Autor Tema: Reno 4 paljenje  (Posjeta: 4647 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline CALY

Reno 4 paljenje
« : 14 Veljače, 2014, 21:36:04 »
Zanima me da li se na Reno 4 može ugraditi elektronsko paljenje.Naime tast mi vozi R 4 GTL i u zadnje vrijeme se žali da mu dosta troši. Po njegovoj priči znam da mu je mehaničar stavljao razvdnik od R 5 i da je karburator bio na reparaciji.Šta su još kemijali neznam.Platine su koliko sam vidio nove. Ako je netko ugrađivao el. paljenje bio bih zahvalan da objasni kako i šta sve treba mijenjati,pa da mu  to pokušam odraditi.
 

Offline frik-ri

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 4767
  • Thanked: 10 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Liburnija - Stato di Fiume (Rijeka) Killarney pri Majci Eire
  • Vozilo:: Renjol Kvatrisimus Maksimus Fortius (u srcu i izradi) & Renjol Petardix 1,4 Five
Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #1 : 14 Veljače, 2014, 22:22:38 »
Naravno da može.  :perfeto:
Samo je pitanje - ZAŠTO!!!??  :dntknw: :dntknw: Da ne bi odmah bilo ''Evo, klasika - on pita jedno, odgovara mu se drugo'' odgvoriti ću ''redom''.  :))
Da, može se ugraditi ''elektronsko paljenje'' - bilo 'pravo elektronsko, bilo ''ne pravo''.a zašto je to pod navodnicima slijedi dalje u tekstu.
kao prvo - formula je jednostavna. Zdrav motor sa zdravom kompresijom, sa dobro poštelanim ventilima (OVO JE VRLO VRLO važno - glave znaju biti doslovce ''ubijene'' radi bezlovnog benzina) sa dobrim razvodnikom i dobrim karburatorom rezultira autom koji doslovce pali na pola kljuca uz uslov da je dignuto POLA ČOKA  :)) :)) bilo ljeti, bilo zimi. Takav je to auto i mo'š ga je...PIIIP!!!...at.  :))
Takav auto ide kao metak, takav auto (naravno kad ga ne voziš kao metak  :)) :)) ) troši na otvorenoj cesti DOSLOVCE pet litara i takav auto je - strava.
Najgore što se kod tog auta, ka i kod velike većine drugih može desiti je da se po njemu ''kemija'' sa raznoraznim drugim ''ma daj to ti je isto'' dijelovima. Naveo si klasični primjer kada se stavljaju drugi razvodnici koji su ''isti'' ali NISU isti (da, ajde opet spika ''šaraf na šaraf''  :P :P ) jer od pet ''istih'' razvodnika sa pet različitih automobila a koji su ''svi isti jer je to sve isto'' - svih sedam ima devet različitih krivulja paljenja.  :)) Ako kužite što hoću reći. NISU svi razvodnici ISTI. Točka. Iako su ''isti''.
Za Četvorku postoje DVA i SAMO DVA razvodnika Femsa i Ducellier. Ja osobno preferiram Ducellier, iz nekihsamo meni  znanih razloga, ali da odmah razjasnim - KAD SU RAZVODNICI ISPRAVNI i kad imaju ISPRAVNE VEKUUM REGULATORE - i jedan i drugi su ISTI. Mada ja vise volim Ducelliera.  :P :P Netko voli mađaricu, netko kremšnite - šta da vam više kažem.  :dntknw:  :))
Kad u takav razvodnik staviš DOBRE platine i DOBRO poštelaš paljenje i kad imaš DOBAR karburator koji je UISTINU DOBAR i REPARIRAN u svo značeju te rječi a ne ''ma ja to reparir'o'' - onda je ovaj auto Zvijer. Maksimalna brzina ovisi o količin inizbrdice  :)) i zna iznenaditi. Potrošnja se pak, kao što rekoh - kreće oko 5 lit. Pa čaki ISPOD, pa tko vjeruje neka vjeruje.  :cofee:
Nadalje...
''Stage two'' je ugradnja TRANZISTORSKOG paljenja koje ljudi pogrešno nazivaju ELEKTRONSKO a koje to  :no: nije. To paljenje je u biti jedan vrlo jednostavan sklop, bar tako kolege elektroničari kažu, men ije to ''Špansko naselje, ili kako se kaže - selo''. Taj sklop se poveže tako da u biti on, laički rečeno,  ''preuzima ulogu paljenja'' u smislu da sva 'struja' ide ''preko tog sklopa'' a platine, koje su inače zbog iskrenja i najslabija karika cijelog sustava paljenja se sada POTPUNO rasterećuju te u biti preuzimaju samo ulogu ''prekidača'' - mada su i prije bili ''prekidač'' ali sa velikim naponom
pa su iskreile. Znači - sa tim sklopom dobijete JAČU iskru, platine se skoro pa da i NE TROŠE, sam tajming iskre je precizniji jer nema onog ''kašnjenja'' i ''premošćivanja'' iskre preko kontakata te auto:
1.) Bolje pali
2.) Ljepše ''vuče''
3.) ''Življi'' je na gasu
4.) Manje troši
5.) Ženi klempavog sina
6.) Udaje kćeri  bez miraza
7.) itd...
Sklop se vrlo jednostavno montira i u slučaju kvara se opet vrlo lako u dve minute (osim ako nije orkanska bura pa vam očupa haubu) vrati sistem na platine. Ako naravno, niste od euforije radi ovih točaka gore bacili sve dijelove koji su vam postali neptrebni, poput recimo - kondenzatora.  :meeting:
Nadaljijije...
''Stage three''...  :cool: :cool: Huuuu mada faka  :yu:
Stage three je ugradnja elektronskog  paljenja od Jugića i to tako da se pripaše ne baš ''šaraf na šaraf''  :)) :)) nego više ''tokarski nož na tokarski stroj'' pa se na donji dio razvodnika od Juga - prikelji donji dio razvodnika Četvorke, pospajaju se svi oni komutatori, bobina, žica tu, žica vamo i - kres! brrRRRRRmmm m m m m... Dobije se vrrrrrrrrrrrrlo vrlo živa Renolkica.
Iskreno - ovu preinaku sam čak i imao u razmatranju, ali.. Mnjeeee...  :nea: :nea: Zbog toga što sam uvijek gonjao tu ''klasiku'' a koja je išla i ide više nego zadovoljavajuće - nisam nikada o njoj ozbiljnije razmišljao.
No, evo... KOlega sa renault 4 foruma je to ugradio i kaže da mu sreći nema kraja.  :yahoo: :yahoo: :yahoo: Treba dodati i činjenicu da je on napravio PRAVU stvar pa je uz elektronsko paljenje Jugića stavio i Zastavin karburator tako da su mu sada razvodnik i karburator iz ''istog tima'' a što je jako bitno za progresiju paljenja i ''praćenja jettinga karburatora'' krivulje paljenja.

