Autor Tema: MB 500 SL, R129 oldtajmer  (Posjeta: 625 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Frankyboy

  • Junior member
  • **
  • Postova: 85
MB 500 SL, R129 oldtajmer
« : 07 Srpanj, 2019, 14:25:10 »
Pozdrav svima,
Evo da predstavim svoj novi projekt. Stavio sam ga u youngtimere, iako ima punih 30 godina. Nakon BMW-a 2002 koji je bio uvod u svijet oldija i kojeg sam davno prije predstavio ovdje:







i nakon što sam ga isguštirao, došao je red na auto o kojem sam kao klinac mogao samo sanjati. Nakon pretrage po Hrvatskoj i vani, naišao sam na primjerak iz Zg. koji je trebao TLC-a ili ti malo ljubavi i njege, ali je bio odlična baza. Auto je kao što naslov kaže Mercedes 500 SL, linija R129, iz 1989 i od ove godine je punopravni oldy. Motor u njemu je čuveni M119.960, V8 sa 4 ventila po cilindru, 326KS i 480Nm, uparen sa 4 brzinskim automatikom. Auto nije jurilica, niti mu je to namjena, više je za laganu vožnju po dobroj cesti uz spušten krov i više nego dovoljnu rezervu snage. Tražio sam srebrnu boju, tj. kod njh specifičnu dvotonsku nijansu srebrne sa branicima, tako da je i to bio dodatni plus. Svaki SL je dolazio serijski sa hardtopom i svaki ozbiljniji primjerak danas bi ga trebao imati uz sebe. Namjena hardtopa je bila za vožnju i zimi, što govori koliko je auto temeljito dizajniran. Kad smo kod toga, kao baza je poslužila platforma od W124, te njen za ondašnje pojmove vrlo napredan multilink na stražnjoj osovini. Auto je bio predstavljen '89 na salonu u Ženevi i jedna od zanimljivosti je da je za vrijeme trajanja sajma hidraulično pokretani platneni krov radio bez prestanka, cijelo vrijeme trajanja sajma - bez kvarova. Uz navedeno, R129 je dizajnirao čuveni Bruno Sacco i to je tada bio svojevrsni "Tour de force" tj. zlatno doba Mercedesa. Prije braka sa Chryslerom i padom kvalitete. Uz navedeno, SL je imao nekoliko invoacija koje su mu opravdano davale epitet najboljeg auta na svijetu - u ono vrijeme. Tu je bio aktivni roll bar koji se ručno mogao spuštati i podizati, a aktivirao bi se sam u slučaju opasnosti. Prednja sjedala (neki su dvosjedi, a neki 2+2) su bila iznimno tehnološki napredna za ono vrijeme; magnezijski kostur, hrpa elektromotora, nosač samozatezajučeg pojasa, grijanje i hrpa patenata na njima. Gotovo sva su bila u koži, iako se moglo naručiti i u rjeđoj izvedbi od tekstila. Svi su bili opremljeni klimom (ručna, automatska), sa funkcijom čuvanja topline. Slabije verzije (280 SL) su se mogle naručiti i sa 5 brzinskim ručnim mjenjačem, a svi ostali su dolazili sa 4 brzinskim automatikom, ili kasnije 5 brzinskim. Uz V8 motore, u startu su u ponudi bili i redni šestaci, a nedugo zatim je ponuđen i čuveni V12 agregat (motor iz Paganija Zonda vuče njegove korijene).

To je par crtica o R129, a sada par slika moga:










« Zadnja izmjena: 11 Srpanj, 2019, 21:39:06 Frankyboy »
Da ti je bem ve!
 

Offline Frankyboy

  • Junior member
  • **
  • Postova: 85
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #1 : 07 Srpanj, 2019, 14:34:49 »
Na auto su stavljene original mjesečarke ili ti Gullideckel-ice, narančasti žmigavci koji mi s vremenom sve bolje izgledaju na autima, ugrađen je original Becker, te je napravljen veliki servis




Auto je od ispod u vrlo dobrom stanju što se tiče podvozja i motora. Zanimljivo je da nakon 30 godina, još uvijek ima originalni lonac auspuha :cool:












Da ti je bem ve!
 

Offline Frankyboy

  • Junior member
  • **
  • Postova: 85
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #2 : 07 Srpanj, 2019, 14:45:58 »
Za R129 postoji ogromna količina kvalitetnih informacija na webu, po forumima, yubitou, a i dijeli platformu sa W124, tako da još uvijek neki rezervni dijelovi nisu papreni. DIY zahvati su mogući uz osnovni alat i bez dijagnostike, tako da sam par sitnica uspio sam poriješavati. Npr. čuveni mono brisač ili ti skakavac je sklon trošenju, plastični puž se nakon nekog vremena potroši, a novi dio košta od 70eur + shipping. Ali, paše i sa W124, W201













« Zadnja izmjena: 07 Srpanj, 2019, 15:03:28 Frankyboy »
Da ti je bem ve!
 

