Naravno da može.

Samo je pitanje - ZAŠTO!!!??

Da ne bi odmah bilo ''Evo, klasika - on pita jedno, odgovara mu se drugo'' odgvoriti ću ''redom''.

Da, može se ugraditi ''elektronsko paljenje'' - bilo 'pravo elektronsko, bilo ''ne pravo''.a zašto je to pod navodnicima slijedi dalje u tekstu.
kao prvo - formula je jednostavna. Zdrav motor sa zdravom kompresijom, sa dobro poštelanim ventilima (OVO JE VRLO VRLO važno - glave znaju biti doslovce ''ubijene'' radi bezlovnog benzina) sa dobrim razvodnikom i dobrim karburatorom rezultira autom koji doslovce pali na pola kljuca uz uslov da je dignuto POLA ČOKA

bilo ljeti, bilo zimi. Takav je to auto i mo'š ga je...PIIIP!!!...at.

Takav auto ide kao metak, takav auto (naravno kad ga ne voziš kao metak

) troši na otvorenoj cesti DOSLOVCE pet litara i takav auto je - strava.
Najgore što se kod tog auta, ka i kod velike većine drugih može desiti je da se po njemu ''kemija'' sa raznoraznim drugim ''ma daj to ti je isto'' dijelovima. Naveo si klasični primjer kada se stavljaju drugi razvodnici koji su ''isti'' ali NISU isti (da, ajde opet spika ''šaraf na šaraf''

) jer od pet ''istih'' razvodnika sa pet različitih automobila a koji su ''svi isti jer je to sve isto'' - svih sedam ima devet različitih krivulja paljenja.

Ako kužite što hoću reći. NISU svi razvodnici ISTI. Točka. Iako su ''isti''.
Za Četvorku postoje DVA i SAMO DVA razvodnika Femsa i Ducellier. Ja osobno preferiram Ducellier, iz nekihsamo meni znanih razloga, ali da odmah razjasnim - KAD SU RAZVODNICI ISPRAVNI i kad imaju ISPRAVNE VEKUUM REGULATORE - i jedan i drugi su ISTI. Mada ja vise volim Ducelliera.

Netko voli mađaricu, netko kremšnite - šta da vam više kažem.

Kad u takav razvodnik staviš DOBRE platine i DOBRO poštelaš paljenje i kad imaš DOBAR karburator koji je UISTINU DOBAR i REPARIRAN u svo značeju te rječi a ne ''ma ja to reparir'o'' - onda je ovaj auto Zvijer. Maksimalna brzina ovisi o količin inizbrdice

i zna iznenaditi. Potrošnja se pak, kao što rekoh - kreće oko 5 lit. Pa čaki ISPOD, pa tko vjeruje neka vjeruje.

Nadalje...
''Stage two'' je ugradnja TRANZISTORSKOG paljenja koje ljudi pogrešno nazivaju ELEKTRONSKO a koje to

nije. To paljenje je u biti jedan vrlo jednostavan sklop, bar tako kolege elektroničari kažu, men ije to ''Špansko naselje, ili kako se kaže - selo''. Taj sklop se poveže tako da u biti on, laički rečeno, ''preuzima ulogu paljenja'' u smislu da sva 'struja' ide ''preko tog sklopa'' a platine, koje su inače zbog iskrenja i najslabija karika cijelog sustava paljenja se sada POTPUNO rasterećuju te u biti preuzimaju samo ulogu ''prekidača'' - mada su i prije bili ''prekidač'' ali sa velikim naponom
pa su iskreile. Znači - sa tim sklopom dobijete JAČU iskru, platine se skoro pa da i NE TROŠE, sam tajming iskre je precizniji jer nema onog ''kašnjenja'' i ''premošćivanja'' iskre preko kontakata te auto:
1.) Bolje pali
2.) Ljepše ''vuče''
3.) ''Življi'' je na gasu
4.) Manje troši
5.) Ženi klempavog sina
6.) Udaje kćeri bez miraza
7.) itd...
Sklop se vrlo jednostavno montira i u slučaju kvara se opet vrlo lako u dve minute (osim ako nije orkanska bura pa vam očupa haubu) vrati sistem na platine. Ako naravno, niste od euforije radi ovih točaka gore bacili sve dijelove koji su vam postali neptrebni, poput recimo - kondenzatora.

Nadaljijije...
''Stage three''...

Huuuu mada faka

Stage three je ugradnja elektronskog paljenja od Jugića i to tako da se pripaše ne baš ''šaraf na šaraf''

nego više ''tokarski nož na tokarski stroj'' pa se na donji dio razvodnika od Juga - prikelji donji dio razvodnika Četvorke, pospajaju se svi oni komutatori, bobina, žica tu, žica vamo i - kres! brrRRRRRmmm m m m m... Dobije se vrrrrrrrrrrrrlo vrlo živa Renolkica.
Iskreno - ovu preinaku sam čak i imao u razmatranju, ali.. Mnjeeee...

Zbog toga što sam uvijek gonjao tu ''klasiku'' a koja je išla i ide više nego zadovoljavajuće - nisam nikada o njoj ozbiljnije razmišljao.
No, evo... KOlega sa renault 4 foruma je to ugradio i kaže da mu sreći nema kraja.

Treba dodati i činjenicu da je on napravio PRAVU stvar pa je uz elektronsko paljenje Jugića stavio i Zastavin karburator tako da su mu sada razvodnik i karburator iz ''istog tima'' a što je jako bitno za progresiju paljenja i ''praćenja jettinga karburatora'' krivulje paljenja.
http://www.renault4.rs/forum/viewtopic.php?f=11&t=2377No moj savjet je...
Prvo dovedite Četvorku u defoult stanje - pa tek onda kemijajte ako vam to ne bude odgovaralo.
