Autor Tema: Vespa 180 Supersport  (Posjeta: 25190 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Darjan

Vespa 180 Supersport
« : 03 Listopada, 2016, 00:26:48 »
Pontedera...

Mali industrijski gradić smješten u talijanskoj pokrajini Toscani, osim po dobrim vinima, poznat je i po neobičnim prometnim sredstvima na dva kotača. Davne '46e godine, Enrico Piaggio nije ni slutio kakvu će revoluciju izazvati sa svojim vozilom sklopljenim od rashodovanih avionskih dijelova.
Pogodili ste, radi se o Vespi, vozilu koje je omogućilo jeftin i praktičan prijevoz, motoriziralo poratnu Italiju, u 70 godina proizvodnje prodalo se u više od 16 milijuna primjeraka i postalo ikona stila i simbol Italije.

Kako mi je Vespa idealno sredstvo za brzo kretanje u gradskim vrevama, nakon prodaje najbrže dvistače istočno od Pontedere trebalo je naći dostojnu zamjenu za istu, i nakon dosta vremena kupljena je moderna Vespa. GTS, pali se na botun, malo troši, pristojno ide, ima Leo Vince auspuh, štelujuće amortizere, i još par pikanterija koje čine svakodnevicu ljepšom.


DNA originalne Vespe je i dalje prisutan, okretan je kao i svaka "prava", praktičnost je tu, ali nekome tko je napravio previše kilometara na starim Vespama nešto je nedostajalo. Miris dvotaktola, šaltung, ili možda redovite modrice na desnoj nozi.



Činilo se da će opet trebati tražiti novu igračku... Ali ovaj put je ona ipak mene našla. :D
« Zadnja izmjena: 25 Ožujka, 2020, 13:37:47 Darjan »
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #1 : 03 Listopada, 2016, 00:42:41 »
Pojam Barn-Find se dosta uvriježio u zadnjih par godina u svijetu starih kanti, a ja sam imao sreću da naletim na jedan. I to kakav!

Vespa 180 Supersport, kako joj samo ime govori, ipak je žrtvovala dio praktičnosti za brzinu. Njen oblik definirao je čitav Piaggov dizajnerski stil '60ih i '70ih, performanse su bile respektabilne za doba proizvodnje (brzina od 105 km/h), kao i ležanje koje je dosta unaprijeđeno u odnosu na prethodne modele. Zamijenili su je nešto praktičniji modeli koji su bili bolje prilagođeni za svakodnevnu upotrebu.
Proizvedena je u 35 699 primjeraka, a pretpostavlja se da je danas u svijetu ostalo između 1000 i 1500 Supersportica. Od kojih se jedna nalazi u mojoj garaži.



Radi se o modelu druge serije iz '67 godine, koji je ležao zadnjih dvadesetak godina, s originalnom mašinom, limarijski u vrlo dobrom stanju, kao da je čekao da je netko vrati u život...





Uz malo rada i novog goriva, mašina je upalila nakon mnogo godina, Vespa je upalila, zdravo radi i učinila je prve kilometre. It's alive!


« Zadnja izmjena: 03 Listopada, 2016, 00:58:38 Darjan »
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #2 : 03 Listopada, 2016, 00:56:17 »
Lomila su se koplja što s njom... Rat Look s nabrijanom mašinom je bio prvotni plan, ali par slojeva boje i neki detalji koji mi nisu bili po volji su ipak presudili. Radit će se cijela, previše je rijetka da je radim po svom guštu, ide u original sa par lako promjenivih Period Tuning detalja. Samo par... ;D



Abarth auspuh jedan je od njih. Srećom, našao sam jedan u odličnom stanju s malo prijeđenih kilometara.


A uz njega sam nabavio i aluminijske Tubeless felge. Uživo su totalni seks. SS model je specifičan po simetričnim felgama, za razliku od novijih modela Vespi.

Još jedan od zanimljivih detalja na SSici su doboši. Rebrasti, zanimljivi izgledom. Kako bi uz felge došli do izražaja, odlučeno je da se pituraju u Audijevu metalik sivu boju. Kao i dekla, pjeskareni su i pošpricani u maloj radionici čuda u Lovreću.




To je to zasad, slijedi prikupljanje dijelova i kreće se u temeljito slaganje. Većina je stigla, lagano se prikupljaju rijetke stvarčice, dok ne nabavim sve potrebne dijelove neću se igrati s puno rastavljanja. Vilica je rastavljena i čeka na pjeskarenje i bojanje, tu su novi gornji i donji ležaj volana, ležajevi kotača, reparacijski set za klackalicu, novi vijenac, sajle, a i neki štelujući amortizer bi trebao sjesti.


