Autor Tema: iSPiRANjE unutrašnjosti motora  (Posjeta: 2344 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline chaos

iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« : 15 Studenoga, 2020, 20:55:23 »
Eto, čisto me zanima koliko ste pobornici ili protivnici, ispiranju unutrašnjosti motora od naslaga ulja, što zbog neredovite zamjene ulja, što zbog različitih vrsta ulja, itd. ?

Što se preferira pri tom:
- po starinski ispiranje čistim dizelom
- mješanje dizela i ulja pola-pola
- petrolej
- aditivi (mekani ili teški)
- ili nešto što nisam naveja ?





Podrazumijeva se da to moš uraditi sam.
ko' nemoš popraviti ćekičem ... sigurno je problem sa letrikom!
 

Offline Števa 071

Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #1 : 15 Studenoga, 2020, 21:03:55 »
Nafta ili Ivasol


Sent from my iPhone using Tapatalk
elektrika i mehanika ,Ex Volvo servis.   http://www.autoklima-hrastinski.hr
 

Offline Boxer

  • Administrator
  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3118
  • Thanked: 144 times
  • Spol: Muški
    • http://alfa-corse.com
  • Lokacija: Čakovec
  • Vozilo:: Ponovo Alfa Romeo Sprint QV
Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #2 : 15 Studenoga, 2020, 21:17:34 »
I sve to sapereš pa na sito pumpe ulja koja se začepi i evo zabave. Ja sam to na sestrinom autu riješio uz 6 izmjena ulja u godinu dana i malo dodavanja aditiva u ulje. Od onda 4 godine poslije motor čist i sve 5
« Zadnja izmjena: 16 Studenoga, 2020, 02:53:27 Boxer »
Hrđa bez granica
 

Offline old dog

Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #3 : 15 Studenoga, 2020, 21:32:07 »
Ima za kupiti “šampon” bas za pranje..u autodijelovima

Neće to zapeti u pumpi, ali nije drama ni skinuti karter pa oprati pumpu i sito ručno.

Ovo sa masu izmjena ulja+filter zaredom je najzicer opcija
///// uno 1.9 TD
 

Offline werdas

Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #4 : 16 Studenoga, 2020, 06:29:54 »
Raskopat motor
Pocistit sve kak spada
Slozit natrag

Ova sredstva imaju smisla kad je sve to novo pa da se odrzava  kolko tolko cistim al nemogu pocistit kud idu uljne pare i di se radi talog (neke jame na glavi motora recimo)

Ovo s cestim izmjenama ulja je ok al opet nebu pocistilo kompletan motor al ga bome bu dost pomoglo.
Samo bi trebalo bit ulje s dost detergenta a to danas pogodit...
 

Offline Boxer

  • Administrator
  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 3118
  • Thanked: 144 times
  • Spol: Muški
    • http://alfa-corse.com
  • Lokacija: Čakovec
  • Vozilo:: Ponovo Alfa Romeo Sprint QV
Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #5 : 16 Studenoga, 2020, 07:35:12 »
Ja ti mogu reći iz prve ruke, 1.2 75ks Fire fiatov motor, pun naslaga skorenog ulja, kupovao sam total 9000 5w40 i dodavao mu Liqui Moly Engine Flush plus ali nisam radio kako u propisali prije izmjene 15 min ostaviti motor nego sam ga stavio unutra i uvijek je sestra odvozila oko 300-500 km normalne vožnje bez klanja i forsiranja i onda ispustio zajedno s uljem. 6 takvih tretmana u godinu dana je motor očistilo do te mjere da je ulje nakon toga i nakon 10 000km bilo providno dok je prije nakon 300km bilo crno.


Nakon toga sam stavljao opet 10w40 kako je bilo propisano i opet Total ali 7000 10w40. Mjenjali ga na 10 000km i nikad nikakvih problema, 6 godina je vozila taj auto bez greške i bez ikakvih taloga ili bilo kakvih anomalija po tom pitanju.
Hrđa bez granica
 

Offline chaos

Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #6 : 16 Studenoga, 2020, 12:41:38 »
Iako ga iman u svom arsenalu, LIQUI MOLY Engine Flush Plus, još nisam isproba, iako ima puno pohvala za jednostavnu upotrebu i odličan učinak čišćenja bez štetnih nuspojava.





Iman dosta vrimena, a i volin zamastiti ruke, pa ja idem nekim svojim redosljedom.


Za početak, poklopac ventila iz ovog stanja...



...pošto ima galeriju za uljne pare i plinove, sam dobrano nafila sa Permetalom za pećnice (crna boca) i onda ispra sa parnim čistačem. Ispalo ovako nekako...





Idući moj korak je čišćenje glave ugrubo.
Od zaštitnih spužvica i krep trake napravljeni čepovi za dovodne i odvodne kanale ulja.
Onda sa drvenom špatulicom, koliko god je moguće, postrugano i pokupljeno karbonizirano ulje.



Nije loše za početak...





Kad se riješim maslina i lošeg vrimena nastavljam, vjerojatno ovako nekako.....



Pošto je dizel najjeftiniji i najučinkovitiji slijedi ufino čišćenje glave.
Znači boca sa prskalicom puna dizela i par veličina pinela i četkica.
Normano, one zaštitne čepove za odvod ulja ću skinuti.
Kad se glava oglanca, slijedi ispuštanje smeća.


A onda ću nafilovati motor sa dizelom do čepa, i ostaviti ga preko noći da nagrize i otpusti sve što je u zabačenim djelovima motora.
I onda to ispustiti van.


Finalno ispiranje.
Izvaditi osigurač pumpe goriva.
Staviti novi filter ulja.
Naliti čistog dizela koliko ide ulja.
Dizel ima dobra svojstva podmazivanja, čak i pri višim temperaturama, ali ovo će biti nahladno.
Znači pumpa goriva je isključena, te lipo možemo sisti u auto i verglati jedno 40-50 puta.
Pumpa ulja će napraviti svoj posa.
Možda izgleda dugotrajno, ali je po meni sigurnije od rada motora.


I tek nakon svega toga, novi filter i novo ulje.
ko' nemoš popraviti ćekičem ... sigurno je problem sa letrikom!
 

Offline Števa 071

Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #7 : 16 Studenoga, 2020, 15:31:01 »
Odlično , al možeš ga upaliti na naftu neće  mu ništa biti , 10 min i onda s njom van


Sent from my iPhone using Tapatalk
elektrika i mehanika ,Ex Volvo servis.   http://www.autoklima-hrastinski.hr
 

Offline chaos

Odg: iSPiRANjE unutrašnjosti motora
« Odgovori #8 : 07 Veljače, 2021, 00:48:07 »
Citat: Števa 071
Odlično , al možeš ga upaliti na naftu neće  mu ništa biti , 10 min i onda s njom van

Ma gleda san davno kako to neki lik radi na Škodi 105 (čak je i glavu ravna na bokunu stakla) i nije mi da vrag mira, ko može Škoda onda može i ovaj moj traktor.
15 minuta bez problema. A da bude smeća, bude, pogotovo u filteru.
ko' nemoš popraviti ćekičem ... sigurno je problem sa letrikom!