svoj, kako on kaže, penzionerski projekt - Autobahnkurier 116i. Auto je pravljen u stilu 30ih godina, pokreću ga dva V8 Mercedesova motora, mehaničke su komponente od W126, a krov od Bube. Ukupno 16 cilindara sa obujmom 10,0 litara , 600 ks, 900 Nm, dužina 565 cm. Osim za tehniku Herr Schulz je imao smisla za umjetnost. Slikao je, a nikakvo čudo da su mnoge njegove slike sa auto tematikom.