A rekao sam da nema više bakćanja sa starim kantama...
« Zadnja izmjena: 03 Listopada, 2016, 08:34:33 Darjan »
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline bubuleja

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #3 : 03 Listopada, 2016, 09:33:10 »
Odlicno!!..pratim...ss 180..abarth spuh..uf..ideeeeesssss
Adio mare
 

Offline dado

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 980
Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #4 : 03 Listopada, 2016, 13:48:26 »
pretpostavljam da je to ona o kojoj smo pričali kad smo bili u IM, odličan pronalazak  :thmbup:
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #5 : 03 Listopada, 2016, 18:59:27 »
Je, to je ta, s interesantnom pričom koja je prati, nadam se da će do proljeća zablistati u punom sjaju. ;)
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Nero

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #6 : 04 Listopada, 2016, 08:37:21 »
UUUUUUUU

 :thmbup: :thmbup: :thmbup:

Jedva cekam nastavak
.....if I go to hell,then I hope that will burn well......
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #7 : 15 Studenoga, 2016, 19:36:39 »
Ako ste mislili da se ništa novo ne događa sa Supersporticom, mogu Vam reći da se niste puno prevarili... :))

Malo smo je očerupali...


I odveli na pjeskarenje


Pjeskarenje je otkrilo jedini kritični dio i par rupica po podu.






Sad je u drevnog majstora limarije koji će joj vratit stari sjaj, a dotad...
Dobro je sve! ;D


« Zadnja izmjena: 15 Studenoga, 2016, 19:39:33 Darjan »
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Skip Intro

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #8 : 15 Studenoga, 2016, 20:57:27 »
Pojam Barn-Find se dosta uvriježio u zadnjih par godina u svijetu starih kanti, a ja sam imao sreću da naletim na jedan. I to kakav!

Vespa 180 Supersport, kako joj samo ime govori, ipak je žrtvovala dio praktičnosti za brzinu. Njen oblik definirao je čitav Piaggov dizajnerski stil '60ih i '70ih, performanse su bile respektabilne za doba proizvodnje (brzina od 105 km/h), kao i ležanje koje je dosta unaprijeđeno u odnosu na prethodne modele. Zamijenili su je nešto praktičniji modeli koji su bili bolje prilagođeni za svakodnevnu upotrebu.
Proizvedena je u 35 699 primjeraka, a pretpostavlja se da je danas u svijetu ostalo između 1000 i 1500 Supersportica. Od kojih se jedna nalazi u mojoj garaži.




Čini mi se da će Vespa do proljeće biti pic pic

(Offtopic) Podgora (na slici)?
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #9 : 16 Studenoga, 2016, 09:02:57 »
U pravu si, u Podgori sam je kupio..
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #10 : 22 Siječnja, 2017, 20:00:11 »
Napreduje se polako, ali kvalitetno...

Prednja vilica je ispjeskarena, obojana u originalnu nijansu srebrne i kompletno obnovljena. Onako iz glave, tu je nova osovina klackalice, osovina, ležajevi i vijenac glavčine, pakne, federi, sajle, osovinica, kilometar sata, i ovaj zamjenski štelujući amortizer. :))  A sjela je i aluminijska tubeless felga.

Uglavnom, nek slike govore.







Sad iščekujem da se doktor limarije uhvati posla...
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #11 : 21 Srpnja, 2017, 17:10:13 »
Evo, konačno da se skine malo prašine s teme, a i sa Vespe.

Bilo je malo truleži na podu koju je trebalo sanirati, i prvotna ideja je bila promijeniti samo donji dio Legshielda, ali se dimenzije nisu poklapale, a kako je pod već bio raspilan, odlučeno je da se mijenja sve. Lata je otpuntana, tunel je obrušen i zaštićen, i nova lata je tu.

Mali problem je u tome što novi Legshieldi nemaju izbačen kljun već dolaze ravni. Donji dio je zapuntan i lako se skine, ali gornji dio je trebalo pilati i variti na novu latu. Limar je napravio odličan posao i izbjegnuto je preklapanje limova.











Sad možemo dalje, polako ali sigurno!
"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Dariich

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 723
  • Spol: Muški
  • Vozilo:: Vw Beetle 1972 ( Ex 1964/1974)
Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #12 : 19 Kolovoza, 2017, 16:38:11 »
Top!  ;D
Vw Beetle 1972 owner...
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #13 : 30 Prosinca, 2017, 20:15:58 »
Da završimo ovu godinu...

Ukratko što je rađeno, nova radilica s klipnjačom, klip 63 mm, svi ležajevi, semerinzi, dihtunzi, lamele, kondezator, platine, bobina, selen blokovi, križ, lamele, uglavnom sve što je trebalo biti promijenjeno je novo. :smvcc:










"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."
 

Offline Darjan

Odg: Stiglo novo vozilo!
« Odgovori #14 : 14 Prosinca, 2018, 11:58:52 »
Nakon što je jedno vrijeme bila zaboravljena, opet je došao red na nju.

Bit će do lita, nadam se sljedećeg. :))



"Ovdje postolar uči kirurga kako operirat slipo crivo, kirurg fudbalera kako igrat fudbal, a fudbaler postolara kako radit postole."