Autor Tema: HANS MEZGER  (Posjeta: 1238 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Online sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 2033
  • Thanked: 707 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: Citroen CX, Mitsubishi Sigma, Jaguar XJR
HANS MEZGER
« : 28 Lipnja, 2020, 13:56:59 »
HANS MEZGER 1929-2020

Prije par dana, točnije 10.06.2020 je preminuo legendarni njemački inženjer Hans Mezger. Bez njega povijest marke Porsche ne bi izgledala kakvom je danas znamo. Rođen je 1929. u Ottmarsheimu, 30 km sjeverno od Stuttgarta i cijeli mu se život vrtio oko Porschea, Weissacha, Stuttgarta, motora i utrka. Kao dijete, Hans je bio zainteresiran za avione no Njemačkoj je poslije rata bilo zabranjeno baviti se avionima. Iz tog razloga i još kada je 1946. u Hockenheimu vidio prvu auto-utrku njegovo zanimanje se usmjerilo prema autima. Završetkom studija strojarstva na Visokoj tehničkoj školi u Stuttgartu dobio je 28 ponuda za posao, ali Porscheova nije bila među njima. No, Hans je po svaku cijenu želio baš u Porsche. Pravi zamolbu i na svoje iznenađenje zapošljava se u Porscheovom istraživačkom odjelu za traktorske diesel motore. Kad je pokazao zanimanje za sportske aute, utrke i pripadajuće motore 1960. prebacuju ga da radi na motorima za formulu 1 i 2. Brzo napreduje, pa kada je 1965. uprava osnovala motorsport odjel voditelj joj postaje Mezger. Firma Porsche ima itekako razloga za žaljenjem zbog odlaska Mezgera i duguje mu veliku zahvalnost. Mogli bismo reći da je upravo Mezger zaslužan za odmak Porschea od izraza "malo brža Buba", kada je konstruirao prvi Porscheov zrakom hlađeni boxer šestak za 901, poslije 911. Taj motor je on poslije usavršavao, a do danas pogoni najpopularniji Porscheov auto i zasluženo nosi ime "Mezger-motor". U slučaju trkaćeg 917 nije zaslužan samo za 12cilindrični motor nego za cjelokupnu konstrukciju. Napravio je najuspješniji Porscheov trkaći auto, a možda i najuspješniji trkaći auto uopće. Kruna uspjeha je osvajanje LeMansa 1970. sa Attwoodom i Herrmannom za volanom i dominacija 917ke par godina na stazama širom svijeta. Mezger je i taj koji je prednjačio u poboljšanju iskoristivosti turbo tehnologije u utrkama, a poslije je isti koncept prenio u civilni auto u vidu Porschea 930 turbo. Za tri McLarenova naslova prvaka u Formuli 1 (Lauda 1984. i Prost 1985, 1986.) te konstruktorske naslove 1984. i 1985. je većim dijelom zaslužan upravo Mezger, konstruirajući legendarni TAG Porsche turbo motor za Rona Dennisa. S tim motorom je McLaren je pobijedio 25 puta. Odlaskom u mirovinu sredinom devedesetih ne prestaje podrška njegovim nasljednicima u Porscheu, bio je uvijek spreman za pomoći. Gotovo da nema inženjera koji je toliko dugo i sa toliko uspjeha konstruirao motore i cijele aute. Počivao u miru.










« Zadnja izmjena: 01 Siječnja, 2024, 21:15:47 sigmafahrer »
 
The following users thanked this post: Žein, OVERDOSEDSPEEDJUNKIE, jeep frik, alfa fun

Offline Sepra

Odg: HANS MEZGER
« Odgovori #1 : 29 Lipnja, 2020, 09:30:37 »
strašan lik
Nerast