Autor Tema: zastita cinkom - molim pojasnjenje  (Posjeta: 3152 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline chevycamaro77

  • Olschool apprentice
  • *
  • Postova: 14
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Oroslavje
  • Vozilo:: Chevrolet Camaro type LT 1977
zastita cinkom - molim pojasnjenje
« : 12 Rujna, 2018, 10:56:05 »
Jucer sam kroz neki razgovor sa par ljudi cuo da nakon kaj se napravi limarija, pozeljno je zastiti to cinkom, ali eto, zbog zurbe, nisam stigao pitati za detalje...pa me zanima, kako to funkcionira? Jel je to u spreju? Dodaje se u lak? Cijena? Eto, molio bi detaljan opis toga, ako netko ima volje i vremena :) hvala!
"Born to lose...live to win!"
 

Offline lignja

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1301
  • Thanked: 88 times
  • Spol: Muški
    • http://www.vespaclubcroatia.com
  • Vozilo:: VW 1300 ('67). Vespa; VNA1T, SS 180, PX200.
Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #1 : 12 Rujna, 2018, 12:04:02 »
zaboravi..... nije to jednostavno


https://hr.wikipedia.org/wiki/Cin%C4%8Danje
« Zadnja izmjena: 12 Rujna, 2018, 12:06:10 lignja »
www.vespaklubsplit.hr                    www.vespaclubcroatia.com
 

Offline marin_k

Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #2 : 13 Rujna, 2018, 15:10:09 »
istina, bio sam u cinčaoni dalekovoda u dugom selu i to je proces koji je realno običnom smrtniku nedostižan.
znači ovo kao sa wikipedije, prvo bazeni sa raznim kiselinama i na kraju bazen sa tekućim cinkom u koje se dizalicama uranjaju predmeti.

e sad, nedavno sam gledao video ekipe koja radi ford escorta za gordon murraya i gdje oni špricaju auto tekućim cinkom.
sigurno nije kao ovaj proces iz cinčaone, ali ako je dobro za gordon murraya...  :biggrin:


negdje oko 18min

''Light is right'' - Colin Chapman
 

Offline Igor V.

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3877
  • Thanked: 53 times
  • Spol: Muški
    • OTK Ivanić
  • Lokacija: Kl. Ivanić
  • Vozilo:: AR Giulia 1300 TI ; Fiat 128 Sport Coupe ; Autobianchi A112 ELITE
Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #3 : 13 Rujna, 2018, 18:54:42 »
Da ga pocincate vrucim cincanjem kao sto je cincaona dalekovod ili sveta helena,itd auto bi bio kaos.
Sve ravne povrsine bi se iskrivile.
AR Giulia 1300 TI ; Fiat 128 Sport Coupe ; Autobianchi A112 ELITE
 

Online OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #4 : 14 Rujna, 2018, 08:03:04 »
Kolegi su ravnali blatobran na Fabiji i prije lakiranja pocinčali, već godinama nije prohrđao. Neznam koji je postupak, vjerojatno se našprica.
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 

Offline Alfa Veloce

Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #5 : 14 Rujna, 2018, 08:42:54 »
Postoje apararture za špricanje aluminija i cinka. One se npr. koriste za kod popravaka (saniranja) stupova dalekovoda na terenu. Ja sam svojevremeno tražio nekog tko to radi u Hrvatskoj. Našao sam samo jedno poduzeće kod Splita koje je imalo tu aparaturu, ali oni nisu do tada ništa slično radili pa mi nisu bili spremni ništa ponuditi. Nakon toga našao sam poduzeće u Sloveniji koje godinama radi s tim. Da previše ne dužim. Aparatura radi pod visokim pritiskom. Dakle ni ona nije za tanke limove kakvi su kod automobila. Taj način se kod automobila može koristiti samo za nove cijevi auspuha i sl. Znači samo na dijelovima koji imaju deblje stijenke.
Samo cinćanje školjke automobila je poseban postupak koji kod nas ne radi nitko. Nama najbliže poduzeće koje to radi je u Italiji, ali postupak je skup i neisplativ za jeftinije automobile. Postoji i postupak špricanja bakra koji se većinom koristi za pripremanje dijelova za kromiranje kod kojeg je pritisak puno manji i ne dolazi do deformiranja komada, ali ni to nažalost u Hrvatskoj nitko nema, iako aparatura i nije toliko jako skupa. Postoje slične aparature i za industriju koje neka naša poduzeća imaju, ali se nisu spremna zafrkavati s nekim frikovima koji bi to kod njih htjeli isprobati na nekim "pljesnivim" auto dijelovima što je i u neku ruku i razumljivo. Za mene nije razumljivo da nikoga od naših "vrhunskih" limara to niti malo ne zanima. Oni koriste tehnologiju koju su prije xyz godina naučili i nije ih ništa drugo briga osim koliko će svoj rad naplatiti naivcima.
"Nothing drives like an Alfa!"
 

Offline chevycamaro77

  • Olschool apprentice
  • *
  • Postova: 14
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Oroslavje
  • Vozilo:: Chevrolet Camaro type LT 1977
Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #6 : 15 Rujna, 2018, 06:31:45 »
Hm...moram se jos onda malo vise raspitati o spricanju sa cinkom...hvala na odgovorima :)
"Born to lose...live to win!"
 

Offline rambo

Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #7 : 16 Rujna, 2018, 00:10:23 »
Mislim da je riječ o zaštiti varova cinkom, tj onim štangicama, a ne o uranjanju u bazene, to imaju samo tvornice automobila jer nije isplatvo. Ima jedna firma u Engleskoj koja to radi, poslao sam im mail,  odgovor je bio da to košta nekih cca 3-4 tisuće eura.
Pa sam se odlučio samo varove zaštititi cinkom. Izvana, iznutra sam dobro namazao diht masom.
I samo cinovanje varova je dosta skupo, potroši se dosta tih štangica, a svaka dođe oko 50 kuna, ako se dobro sijećam
 

Offline lignja

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1301
  • Thanked: 88 times
  • Spol: Muški
    • http://www.vespaclubcroatia.com
  • Vozilo:: VW 1300 ('67). Vespa; VNA1T, SS 180, PX200.
Odg: zastita cinkom - molim pojasnjenje
« Odgovori #8 : 16 Rujna, 2018, 10:53:03 »
jednom sam slusao raspravu na tu temu;
nije isti prajmer (ili temeljna) za lim (golo zeljezo) i pocincano.

www.vespaklubsplit.hr                    www.vespaclubcroatia.com