http://www.renault4.rs/forum/viewtopic.php?f=11&t=2377

No moj savjet je...
Prvo dovedite Četvorku u defoult stanje - pa tek onda kemijajte ako vam to ne bude odgovaralo.  :drinks: :drinks: :drinks:
« Zadnja izmjena: 14 Veljače, 2014, 22:25:39 frik-ri »
Ćeš da mi dovezeš neki delovi burki? Ajde živ ti maaajka, nemo da si takav, vidi bog. Sad kad vozaš drugi kolica je moraš vozit pijan da kompenzuješ nedostatak ljuljanje?
 
The following users thanked this post: Jaksa

Offline CALY

Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #2 : 15 Veljače, 2014, 08:12:34 »
Frik definitvno si legenda.Hvala na iscrpnom odgovoru.Sad sam se još sjetio da mi je rekao da njemu zapravo vakum regulator nije ispravan pa su zato kemijali.Najgore je šta mi ni on sam nezna objasniti šta mu je mehaničar radio na autu. U struju se baš ne kužim pa mi se neda petljati oko toga,osim ovako da mi netko sve dobro objasni.Mogao bi i poslikati da se vidi šta je ugrađeno pa bi možda bilo lakše reći dijagnozu.
 

Offline frik-ri

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 4767
  • Thanked: 10 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Liburnija - Stato di Fiume (Rijeka) Killarney pri Majci Eire
  • Vozilo:: Renjol Kvatrisimus Maksimus Fortius (u srcu i izradi) & Renjol Petardix 1,4 Five
Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #3 : 15 Veljače, 2014, 10:22:15 »
Ma daj daj...  :blush2: Nema na čemu  :nea:
Klasika... Vakuum regultor. Kad on krepucne onda paljenje ili ostane ''blokirano'' na jednoj točci, što je čak i bolje ili pak paljenje ''stalno šeta'' - što je kaos koji te tako pili po živcima da je to strašno.
Uglavnom, moj je savjet, opet ponavljam - nabaviti ORIGINALNI razvodnik. Ima Latri po otpadima i uz cestu i po Njuškalu koliko hoćeš i onda... Lagano u ''lov'' na ispravan razvodnik. Ključić 11 - skineš razvodnik sa bloka, i skineš žicu sa bobine i pogledaš koliko osovinica ima lufta.
Kad nađeš dobar razvodnik, probaš naći i dobar vakuum. Vakuum provjeriš tako da sa ustima povučeš zrak kroz cjevčicu i pogledaš kako ''vuče'' odnosno zakreće postolje platina. Vidjeti ćeš to - nije nikakva nauka. i onda u biti povučeš ustima kriz cjevčicu zrak kao kroz slamku i začepiš cjevčicu jezikom. Trebao bi osjetiti vakuum kako ti ''vuče jezik'' odnosno trebala bi pločica u razvodniku ostati BAREM sekundu-dve ''nategnutom'' položaju.
Karburator isto nađi dobar. Skineš karburator sa dva šarafića sa grane, otkačiš sajlu čoka (PAZI da ti ne frkne onaj LIMIĆ - neće ga više ni dragi Bog naći) i sajlu gasa sa klapne i voila... Okreneš karburator prema svjetlu - PAZI da te ne zalije zaostalo gorivo iz karburator  :P :P i traži karburator koji ima što manju zračnost izmedu klapne gasa i tijela karburatora. Vidjeti ceš kao dva ''tanka mlada mjeseca'' - traži karburator sa jeeedva vidljivim tim ''polumjesecima''.