Offline jeep frik

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1520
  • Thanked: 56 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Karlovac
  • Vozilo:: Jeep Wrangler
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #3 : 07 Srpanj, 2019, 14:47:01 »
Sta reći drugo nego da je Bomba!! :good: :good:

Offline Frankyboy

  • Junior member
  • **
  • Postova: 85
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #4 : 07 Srpanj, 2019, 14:59:44 »
Auto je regan - bez greške :big_boss:, napravljeno je par fotkica























I od tada stoji, došao je klinac, iako je 2+2 sjedalica ne stane. Ali nema veze, tu i tamo ga provozam po kvartu, da mu (i sebi) napunim baterije. Ima još par sitnica za složiti ali mislim da bi komotno mogao odraditi put do obale i nazad. Što i je plan, kad se nađe vremena. Zanimljiv je osjećaj za volanom, auto ima skoro 2 tone i mnogi današnji auti se mogu sakriti što se tiče ležanja, komfora i osječaja čvrstoće. Iako je kabrio, djeluje monolitno i nakon 30 godina, wow efekt ne izostaje...
Da ti je bem ve!
 

Offline marin_k

Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #5 : 07 Srpanj, 2019, 16:12:48 »











odlična 129ka, već sada klasik. bravo za originalne felge i narančaste žmigavce  :good:

ove prve dvije slike sl-a su u sesvetskom kraljevcu kod drageca, ako se ne varam? dvorište u kojem uvijek ima zanimljivih mercedesa do 90ih godina.

btw moj sadašnji e21 na skupu  :biggrin:

''Light is right'' - Colin Chapman
 

Offline bubuleja

Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #6 : 07 Srpanj, 2019, 17:30:36 »
Lajkam mecu... Klasik bez sumnje
 
The following users thanked this post: Frankyboy

Online Zvonimir1985

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1141
  • Thanked: 11 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Zagreb, Črnomerec
  • Vozilo:: švabe i talijan te pokoji japanezer
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #7 : 07 Srpanj, 2019, 22:07:37 »
Bomba! Ja volim tog SLa i nadam mu se, makar sam se nadao da sjedalica stanw na zadnju klupi! U pm!
 

Offline romyo

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 5355
  • Thanked: 34 times
  • Lokacija: Rijeka
  • Vozilo:: Audi'06 / Fiat'79
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #8 : 07 Srpanj, 2019, 23:06:24 »
Odličan auto... a i odlična priča koja ide od autora topica.  :hi:

Nisam nigdje vidio, ili sam propustio, koliko je prešao ovaj konkretni primjerak ?
Pazi, lonac je još origigi...
 

Online sigmafahrer

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 998
  • Thanked: 81 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Stuttgart
  • Vozilo:: citroen cx,bmw 335
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #9 : 08 Srpanj, 2019, 11:40:20 »
Lijepo.Pravi auto, odličan odabir motora  :thmbup:  I odlična uvodna priča  :good:
 

Offline meshgrid

  • Oldschool member
  • Postova: 5
  • Spol: Muški
  • Lokacija: zg
  • Vozilo:: bit ce nesto
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #10 : 08 Srpanj, 2019, 13:14:19 »
super auto, i fotke mi se jako sviđaju.
 

Offline baho

Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #11 : 09 Srpanj, 2019, 16:20:53 »
Svaka čast super zgleda
da je bar svaki dan nedjelja ujutro...
 

Offline sven

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1066
  • Thanked: 3 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: ZG
  • Vozilo:: youngschool punoljetnici
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #12 : 09 Srpanj, 2019, 18:42:48 »
Pokraj silnih, da ne kažem prekomjernih, W107-ica, nasljednik je nekako ostao zanemaren i u manjini kod nas a čini mi se i vani na scenama. No tek je sad možda došlo njegovo vrijeme.

Sve pohvale za očuvanje (i vraćanje) u originalno stanje, samo još vrati oznaku modela sa desne na lijevu stranu haube kako i treba biti. :smile:
 

Offline Frankyboy

  • Junior member
  • **
  • Postova: 85
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #13 : 11 Srpanj, 2019, 22:01:36 »
Hvala na pohvalama! Je, auto je kupljen kod gospona Drageca iz Sesv. Kraljevca, a tamo ima dosta zanimljivih auta :yes: Dugo stajao, a od svih koje sam pregledao, definitivno je bio najbolji. Složena je Hirschmann-ova automatska antena na izvlačenje (totalni cool factor tog razdoblja), nabavljen je vrlo efikasni  windschott deflektor :thmbup: Šarafi za Gullideckelice su priča za sebe, dugi su 85-95mm sa prstenom u sredini i MB ih je kasnije izbacio iz ponude zbog pucanja. Naime, novi zračni pištolji kod vulkanizera znaju ih zacvikati kao da su od stakla tak da puknu, a vađenje je onda prava gnjavaža.
 


Kaj se tiče lokacije znaka 500 SL na desnoj strani, to će biti mali podsjetnik da ima još posla. Kad se sve zgotovi, onda ću ga prebaciti na lijevo  :klinac:


Da ti je bem ve!
 

Offline Adam.

  • Antique Member
  • *****
  • Postova: 1404
  • Thanked: 45 times
  • Spol: Muški
  • Lokacija: Osijek
  • Vozilo:: VW Jetta MK2
Odg: MB 500 SL, R129 oldtajmer
« Odgovori #14 : 11 Srpanj, 2019, 22:05:55 »
Super priča i odličan auto  :thmbup:
"I couldn't find a perfect car of my dreams, so I'm building it myself."