Pozdrav svima još jednom!
Priča o ovom Volvu je prilično bizarna i hirovita no u svakom slučaju izrazito pozitivna i interesantna
nadam se da neće biti predugačka i dosadna za čitanje!
Osobno sam prije više godina bio duboko u Hrvatskom Honda communty-u, slagao sam razne projekte imao jedan od prvih k20 swapova u EG šasiju u hrvata te u više navrata vozio 402 street race. Već dugo godina što zbog poslovnih što zbog privatnih razloga nisam imao nikakav projekt auto već sam samo slinio po youtube-u i instagramu.
Kolega sa posla je apsolutni krivac za moje nove projekt avanture. Naime kolega koji je isto na ovom forumu pod nickom
dumb_o , veliki je Volvo fanboy te je pred cca 2 tjedna postao vlasnik Volva 740 kojeg također planira slagati polako kao projekt auto. Osobno su mi se oduvijek sviđali stari Volvo-i a pogotovo kockasti modeli 70ih i ranih 80ih sa obavezno okruglim prednjim farovima!
Vožnja u njegovoj pili, par youtube videa, klik-dva na mobile.de i iskra više nije bila iskra nego gorući plamen.
Isti dan provodim par sati na mobile.de i svim hrvatskim oglasnicima tragajući za Volvom 240 u dobrom stanju. Od prilično loše ili izrazito skupe ponude nailazim na Grčkog volva 244 sa vrlo malo kilometara koji je po slikama u OK stanju! Već planiram suludi put u Atenu avionom te road trip do Hrvatske sa volvom starim 40 godina. Dolazim sljedeći dan na posao I iznosim svoju suludu ideju na što dotični kolega govori "znaš mislim da ima jedan u Splitu koji se činio u ok stanju kada sam naletio na njega, no nema cijene i sigurno je strašno precjenjen". Oglas je izgledao fantastično, malo predobro da bi bilo istinito ili "pristupačno" te se odlučim nazvati da vidim o čemu se tu radi.
Priča počinje :)Telefonom se čujem sa izrazito simpatičnim starijim gospodinom, koji potvrđuje sve sa oglasa te je slobodan da se auto dođe pogledati. Pitam za cijenu i ona je začudo isto OK i unutar "mentalnih granica" koje sam si postavio. Na glas planiram kada ću doći: vikend ili tek prvi tjedan u devetom mjesecu, ranije ne mogu imam poslovno putovanje, "strah" me je da netko ne pokupi Volva prije te kolega onako iz prikrajka postavlja pitanje: A DANAS?
Tako je i bilo! Sa gosponom iz Splita dogovaram da krećemo odmah i da se vidimo za par sati.
Stižemo u Podstranu na adresu te se već u garaži vidi silueta moje buduće cigle prekrivena ceradom i srce kreće tući!
Iz kuće izlazi stariji no izrazito vitalan gospon u 70im godinama, pažljivo skida ceradu te nam predstavlja svoj auto pun ponosa.
Čim je cerada pala sa auta kolega i ja smo se oboje pogledali sa istim pogledom W T F kako je ovo moguće!
Auto je u gotovo salonski očuvanom stanju! Apsolutno nigdje na autu nema ni trunke hrđe, sve je ravno, sjajno, prekriveno originalnim tvorničkim naljepnicama čak i ADAC naljepnica iz zapadne njemačke!!!
A unutrašnjost? Unutrašnjost je priča za sebe stanje NOVO! Prekidači, krov, koža, osjećaj mjenjača i kvačila, ma miris je po novom autu!
No to nije sve
Gospon ima apsolutno svu 41 godinu staru dokumentaciju od auta: Originalan račun autosalona iz zapadne njemačke, originalnu servisnu knjižicu sa svim servisima ispunjenim, tvornički manual za upotrebu, original Volvo savjetnik za putovanje, Originalan volvo plastični mirisni borić iz 1978
, dva seta ključeva naravno originalnih Volvo kao i kožni volvo privjesak koji su mu dali još davne 1978 u salonu!!!
Oboje smo zaključili ovo je Barn find na globalnoj razini!Minus ako to tako možemo uopće nazvati? Auto nije u voznom stanju. Gospon kaže da je bilo više majstora gledati auto i svi su zaključili isto. Od stajanja (nije bio vožen od 2003 godine već samo paljen u dvorištu) zaštropao se K-jet (cis) distributor goriva i auto ne pali.
Nakon kupnje automobila, ugodnog druženja, raznoranih priča, dogodovština o povijesti Volva i dotičnog gospona, dogovaramo šlepu koja dolazi sjedeći tjedan po auto i prepuni dojmova vraćamo se u Zagreb!
Još jednom se ispričavam na podugačkom tekstu. Bio bi red da priložim i slike!
Kao šećer na kraju dragi gospon je napunio cijeli bunker auta sa rezervnim Volvo djelovima. Ono najvažnije prvenstveno dio koji ne radi odnsono rezervni K-jet distributer goriva kojeg samo treba zamjeniti "kako su njemu rekli". Osim toga tu ima stvarno svega i svačega od nekoliko pumpa goriva, više setova kočionih pločica, filteri ulja, klapna gasa, rezervni žmigavci, retrovizori ma čak i prijenosni usisavač i ceradu mi je poklonio. Iskreno mu se i od srca zahvaljujem!
Plan je auto dovesti u vozno stanje te ga koristiti kao uglavnom "vikend" auto za uživanciju, road tripove te se nadam buduće Oldschoolhr forum meetove.
Bio bih izrazito zahvalan ako bi mi se mogao preporučiti ili javiti netko tko ima iskustva sa K-jet sustavima i ima rezervne djelove ili je rebuildao jedan od njih. Također ako je netko voljan pomoći sa iskustvom/garažom/alatom jer kolega dumb_o i ja planiramo ovo napraviti u svojoj radinosti.
Također savjeti kod pokretanja auta koji je stajao više godina?