Repariraj karburator kod nekog tk će karburator ZBILJA reparirati i eventualno servisirati osovinicu ili neki drugi klinac u karburatoru kojiima zračnost van tolerancije i koji ce ti poštelati karburator na ispitnom stolu.
Kad složiš takav karburator, kad složiš takav razvodnik - zagriješ auto, EVEEEENTUALNO podesiš ler gas na šarafiću koji dotiče klapnu gasa i NIKAKO NE DIRAJ šarafić smjese ako je ''takan'' odnosno ''plombiran'' sa bojom i to PAZI da ti minimum nije visok radi PRENATEGNUTE sajle gasa (sajla mora imati malo malo lufta, ali ne tolikog lufta da spadne sa klapne gasa) i naštelaš paljenje ''na mjestu'' dok auto radi da lijepo prima gas i da pali doslovce na ''pola ključa''. Tada otpustiš razvodnik, okreneš ga SUPROTNO od kazaljke na satu za cca centimetar, centimetar i pol MAKSIMALNO (gledano po obodu razvone kape), stegneš ga i kreneš voziti.
U vožnji nije poanta da ''ide kao blesav na punom gasu'', nego kak ovuce iz niskih okretaja. Znaci prva-druga-treca 40-50 na sat pa lagano kruzing.  :cool: Na ravnome mora doslovce ''kliziti'' i na kojih 60-70 vec mora i četvrtom lijepo kliziti bez da štucka, trza ili se ''davi''. Na kakvoj blagoj uzbrdici kad ga ''potjeraš'' trecom sa kojih 50-60 NE SMIJE SE CUTI ono karakteristično kliktanje za koi ljudi kazu da su ventili. Ako se to desava - paljenje ti je previse u pretpaljenju. Ako taj zvuk NESTANE kad ga vratis u nizu brzinu i sa vecim okretajima ''veselo'' izvuce brijeg - staneš i vraćaš polako po pola centimetra razvodnik u smjeru kazaljke na satu da samnjiš predpaljenje. Kad ga tako dobiješ da ne ''zvoni'' - omda ide moj omiljeni test  :)) :)) a to je druga pun gas.  :))
Ako men ne vjeruješ pitaj Luku - druga mora veselo kazaljku brzinomjera navući na 80 na sat bez da ''trzne''. Moja ide i 100-tku (po satu) ali nije lijepo gledati izraz lica suvozača oji žele zvati ''S.O.S. Plavi telefon za Katre''.  :))
To ''druga pun gas'' ti samo pokazuje da je vakuum regulator u funkciji i da zakreće paljenje kako treba.
Još jednom ponavljam - kad si daš truda i lijepo servisiraš katricu to je zbilja nevjerojatan auto. Pa ja kad idem iz Rijeke za Koprivnicu na Sesvetama točim 10-11-12 litara zavisno od vozne - to mi je neki ''cheking point'' jer mi je to kojih 220km i vec točno znam ''koliko, što, kada, kako '' sam vozio te mi je to neki orjentir. Ako točim preko 13 litara onda sam ili ganjao kolegu Dobija po autoputu  :)) :)) ili mi je ''panika'' nesto ne valja na autu.
Četvorka kad je poštelana kako treba i kad joj se da malo truda - troši 5 litara na otvorenoj cesti.
Ak one uspiješ naći u nekom razumnom roku dobar karburator i razvodnik - preinači paljenje kao što je kolega sa R4 foruma napravio i - boli te bre uvce.  :cool: :cool: :cool:
Ćeš da mi dovezeš neki delovi burki? Ajde živ ti maaajka, nemo da si takav, vidi bog. Sad kad vozaš drugi kolica je moraš vozit pijan da kompenzuješ nedostatak ljuljanje?
 
