Prvi plin je bio R-22 a nakon njega je bio R-12. Ti plinovi su danas zabranjeni jer oštećuju ozonski omotač i ne proizvode se više. Nakon toga su razvijani daljnji plinovi koji su išli u smijeru R-134 a nakon njega je najzadnji R 404 koji je bezopasan za Ozonski omotač. U biti za stare klime sa R-12 a to su auti 20 godina stari se još inkognito kod ponekih radionica znalo pronać toga plina iz starih zaliha i to samo za stare mušterije. U čemu je štos i razlika ovih novih plinova? R-22 /12 je radio na oko 16-18 bara dok R 134/404 rade na 20/22 bara tlaka. Ekspanzioni ventil koji pretvara plin stlačen od kompresora u tekuće stanje i šalje u isparivač kojim se hladi kabina je kompletno drugačije podešen tj ekspandira na drugom tlaku.
Stoga danas postoji retrofit kit za uređaj koji je za R-12 da sa današnjim R134 MOŽE RADIT i NE možeš ga slobodno OTPISATI ali će vjerojatno učin bit manji....zbog ovih razlika u tlakovima i temperaturi ekspanzije...
ovo ti je neki početni materijal
https://en.wikipedia.org/wiki/Chlorodifluoromethanea ovo ti je direktni link na retrofit sa r 12 na r 134??
Dakle nije da ne može .....ali.....ovdje ti sve piše što sam ti ja iz operativne prakse naveo...
http://www.aa1car.com/library/retrofit.htm