The following users thanked this post: Jaksa

Offline Motohod

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 633
  • Lokacija: Szenth Gyorgy
  • Vozilo:: O-peel
Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #4 : 15 Veljače, 2014, 13:08:48 »
Vidi.... no ovo je Bosch razvodnik a možda bi isto išlo s francuzima

http://vwbuba.hr/forum/Itemid,0/page,viewtopic/t,7373/sid,8e461b3bc35236e1f007ecc00944b986/
 

Offline bljust

  • Senior member
  • ***
  • Postova: 139
  • Spol: Muški
Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #5 : 15 Veljače, 2014, 17:11:34 »
Meni taj vakum nije bio u funkciji 12 godina jer su frajeri iz IPM "zaboravili" probušit rupicu u karbu.Kasnije je zamjenjen donji dio jer je tu buža.
Čupa on i bez toga  kao i sve zastave do oko 86  godine ili šta ja znam jer ga nisu ni imale,to je u funkciji dok je vakum jak a to je lagana vožnja ,kad nabiješ gas vakum se smanji i stvar pruzimaju utezi u razvodniku .Kad voziš uzbrdo sa gaščinom nema od toga ništa.
To je korektor pretpaljenja,dakle korigira a ne dirigira .
Tranzistorsko paljenje je bilo u modi prije 20 godina ,kad su ih ljudi prodavali preko SAM-a ,i štedi platine ,ništa više .
Možda je malo paljenje prekasno ,ali tad bi okilavio uz povećanu potrošnju,u ekstremnom slučaju ćao ventili.
Čist motor je plod bolesnog uma ,sa mojim umom nije sve u redu
 

Offline CALY

Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #6 : 16 Veljače, 2014, 21:27:17 »
Hvala svima na odgovorima i savijetima.
 

Offline Jaksa

  • Olschool apprentice
  • *
  • Postova: 19
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Biograd
  • Vozilo:: Ford
Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #7 : 02 Prosinca, 2021, 20:51:54 »
Sad citam u nemilom zakasnjenju ove postove FRIK RI ti si KRALJJJJJJJJJJJJJJ
 

Offline OVERDOSEDSPEEDJUNKIE

Odg: Reno 4 paljenje
« Odgovori #8 : 02 Prosinca, 2021, 21:44:01 »
Kralj je abdicirao i izbjegao među kelte  :resent:
NO GANDINI - NO LAMBORGHINI
Ima vozača....ima pilota....ali nema Senne
Nakon Senne? Samo sjene.
 
The following users thanked this post: Jaksa